DAN ODLUKE SE BLIŽI

Koliko je Tomašević potrošio za izbore: Najbogatija saborska zastupnica donirala mu 150 eura

Autor

hk/h

Od 23 kandidata za četiri najveća hrvatska grada, na izbornu promidžbu najviše su potrošili Tomislav Tomašević (Možemo), Mislav Herman (HDZ) i Ivica Puljak (Centar), a od donatora najviše dobili HDZ-ovi Herman i Ivan Radić, pokazuju u ponedjeljak objavljena financijska izvješća.

12.05.2025. u 10:26
Ispiši članak

Tomašević (Možemo i SDP), aktualni gradonačelnik Zagreba na izbornu je promidžbu u dva mjeseca, od 6. ožujka do 10. svibnja, potrošio 47.700 eura, a od donatora dobio upola manje, 24.400 eura. Najviše je potrošio na plakate, 26.500 eura, a značajnu stavku čini mu i oglašavanje na radiju, za što je potrošio oko 6.200 eura. Te je poslove odradio preko tvrtke Initiative.

Potencijalnim biračima obraćao se i putem društvenih mreža za što je, preko tvrtke Riddle ride, potrošio oko osam tisuća eura. Donatore i donacije, njih 836, popisao je na 34 stranice. Kao i kod svih dosadašnjih donacija stranci Možemo i njenim kandidatima, donatori uplaćuju po desetak, eventualno po stotinjak eura.

Saborske zastupnice Možemo Urša Raukar Gamulin i Ivana Kekin donirale su po 150 eura. Inače, Urša je najbogatija saborska zastupnica prema podacima iz imovinskih kartica. Pisali smo i o tome kako je ona potomak Ivana Kukuljevića Sakcinskog te da je njezino pravo ime Neda. Ime je promijenila tek za pretprošle parlamentarne izbore jer na izbornoj listi treba biti pravo ime.

FOTO: Damjan Tadić/CROPIX

Najveća donacija

Izborni troškovi HDZ-ova kandidata Hermana iznose 37.300 eura, najveći pojedinačni je za najam Tvornice kulture, 6250 eura. Biračima se, proistječe iz izvješća, najviše obraćao putem portala, njih šest, kojima je uplatio po 3750 eura. Od donatora je dobio 49.250 eura, a najveću donaciju mu je uplatila tvrtka Mas 4, u iznosu od 10.000 eura.

Treće mjesto po troškovima drži aktualni splitski gradonačelnik Puljak koji je potrošio gotovo 37.000 eura, pretežito na oglašavanje na portalima i putem bilboarda. Od donatora je dobio 18.950 eura, a najviše mu je donirala tvrtka QB Designo iz Zagreba, 10.000 eura.

Nezavisna Marija Selak Raspudić, kandidatkinja za gradonačelnicu Zagreba, na promidžbu je potrošila 20.200 eura, a od donatora dobila 30.540 eura. Kod njenih troškova, najveću stavku čine grafičke i tiskarske usluge (6760 eura), zatim troškovi zakupa i najma površina u Zagrebu (3900 eura), te plakata (4350 eura).

FOTO: Lucija Ocko/CROPIX

Zagreb: Bez donacija Bernardić i Jonić, bez troškova Kalinić

Najveći su joj donatori široj javnosti nepoznati Ante i Kristina Tabak koji su joj uplatili po 3500 i 3000 eura, koliko joj je uplatila i Martina Gjureković. Iako su njegovi plakati širom Zagreba, Davor Bernardić (NL Servus Zagreb) u svom izvješću o troškovima ih ne spominje. Navodi kako je ukupno potrošio 1541 euro i to na oglašavanja na društvenim mrežama. Donacija nije imao.  

Nema ih ni Tomislav Jonjić (NL Tomislav Jonjić) koji navodi da je na promidžbu potrošio samo 854 eura. Troškove je iskazao u 34 stavke, od kojih se 18 odnosi na reprezentaciju i hranu, u iznosima od 1,70 do 36,35 eura. Pavle Kalinić (NL Pavle Kalinić) navodi da na promidžbu nije potrošio ništa, a da je jedinu donaciju, u iznosu od 50 eura, uplatio sam.

