SLUČAJ IZ NOVOG ZAGREBA
Mjeseci drame, a stručnjakinja tvrdi: 'Nismo utvrdili ponašanja za koja se dječaka proziva'
Slučaj problematičnog učenika iz jedne zagrebačke osnovne škole već je danima jedna od glavnih tema. Dogovor nadležnih službi i učenika još nije postignut no sastanci su u tijeku. O daljnjim koracima govorili su Momir Karin, ravnatelj Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Alma Rovis Brandić, viša savjetnica za socijalne pedagoge i preventivne programe u Agenciji za odgoj i obrazovanje te Klaudio Čurin, odvjetnik grupe roditelja.
Karin je istaknuo da su razgovori predstavnika Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, gradskog ureda, Centra za socijalni rad RH s roditeljiam nastavljeni te da su na njima sudjelovali i roditelji problematičnog 10-godišnjaka. Dogovor ipak nije postignut, roditelji i dalje nisu zadovoljni te su odbili prijedloge.
"Ja i sad izražavam i molim sve one roditelje da razmisle, još jednom promisle sve ono što su čuli, što su vidjeli, da gledaju isključivo interes svog djeteta, svaki roditelj i da donese najbolju odluku za njega. Razumijem roditelje, poštujem svaku njihovu odluku, ali se duboko ne slažem s nekim stvarima", rekao je te dodao da se roditelji suprostavljenih strana međusobno ne razumiju.
Karin je istaknuo da je jedan od prijedloga sa sastanka glasio da bi učenik uz asistenta na raspolaganju imao i dodatnog psihologa te stručne službe. "Cijela stručna služba koja broji pet osoba je na raspolaganju uvijek svakom učeniku, tako i ovdje. Ovdje je pomoćnik u nastavi ciljano biran, po struci je diplomirani socijalni radnik koji bi cijelo vrijeme trebao biti uz učenika(...) tako da je sve dogovoreno tako da bi učenik bio cijelo vrijeme pod nadzorom odrasle osobe", rekao je.
FOTO: Otvoreno/HRT/Screenshot
'Molim ih ljudski za neko vrijeme'
Rovis Bradić je rekla da je u kontaktu sa sadašnjom školom te da je i u prošloj školi s kolegama iz Agencije provela niz postupanja. "Ono što mi utvrđujemo utemeljeno je na pedagoškim bilješkama koje škola mora voditi te na razgovoru sa svim dionicima, s roditeljima jednog djeteta, drugog djeteta, s djelatnicima škole. Mi nismo utvrdili da su bila evidentirana ova ponašanja za koja se dječaka proziva", kazala je.
"Ja bih jako željela naglasiti da je svako ponašanje djeteta signal vapaja u pomoć. I ako se dijete neprimjereno ponaša, mi možemo reagirati na to neprimjereno ponašanje, no puno je zrelije i puno je korisnije ako reagiramo na one muke koje iz djeteta izviru, a vidimo ih kroz neprihvatljiva ponašanja. To bi bila uloga socijalnog pedagoga", istaknula je Rovis Brandić.
Uloga pedagoga u slučaju spomenute škole bila bi pomoći problematičnom dječaku, ali i ostalima uključenim u ovaj slučaj. "Potpuno razumijem i roditelje koji su zabrinuti, njihovo je legitimno pravo brinuti o sigurnosti svoje djece. Molim ih ljudski za neko vrijeme, za razumijevanje, da daju priliku stručnjacima da dovedu do nekih povoljnih ishoda", dodala je.
FOTO: Otvoreno/HRT/Screenshot
Puno otvorenih pitanja
Odjetnik skupine roditelja rekao je kako mu nije bilo dozvoljeno da sudjeluje na spomenutom sastanku te istaknuo je kako su roditelji dječaku spremni dati priliku no imaju nekoliko pitanja koja ih brinu. "Prvo pitanje sada izneseno je da nisu utvrđene nikakve ozbiljnije poteškoće u prethodnoj školi. Iz toga se postavlja pitanje zbog čega je onda dijete ispisano iz te škole i prebačeno u novu školu? Otkud ta potreba, posebno s obzirom na to da je tamo ispisan cijeli razred", rekao je.
"Drugo što ih brine, s obzirom na to da se radi o situaciji koja je eskalirala javno. Zbog čega priprema te integracije u razred nije odrađena prije nego što je dijete uključeno u nastavu? Zbog čega je to odgođeno do trenutka u kojem je došlo do ponovne eskalacije? Zašto s njima nitko nije razgovarao prije nego što je došao dječak u školu?", nastavio je.
"Roditelji nisu upoznati s koracima koji su poduzeti u odnosu na samog dječaka u svrhu njegove integracije u rad razrednog odjeljenja. Poznato je iz medija da je on pohađao nastavu izdvojen u knjižnici. Ja nemam stručno znanje da procijenim je li to adekvatno ili nije adekvatno", dodao je.
FOTO: Ranko Suvar/CROPIX
Dječaku se može pomoći
Dječak nije prebačen, roditelji su ga upisali u školu gdje imaju mjesto prebivališta, objasnio je Karin."Prebacivanje učenika znači da bi učeniku trebala biti izrečena disciplinska mjera preseljenja koja nije izrečena, tako da nije bilo preseljenja, nego upisa u školu roditelja koji su ostvarili svoje pravo s mjestom prebivališta", naglasio je.
Slučaj problematičnog dječaka u sustavu nije novost. "Mi smo uključeni od prvoga dana. Ne od tog dana kad su se roditelji javili, nego puno ranije. No, uloga Agencije za odgoj i obrazovanje nije suradnja s roditeljima. Mi nemamo tu nadležnost. Naše je provjeravati postupanja škole. Svi smo zakazali(...)kao društvo", rekla je Rovis Brandić.
Roditeljima stigao apel iz Ministarstva: 'Molimo ih da daju priliku ovom djetetu'
Ipak, istaknula je kako je uvjerena da se dječaku može pomoći. "Imam dugi niz godina staža s djecom kojima je teško. Radila sam u tretmanu s djecom koja imaju intenzivne poremećaje u ponašanju. I znajte, ako mi koji radimo s djecom nismo u stanju u svakom djetetu pronaći onu klicu dobrog i za to se zakačiti i pomoći mu da to nadraste, da to izraste, da to bude onaj filtar kroz koji ćemo ga doživljavati, onda možda nas ne treba u sustavu", dodala je za HRT.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.