NAJOPTEREĆENIJE PROMETNO ČVORIŠTE
Marušić naveo četiri razloga zbog kojih zagrebački rotor 'neće dati ni približno očekivane efekte'
"Sve što smo stoput govorili i najavljivali dogodilo se. Golema ulaganja novca građana, s izravnim i neizravnim troškovima blizu 350 milijuna kuna, neće dati ni približno očekivane efekte", rekao je Željko Marušić za Autoportal, referirajući se na puštanje u promet zagrebačkog rotora.
Kao razloge za to navodi sljedeće razloge:
Remetinečki rotor je najopterećenije prometno čvorište i prometna lokacija u Hrvatskoj, s 100.000 vozila dnevno u vršnim opterećenjima. Stoga je bio pogrešan pristup povećanje njegove propusne moći, jer se time generiraju slijedne gužve, posebice na raskrižju Avenije Dubrovnik i Avenije Većeslava Holjevca te T-čvorištu na spojnici Jadranskog mosta prema Savskoj i Horvaćanskoj cesti.
Drugo, trebalo je izmjestiti barem trećinu prometa, a za to postoji gotovo idealno, prioritetno rješenje: izgradnja Jarunskog mosta, na spojnici Petrovaradinska ulica – Blato, što Zagrebu donosi i ostale sinergijske koristi (povećanje funkcionalnosti budućeg Sveučilišnog bolničkog centra i "izvlačenje" velikog dijela bolničkih kapaciteta iz centra, što će dodatno doprinijeti smanjenju gužvi). Teorijom progresivnog djelovanja količine prometa na gužve, time bi se one na Remetinečkom rotoru svele u prihvatljive okvire te bi bila dovoljna signalizacijska i regulacijska unapređenja dosadašnjeg rotora.
Treće, svaki rotor sa semaforima svojevrsno je "drveno željezo", jer je rotor, odnosno kružno raskrižje osmišljeno da semafori nisu potrebni. Semaforizirani rotori se koriste samo u slučaju golemih i brojnih presijecanja prometnih pravaca, kad nije moguće rasterećenje premosnicama u okruženju, kao što je moguće u Zagrebu, primjerice na desecima preopterećenih kružnih tokova u Njemačkoj (Frankfurtu, Münchenu…)
Četvrto, po "napuhanoj" cijeni rekonstrukcije Remetinečkog rotora mogle su se u Zagrebu riješiti dvije nužne prometne premosnice, koje bi riješile prometno ‘predinfarktno stanje’ i polučile, doslovce, deseterostruko veći efekt: Jarunski most i spojnica na pravcu Avenija Gojka Šuška – Mandalova, denivelirano s Branimirovom preko Borongaja i Čavićeve prema Domovinskom mostu. S te dvije premosnice riješile bi se gužve u području Remetinečkog rotora, Horvaćanske, Savske, Vukovarske, Heinzlove, Branimirove, riješila bi se prometna izolacija Borongaja…, piše Autoportal.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.