UKLONJEN JE

Bizaran oglas Holdinga o recikliranju naišao na žestoke kritike: 'Poprilično sramotno što je nešto takvo izašlo van!'

Autor

Društvenim se mrežama u srijedu proširio native oglas Zagrebačkog holdinga, objavljen na jednom portalu, koji je izazvao žestoke reakcije nakon čega je uklonjen.

17.11.2022. u 10:11
Ispiši članak

Oglas Zagrebačkog holdinga o odvajanju otpada proširio se društvenim mrežama i izazvao je brojne reakcije. Tema je odvajanje otpada, a u obliku dnevnika od jednog dana prati četveročlanu obitelj u kojoj bivša bankarica, danas kućanica Ana pokušava žonglirati među svim tim otpadom dok dvoje djece i muž imaju svoj život.

Među ostalim, navodi se da glavna junakinja Ana "otkriva čari reciklaže" te da je "puno sretnija otkad je napustila bankarski posao". Navodi se i da je uspjela obitelj naučiti gdje se odvaja staklo dok "razdragano otvara smočnicu s uredno poslaganim staklenkama".

Ana u tekstu povremeno nije Ana, već kućanica: "Danas je Anina obitelj zaslužila tople kroasane. Kućanica godinama ide u pekarnicu u kojoj kao omot koriste isključivo papir". A nakon šopinga Ana kuha ručak te pritom poučava kako maksimalno iskoristiti sve u kuhinji. Kućanica Ana pred kraj teksta, oko 17 sati, nakon što su djeca došla iz škole, a muž ostao na druženju s prijateljima, napokon pronalazi nešto vremena za sebe pa odlučuje dvije prazne boce vina pretvoriti u svijećnjak i vazu.

Feministička teologinja i aktivistkinja Lana Bobić prokomentirala je za N1 oglas:

"Promicanje štetnih rodnih stereotipa i uloga upakirano u reklamiranje ZG vrećica i politike razvrstavanja otpada. Poprilično sramotno što je uopće napravljeno kako jest, a još sramotnije što je izašlo van", rekla je.

Podsjetimo, native oglašavanje je plaćeno oglašavanje u kojem oglas odgovara obliku i funkciji sadržaja medija na kojem se prikazuje. Tako je i priča o kućanici Ani predstavljena u obliku članka. Ovakav tip oglašavanja posljednjih godina uvelike zamjenjuje tradicionalne oblike marketinga.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.