IZAŠLA NOVA KNJIGA

STRUČNJACI TVRDE 'Hrvatska zaostaje u sportskom komuniciranju, ali izbornik Dalić je zasluženo osvojio nagradu komunikatora godine'

Autor

Rafael Jurčević

Svjetsko nogometno prvenstvo u Rusiji održano prošle godine pokazalo je na najbolji način razmjere moći koju imaju nogomet i sport općenito. Sjajan nastup i osvajanje srebra Vatrenih je više učinilo na promociji Hrvatske nego što bi mogle sve promidžbene kampanje u svjetskim medijima, a upravo se kroz taj uspjeh vidjela važnost sportskog komuniciranja u današnjem svijetu.

20.04.2019. u 17:45
Ispiši članak

Najveće svjetske sportske zvijezde, ali najveći sportski klubovi svijeta već desetljećima snažno ulažu u svoj PR. Struktura prihoda najvećih svjetskih klubova pokazuje kako je zarada od TV prava, ulaznica i prodanih dresova dominantna te je upravo dobro sportsko komuniciranje bitno za uspjeh tog segmenta.

Najbolji primjeri koji pokazuju moć sportskog PR-a u današnjim vremenima globalizacije su dolasci Garetha Balea u Real Madrid i Cristiana Ronalda u Juventus, kad su mediji pisali da su se ti dolasci financijski isplatili samo od prodaje dresova diljem svijeta. Najpoznatiji svjetski nogometni, ali i NBA košarkaški timovi također milijune ulažu u svoje "brendiranje", ali i nastupe i turneje diljem svijeta.

Hrvatski sportski kolektivi nažalost zaostaju za ostatkom razvijenog svijeta, ali ipak postoji niz primjera koji pokazuje kako se može iskoristiti uspjehe hrvatskih sportaša. 

Upravo je o temi sportskog komuniciranja izašla knjiga stručnjaka za odnose s javnošću, sportskih djelatnika i dužnosnika. 

Knjiga "Strateško upravljanje sportskim komunikacijama" govori o temama sportskog komuniciranja, a korisna je za svakog tko se bavi sportom, PR-om, novinarstvom i odnosima s javnošću. Autori su suradnik britanskog magazina FourFourTwo Ivan Tomić, savjetnik predsjednice Tomislav Madžar, stručnjak za komunikacije i bivši glasnogovornik Hajduka Davor Pavić, odvjetnik Damir Primorac i stručnjak za odnose s javnošću i dekan Mostarskog sveučilišta Zoran Tomić.

'Naši klubovi i organizacije ne ulažu puno u odnose s javnošću'

Portal Direktno je razgovarao s Ivanom Tomićem, koji nam je otkrio što su istraživanja pokazala, a otkrio nam je i kako će uskoro doći do javne prezentacije knjige. 

"Knjiga je izašla početkom ožujka ove godine. Nastala je kao dugogodišnji rad i istraživanje na području komunikacija i upravljanja komunikacijom u sportu. Autori Tomislav Madžar, Davor Pavić, Zoran Tomić, Damir Primorac i moja malenkost uložili su veliki trud u istraživanju tog fenomena za kojeg smo smatrali da nije dovoljno prezentiran u našoj javnosti i jer smo smatrali da takav sadržaj nedostaje na tržištu", rekao nam je Tomić.

Tomić kaže da je kroz svoje iskustva rada u britanskom magazinu FourFourTwo shvatio da postoje anomalije i razlike u sportskom komuniciranju između zapadnog razvijenog tržišta i našeg u Hrvatskoj: "Mnoga istraživanja smo implementirali u knjigu kroz intervjue i istraživanja rada engleskog nogometnog saveza, engleskih i njemačkih prvoligaša. Davor Pavić je svoje istraživanje implementirao kroz istraživanja klubova Hrvatske nogometne lige te smo razradili teorijski dio novinarstva, odnosa s medijima, osobnog PR-a igrača i trenera. Provlačimo tezu kolika je važnost komuniciranja trenera i igrača, koliko utječe na percepciju javnosti o njima te koliko utječe na njihove karijere".

"Istraživanje je pokazalo da naši klubovi i organizacije ne ulažu dovoljno u segment odnosa s javnošću, pogotovo zaostaju za Engleskom, koja nije slučajno najrazvijenija liga svijeta. Englezi nimalo ne štede na sportskom komuniciranju, na kapacitete, broj zaposlenih i operativnom radu PR stručnjaka", istaknuo je Tomić.

Mladog stručnjaka smo pitali i postoje li u Hrvatskoj pozitivni primjeri sportskog komuniciranja: "U Hrvatskoj imamo naznake pozitivnih primjera. Jedan pozitivan primjer bio je Medveščak koji je kroz svoj PR uspostavio trend u sportu koji nije bio toliko svojstven Hrvatskoj. Imate pozitivne primjere i u nogometu. Pozitivne trenutke je imao Hajduk, koji je dobro komunicirao, ali kapacitetno zaostaju, imaju problema u 'top menadžmentu'. Znate PR-u su ruke vezane, ako nemaju razumijevanje 'top menadžmenta'."

"Hrvatski nogometni savez se dosta otvorio jer je Rusija pokazala da je izbornik Zlatko Dalić bio pun pogodak. Izbornik je prihvatio sugestije PR-a Saveza, radi se svakako o pozitivnom primjeru, nije slučajno što je izbornik dobio nagradu komunikatora godine. Njegovi istupi su imali pozitivan odjek u javnosti i medijima. HNS inače relativno dobro komunicira preko društvenih mreža. Istaknuo bi Instagram gdje su uveli komunikaciju na engleskoj jeziku i tako dobili 'veliki reach' među mlađom populacijom diljem svijeta", odgovorio nam je Tomić na pitanje o komunikaciji Hrvatskog nogometnog saveza. 

Tomića smo također pitali i kakva je situacija na hrvatskim sveučilišta u pogledu predavanja sportskog novinarstva i komuniciranja, na što on odgovara: "Sportsko novinarstvo je nedavno uvedeno na Fakultet politoloških znanosti u Zagrebu, a kolega Davor Pavić predaje 'sportski PR' na Visokoj školi Edward Bernays. To su neki povoji izučavanja sportskog komuniciranja na hrvatskim sveučilištima, ali postoji veliki prostor za razvitak. Nadamo se da će naša knjiga pomoći u dodatnom razvoju sportskog komuniciranja u Hrvatskoj".

Za kraj Tomić nam otkriva i kako će se medijska promocija knjige održati 23. travnja u 18 sati,  u zagrebačkom Kaptol Boutique Cinema. Knjigu će predstaviti autori, voditelj će biti poznati sportski novinar Marko Šapit, a sudjelovat će i Anton Samovojska te najmlađi dekan u Hrvatskoj i stručnjak za komuniciranje Damir Jugo. 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.