ZNAJU SAMO ZA FACEBOOK

Kakva je online komunikacija političara? Nemaju strategiju i pomalo su izgubljeni

Autor

db

Znaju li kandidati za zagrebačkog gradonačelnika koristiti društvene mreže u svrhu političke kampanje? Pogledajte analizu njihovih digitalnih strategija.

15.11.2024. u 15:22
Ispiši članak

Kristijan Sedak i Ivana Bilić, viši specijalist za digitalni marketing, oboje predavači na Digitalnoj akademiji za upravljanje društvenim mrežama analizirali su društvene mreže petorice kandidata za gradonačelnika grada Zagreba. Htjeli su saznati kojim se strategijama koriste za svoje online nastupe tijekom predizborne kampanje koja se pomalo zahuktava. "U skladu s trendovima u marketingu, nije iznenađenje da političari prepoznaju važnost ovog pristupa. U aktualnoj kampanji vidimo kako ne samo aktualni gradonačelnik Tomislav Tomašević, već i njegovi protukandidati intenzivno ulažu u komunikaciju putem digitalnih platformi, istaknula je Bilić.

"Dok su neki kandidati naglasak stavili na pozitivnu komunikaciju i rješenja lokalnih problema, drugi koriste svaku priliku za kritiku i negativnu kampanju usporedbe s protukandidatima", kazao je Sedak. Zanimljivo je da Trpimir Goluža odbrojava dane do izbora pa tako svaku svoju Facebook objavu započinje brojem dana koliko je ostalo do izbora. "Trpimir Goluža je primjer protukandidata koji uz negativne konotacije prema postojećem gradonačelniku daje i konkretne planove što će promijeniti ako preuzme njegovu poziciju", objasnila je Bilić.

Sedak je istaknuo da su i sami kandidati shvatili da najviše angažmana publike imaju na videima koji nose neku osobnu, emotivnu priču i na interaktivnim postovima, ali i da se ne može sav sadržaj podrediti tim formatima. Zanimljivo je da nijedan od kandidata ne koristi TikTok, najpopularniju platformu među generacijom Z ", kazala je Bilić. Naglašava kako time pokazuju da u kreiranju strategije biraju iste kanale kao i njihovi konkurenti, bez razmatranja TikToka kao potencijalne konkurentske prednosti. "Kandidati bi mogli dostići suprotan učinak i pridobiti mlađu publiku. Uz jasne strateške smjernice za oblikovanje osobnog imidža i brenda stranke, odabirom adekvatnih kanala mogli bi direktno utjecati na mlađu publiku, čime bi povećali svoju vidljivost među njima", pojasnila je Bilić.

FOTO: Unsplash

Društvene mreže su sklizak teren

Za lošiji primjer online komunikacije naveli su Davora Bernardića koji objavljuje videe sa Sljemena gdje pokazuje kako voli prirodu i boravak u njoj, ali nije jasan u svojoj poruci. Također, ne ulaže u oglašavanje na društvenim mrežama. Istaknuli su kako nitko od njih nije razmišljao o razgovoru s nekim od influencera koji bi im sigurno pomogli u ostvarivanju organskog dosega na digitalnim kanalima. Mislav Herman tako ni ne komunicira na društvenim mrežama. "Društvene mreže su odlična prilika za dvosmjeran kontakt s biračima i povećanje vidljivosti, ali i sklizak teren jer, pogotovo mlađe generacije, lako raskrinkaju prijetvornost i pokrenu lavinu negativnih komentara. Fokus na određene teme, odabrani ton komunikacije, ali i kvaliteta vizuala oblikuju percepciju kandidata", poručio je Sedak.

Bilić je dodala da redovitim objavama na društvenim mrežama i stalnom interakcijom sa svojim pratiteljima, kandidati pokazuju koliko im je važno da budu u kontaktu i čuju svoje birače. Istaknula je zanimljivost da svi kandidati komuniciraju najviše na Facebooku, a mnogo manje na mrežama koje aktivno koriste generacija Z i milenijalci. Također, nisu konzistentni u objavama. Preporučuje da se ne bi trebale koristiti kompleksne riječi i rečenice, nego pojednostaviti poruku što više te dati konkretne informacije što će promijeniti ako dođu na vlast. 

Pravobraniteljica o gorućem problemu u Hrvatskoj: 'Političari bi trebali pripaziti'

"Iako će uključivanje u svaki viralni trend, ismijavanje protukandidata, osobni napad, polarizacija, senzacionalizam i teške optužbe na račun protukandidata zasigurno višestruko podići vidljivost, ozbiljni i promišljeni političari ne bi to trebali raditi", istaknuo je Sedak. Bilić je dala i savjet političarima. "Postavite se u cipele svojih birača i komunicirajte jezikom koji i oni razumiju. Nemojte biti “cringe”, angažirajte stručnjaka i razradite pomnu digitalnu strategiju sa zanimljivim i jasnim sadržajem objava, kako si ne bi napravili potencijalnu kriznu komunikaciju i tako odmaknuli mlađe birače od sebe", zaključila je, prenio je 01portal.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.