OVAKO SE NEŠTO NIKAD NIJE DOGODILO
Obljetnica strašne nesreće u Zagrebu: Ljude se nije moglo identificirati
Prije točno 67 godina dogodila se stravična nesreća u Zagrebu koja je odnijela 19 života.
U nedjelju 31. listopada 1954. godine, dan prije Svih Svetih, zagrepčani su se vraćali od gradskog groblja Mirogoj te nisu ni slutili što će im se dogoditi. Naime, tramvaj je iskočio iz tračnica kod Gupčeve zvijezde, nekoliko puta se prevrnuo oko svoje osi, srušio nekoliko stabala i zabio se u željezni stup.
U trenutku kada su kočnice zakazale u 13-ici se vozilo 60 putnika od kojih je poginulo 19, a ozlijeđeno 37. Ta tragedija postat će poznata kao najteža tramvajska nesreća u svjetskoj povijesti. ZET je odao počast poginulima u svojoj monografiji koju su objavili povodom 120. rođendana.
Detaljno su opisali što se dogodilo nakon što je vozač otpustio ručnu kočnicu za četiri do pet okretaja dok se spuštao nizbrdo. Kada je ulazio u prvi zavoj htio je uključiti tračničku kočnicu, no tada je primijetio da ona ne djeluje. Kad je već pokušao kočiti ručnom kočnicom, uza sipanje pijeska, kola su već dobila takvu brzinu da je za kočenje ručnom kočnicom, u nizbrdici, bilo prekasno.
Prizori su bili stravični
Tramvaj je jurio sve većom brzinom i na zadnjem zavoju, ispred Gupčeve zvijezde, izletio je iz tračnica. Prema nekim zapisima, brzina tramvaja bila je veća od 80 kilometara na sat. Vijest o nesreći brzo se proširila Zagrebom, a građani su panično nazivali bolnice i odlazili na Zavod za sudsku medicinu kako bi saznali jesu li njihovi bližnji bili u nereći.
Liječnici su pokušavali spasiti ozlijeđene putnike kojih je bilo dosta, a prizori su bili stravični. Neke ljude moglo se identificirati samo po tome s kim su se nalazili u društvu, a za identitet nekih doznali su putem otisaka prstiju. Nakon iscrpne sudske rasprave presudom je utvrđena vozačeva krivnja jer je neoprezno i nepropisno krenuo i nije pravodobno kočio ručnom kočnicom.
Tramvaj iskočio iz tračnica i zabio se u trgovinu: Četvero ozlijeđenih
Zbog te nereće obustavljen je tramvajski promet na dionici Gupčeva zvijezda - Mirogoj, a ponovno je bio uspostavljen tek deset godina poslije. Nova motorna kola na toj pruzi bila su kasnije posebno opremljena električnom tračničkom i ručnom kočnicom. Tramvaji su vozili prema Mirogoju do 15. svibnja 1967. godine uz propisane najveće brzine. Kasnije su tom rutom počeli vozili autobusi.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.