'LJUDI ŽELE BITI POPUT NJIH'
Vatreni snimili unosne reklame, a rano ispali s prvenstva: Stručnjak objasnio koliko su zaradili
Zvijezde hrvatskog nogometa jedu palačinke, skupljaju sličice, veselo toče gorivo, a izbornik kuha opasan pregačom, s osmijehom kakav rijetko nosi na terenu.
Naime, tvrtke koje su platile oglasne kampanje sa sportskim zvijezdama sigurno su se nadale uspjehu. Postoji mogućnost da to predstavlja rizik za tvrtke ili nogometne zvijezde neovisno o plasmanu. Sve je komentirao stručnjak za digitalni marketing Mario Franculj. Europsko nogometno prvenstvo donijelo je i poplavu marketinških kampanja u kojima sudjeluju nogometaši. Brojne kompanije iz raznih sektora angažirale su zvijezde nogometne reprezentacije, pa čak i izbornika.
Tako je bilo moguće vidjeti reklame u kojima Zlatko Dalić kuha, Luka Modrić jede palačinke, a Joško Gvardiol toči gorivo.Reprezentacija nije ostvarila rezultat kakav je većina javnosti očekivala. Relativno rano ispali su iz natjecanja, ali su se kampanje nastavile. Kako ovakve kampanje funkcioniraju i koja logika stoji iza njih, u razgovoru za FORBES Hrvatska pojasnio je marketinški stručnjak Mario Fraculj.
"Korištenje stručnjaka, slavnih osoba i influencera prilično je uobičajeno u komunikacijskim aktivnostima oglašivača. Stručnjaci se koriste da demonstriraju visoku kvalitetu i učinkovitost proizvoda – primjerice stomatolog u bijeloj kuti preporučuje određeni brend paste za zube. Poznate osobe još se češće koriste u oglašavanju i pri tome se učinkovitost ovog oblika komunikacije zasniva na efektu aspiracijske skupine. Ljudi se dive svojim idolima i žele biti poput njih."
FOTO: HINA/Daniel Kasap
Koje kriterije trebaju ispuniti
"Oglašavanje u kojem se koriste poznate i slavne osobe privlači puno pažnje, ne samo od strane ciljane skupine, nego i od medija, što je oglašivačima interesantno radi publiciteta, odnosno dodatnih komunikacijskih efekata koje ne plaćaju. Rezultati istraživačkih studija pokazali su da slavne osobe imaju izravan pozitivan utjecaj na dopadljivost oglasa i neizravan utjecaj na stavove prema marki i namjeru kupnje", kaže Fraculj.
"Slavne osobe moraju biti atraktivne, u fizičkom smislu, ali i u smislu poznatosti i omiljenosti kod ciljane skupine. Nadalje, one moraju biti vjerodostojne, odnosno ciljana skupina ih treba percipirati kao iskrene i uvjerljive. Naposljetku treba postojati i usklađenost između imidža, osobnosti i životnog stila slavne osobe i brenda koji ta osoba promovira. To su osnovne pretpostavke učinkovitosti oglasa sa slavnim osobama. Hrana, gorivo, kreditne kartice i sl. predstavljaju proizvode s vrlo širokim ciljanim skupinama", rekao je.
Reprezentacija se s Europskog prvenstva relativno brzo vratila kući, a kampanje još uvijek traju. Kompanije koje su platile oglašavanje tijekom Prvenstva, pojašnjava, željele su iskoristiti snažan emocionalni učinak koji ovakvo nogometno natjecanje ima na ljude, i svoje brendove povezati s pozitivnim emocijama koje ljudi doživljavaju zbog sportskih uspjeha.
FOTO: HINA/Damir Senčar
Splasnula euforija
"Jasno je da je splasnula euforija oko Europskog prvenstva u nogometu nakon ispadanja naše reprezentacije, no valja istaknuti da su oglašivači zakupili određeni oglasni prostor u medijima nadajući se što boljem plasmanu i gledanosti utakmica i sad ga moraju iskoristiti. Ušli su u svjestan rizik i ono što sad mogu učiniti jest eventualno preinačiti svoje oglasne poruke na način da održavaju razvoj događaja."
Nakon spektakularne proslave Luka Modrić otkrio ono što već dugo čekamo: 'Vidimo se'
"To je svakako jednostavnije učiniti kad su u pitanju objave na društvenim mrežama i digitalno oglašavanje, nego kod tradicionalnih formata kao što su TV spotovi u čiju produkciju su uložena znatna sredstva. Honorari naših nogometaša i izbornika u oglasima za Podravku, Zvijezdu, Petrol i PBZ mogli bi iznositi nekoliko desetaka tisuća eura, a pojavljivanje Luke Modrića u oglasima za Snickers zasigurno je bilo višestruko izdašnije s obzirom na to da se radi o multinacionalnoj kompaniji i kampanji na velikom broju tržišta i u puno različitih medija”, zaključuje Fraculj.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.