Troškovi Ivice Lovrića (Plavi grad) iznose 7600 eura, uglavnom za oglašavanje na društvenim mrežama i radiju. Od donacija je prikupio 2000 eura, od kojih mu je 1000 uplatio Otto Barić, kandidat za njegova zamjenika na čelu Zagreba.

FOTO: Lucija Ocko/CROPIX

Split: Donatori 'zaobišli' četvero od šest kandidata

Od šestero kandidata za gradonačelnika Splita, donatori su "zaobišli" njih četvero: Davora Matijevića (SDP/Možemo/Direkt), Željka Keruma (HGS), nezavisnu Marinu Kovačević te Mostova Franka Kelama. Kovačević i Kelam navode i da za izbornu promidžbu nisu potrošili ni cent.

HDZ-ov Tomislav Šuta je od 22. travnja do 9. svibnja za oglašavanje na društvenim mrežama i preko billboarda potrošio 19.673 eura, a primio deset donacija u ukupnom iznosu 10.100 eura. Najviše mu je donirao, 2500 eura, poduzetnik Marko Župa.

SDP-ov Matijević je u četiri mjeseca, od 8. siječnja do 9. svibnja, potrošio 12.324 eura, uglavnom, na usluge agencija i grafičke i tiskarske usluge, dok je Kerum od 24. travnja do 9. svibnja prijavio izborni trošak od 6721 euro i to na usluge studentskog servisa.

FOTO: Tom Dubravec/CROPIX

Rijeka: Najviše trošio Vukorepa, Rinčić dobila najviše donacija

Od šestero gradonačelničkih kandidata u Rijeci, po troškovima prednjači kandidat HDZ-ove koalicije Denis Vukorepa. Od 18. travnja do 9. svibnja za oglašavanje putem radija, portala i billboarda potrošio je 29.794 eura. U istom je razdoblju primio samo tri donacije, ali u ukupnom iznosu 10.000 eura, među kojima i onu Riana Bukše, bivšeg člana Uprave Jadrolinije.

Iva Rinčić (AM, Unija, Centar, HSU, Fokus, Alternativa) potrošila je malo manje, ali dobila najviše donacija. Od 15. siječnja do 10. svibnja na promidžbu je potrošila 23.060, a od 20 donatora dobila 20.967 eura. Iako su joj poneki donirali i po par eura, najveća donacija od 10.000 eura je od tvrtke A.A.N d.o.o. iz Rijeke.

Kandidatkinja SDP-ove koalicije Sandra Krpan od 28. veljače do 9. svibnja potrošila je 21.479 eura, većinom na billboarde i plakate, a dobila četiri donacije u iznosima po 2.000 i 1.000 eura - ukupno 7.000 eura. Najmanje je potrošio Nebojša Zelič (Možemo) – 503 eura od 21. travnja do 9. svibnja i to na oglašavanje putem društvenih mreža, dok je primio 185 eura donacija.

Aktualni gradonačelnik Rijeke, nezavisni Marko Filipović, potrošio je, također, skromnih 707 eura za oglašavanje na Facebooku od 10. travnja do 10. svibnja. Donacije, tvrdi, nije dobio. I kandidatkinja Mostove koalicije Petra Mandić navodi da je za oglašavanje na radiju od 16. travnja do 10. svibnja potrošila svega 1.035 eura te da donacije nije primila.

FOTO: Damir Skomrlj/CROPIX

Osijek: Najviše potrošio Marijašević

Od četiri osječka gradonačelnička kandidata, najviše je, 22. 400 eura, potrošio Vjeran Marijašević, kandidat SDP-a i Možemo. Najviše je  donacija dobio HDZ-ov Ivan Radić koji je na izbornu promidžbu potrošio oko 13.700 eura.

Najbogatija saborska zastupnica mijenjala je ime pred izbore: Evo kako se zapravo zove

Radiću su donatori uplatili 34.500 eura, Marijaševiću ni eura, kao ni Domagoju Bendekoviću (HDSSB/HSS), ni Zlatku Ahiću (koalicija DOMINO) koji pak navodi da nije imao ni izbornih troškova.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.