'LJUDI ŽELE BITI POPUT NJIH'

Vatreni snimili unosne reklame, a rano ispali s prvenstva: Stručnjak objasnio koliko su zaradili

Autor

is

Zvijezde hrvatskog nogometa jedu palačinke, skupljaju sličice, veselo toče gorivo, a izbornik kuha opasan pregačom, s osmijehom kakav rijetko nosi na terenu.

17.07.2024. u 16:05
Ispiši članak

Naime, tvrtke koje su platile oglasne kampanje sa sportskim zvijezdama sigurno su se nadale uspjehu. Postoji mogućnost da to predstavlja rizik za tvrtke ili nogometne zvijezde neovisno o plasmanu. Sve je komentirao stručnjak za digitalni marketing Mario Franculj. Europsko nogometno prvenstvo donijelo je i poplavu marketinških kampanja u kojima sudjeluju nogometaši. Brojne kompanije iz raznih sektora angažirale su zvijezde nogometne reprezentacije, pa čak i izbornika.

Tako je bilo moguće vidjeti reklame u kojima Zlatko Dalić kuha, Luka Modrić jede palačinke, a Joško Gvardiol toči gorivo.Reprezentacija nije ostvarila rezultat kakav je većina javnosti očekivala. Relativno rano ispali su iz natjecanja, ali su se kampanje nastavile. Kako ovakve kampanje funkcioniraju i koja logika stoji iza njih, u razgovoru za FORBES Hrvatska pojasnio je marketinški stručnjak Mario Fraculj.

"Korištenje stručnjaka, slavnih osoba i influencera prilično je uobičajeno u komunikacijskim aktivnostima oglašivača. Stručnjaci se koriste da demonstriraju visoku kvalitetu i učinkovitost proizvoda – primjerice stomatolog u bijeloj kuti preporučuje određeni brend paste za zube. Poznate osobe još se češće koriste u oglašavanju i pri tome se učinkovitost ovog oblika komunikacije zasniva na efektu aspiracijske skupine. Ljudi se dive svojim idolima i žele biti poput njih."

FOTO: HINA/Daniel Kasap

Koje kriterije trebaju ispuniti

"Oglašavanje u kojem se koriste poznate i slavne osobe privlači puno pažnje, ne samo od strane ciljane skupine, nego i od medija, što je oglašivačima interesantno radi publiciteta, odnosno dodatnih komunikacijskih efekata koje ne plaćaju. Rezultati istraživačkih studija pokazali su da slavne osobe imaju izravan pozitivan utjecaj na dopadljivost oglasa i neizravan utjecaj na stavove prema marki i namjeru kupnje", kaže Fraculj.

"Slavne osobe moraju biti atraktivne, u fizičkom smislu, ali i u smislu poznatosti i omiljenosti kod ciljane skupine. Nadalje, one moraju biti vjerodostojne, odnosno ciljana skupina ih treba percipirati kao iskrene i uvjerljive. Naposljetku treba postojati i usklađenost između imidža, osobnosti i životnog stila slavne osobe i brenda koji ta osoba promovira. To su osnovne pretpostavke učinkovitosti oglasa sa slavnim osobama. Hrana, gorivo, kreditne kartice i sl. predstavljaju proizvode s vrlo širokim ciljanim skupinama", rekao je.

Reprezentacija se s Europskog prvenstva relativno brzo vratila kući, a kampanje još uvijek traju. Kompanije koje su platile oglašavanje tijekom Prvenstva, pojašnjava, željele su iskoristiti snažan emocionalni učinak koji ovakvo nogometno natjecanje ima na ljude, i svoje brendove povezati s pozitivnim emocijama koje ljudi doživljavaju zbog sportskih uspjeha.

FOTO: HINA/Damir Senčar

Splasnula euforija 

"Jasno je da je splasnula euforija oko Europskog prvenstva u nogometu nakon ispadanja naše reprezentacije, no valja istaknuti da su oglašivači zakupili određeni oglasni prostor u medijima nadajući se što boljem plasmanu i gledanosti utakmica i sad ga moraju iskoristiti. Ušli su u svjestan rizik i ono što sad mogu učiniti jest eventualno preinačiti svoje oglasne poruke na način da održavaju razvoj događaja."

Nakon spektakularne proslave Luka Modrić otkrio ono što već dugo čekamo: 'Vidimo se'

"To je svakako jednostavnije učiniti kad su u pitanju objave na društvenim mrežama i digitalno oglašavanje, nego kod tradicionalnih formata kao što su TV spotovi u čiju produkciju su uložena znatna sredstva. Honorari naših nogometaša i izbornika u oglasima za Podravku, Zvijezdu, Petrol i PBZ mogli bi iznositi nekoliko desetaka tisuća eura, a pojavljivanje Luke Modrića u oglasima za Snickers zasigurno je bilo višestruko izdašnije s obzirom na to da se radi o multinacionalnoj kompaniji i kampanji na velikom broju tržišta i u puno različitih medija”, zaključuje Fraculj.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.