O ZAGREBAČKOM ROTORU

Husinec za Direktno: Bolje rješenje nije se moglo napraviti, no trenutna ograničenja brzine su opasna

Autor

Svjetlana Pećinar

Nakon pauze od godinu dana, uz različita privremena prometna rješenja, zagrebački rotor je nedjelju ujutro pušten u promet. Hoće li biti bolje rješenje od prethodnog na kojem su bila česta zagušenja i prometne nesreće, te koji su prvi vidljivi nedostaci pitali smo prometnog stručnjaka i stalnog sudskog vještaka za cestovni promet Gorana Husineca.

27.01.2020. u 17:28
Ispiši članak

"Lijepo izgleda i dobro je napravljen. Postojala su ograničenja starog rotora, koji se nije rušio kako bi se uštedjelo. No unatoč tome, napravljen je lijep i moderan rotor u kratkom roku", rekao je Goran Husinec za portal Direktno. U investiciju je uloženo više od 330 milijuna kuna.

Na prethodnom rotoru stvarale su se gužve i događale su se prometne nesreće, vozači su prebrzo vozili i neki se nisu pridržavali prometnih pravila. No na novom rotoru velika brzina neće biti moguća radi ograničenja, barem u sadašnjoj fazi. Tako je vozače, ali i prometne stručnjake, iznenadilo ograničenje brzine od 40 kilometara na sat na prilazu rotoru s istočne strane te kroz podvožnjak ispod samog rotora.

Takvog mišljenja je i naš sugovornik: "Brzina prolaska podvožnjakom mora se povećati, sadašnja dozvoljena je premala, mora biti barem 60 kilometara na sat. Ne samo da je premala nego je i opasna".

U jutarnjim satima u ponedjeljak, rotor je sa zapadne strane bio prohodan, no uočene su veće gužve s istočne strane rotora na izlazu prema Novom Zagrebu, za što se pretpostavlja da će biti bolna točka novog prometnog rješenja. 

"Bolje rješenje nije se moglo napraviti. Moraju se sačuvati obilazne ceste, koje se moraju urediti. Nije se mogao napraviti rotor s većom prohodnošću jer su postojala ograničenja. Čak i da jest, prometno bi se zagušio cijeli Novi Zagreb i time ne bi dobili ništa", rekao je prometni stručnjak. Osnovi problem je, nastavlja, što u Zagrebu ima previše automobila i gužve se nikako ne mogu izbjeći.

Nada se kako su ograničenja brzine na spomenutom djelu rotora privremeno rješenje do završetka svih radova.

Zbunjujuće za vozače, postavljena su različita ograničenja brzine na istočnom i zapadnom prilazu rotoru. Na Aveniji Dubrovnik s istočne strane, nekoliko stotina metara od rotora i podvožnjaka, postavljeno je ograničenje 40 kilometara na sat. Kada prema rotoru dolazite sa zapadne strane, iza semafora kod Arena centra ograničenje je 70 kilometara na sat koje se dvjestotinjak metara prije rotora spušta na 40 kilometara. Vozači negoduju, a po mišljenju našeg sugovornika, idealna brzina bila bi 70 kilometara na sata s obadva prilaza rotoru.

Dodatnu ljutnju vozača u ponedjeljak ujutro izazvao je i radar za mjerenje brzine koji je policija postavila na izlazu iz podvožnjaka.
"Ne bi bilo korektno kažnjavati vozače jer je riječ o  nerealno maloj  brzini s kojom se stvara zagušenje. Nekoliko puta sam se provezao i vozači su mi trubili i negodovali", rekao je Husinec.

 Smatra kako će se nakon završetka svih radova na rotoru sve posložiti i moći ćemo vidjeti kako će izgledati u konačnici.

Predstoji još  završetak tramvajske pruge, prilazne ceste, okoliš...

Alternativna rješenja - podzemna željeznica i biciklističke staze

No niti od rotora ne treba očekivati čudo ili neko spasonosno rješenje za zagrebački promet koji je zagušen zbog previše automobila. Posljedica je to gradnje novih stanova: "Grade se urbane vile s puno stanova, umjesto kućice u kojoj je živio vlasnik jednog ili niti jednog automobila. Tako u jednom trenutku imamo dvadesetak novih automobila čime se pojačava promet".

Time se pojačava promet na svim cestama i u svim pravcima, u svako doba dana.  Naš sugovornik rješenje za taj problem vidi u alternativnim rješenjima - gradnji podzemne željeznice i biciklističkih staza: "Na tome je potrebno užurbano raditi, u suprotnom ćemo se zagušiti u prometu. Nije rješenje u gradnji sve većeg rotora, možemo ga napraviti i na tri kata, ali time se neće riješiti problem. Ne možemo povećavati prometnice do besvijesti", zaključuje prometni stručnjak.

Upozorava kako se broj automobila kroz deset godina duplo poveća, stoga treba ograničiti i automobile i gradnju preseliti na periferiju glavnog grada, s obzirom na to da niti infrastruktura ne podržava.

 


 
 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.