gledatelji zakinuti?

Evo tko su vlasnici 'regionske' N1 i Sportkluba koji su HRT-u 'oteli' hrvatsku nogometnu reprezentaciju

Autor

rj

Prava na emitiranje kvalifikacijskih utakmica za Euro 2020. i Lige Nacije dobila je tv kuća Sportklub. To znači da hrvatsku nogometnu reprezentaciju više nećemo moći gledati na ekranima nacionalne televizije, nego na kabelskim operaterima kojima većina građana nema pristup.

28.11.2017. u 16:10
Ispiši članak

Hrvatsku javnost iznenadila je informacija kako utakmice hrvatske nogometne reprezentacije u europskim natjecanjima više neće moći gledati na nacionalnoj televiziji. Utakmice reprezentacije i prije su bile emitirane na drugim tv programima, poput RTL-a koji je prenosio kvalifikacijske utakmice za Europsko prvenstvo 2008., no ovo je ipak drugačija priča.

Ne zna se hoće li Sportklub pristati na preprodaju TV prava nacionalnim televizijama ili dopustiti kao u slučaju košarkaškog europskog prvenstva zajedničko prenošenje, no pitanje je kako će hrvatska javnost prihvatiti činjenicu da neće svi moći gledati utakmice reprezentacije. Prije nekoliko godina i Arena u vlasništvu srpskog telekoma preuzela je prava na HNL i na utakmice Lige Prvaka jednom tjedno, što je također izazvalo negodovanje jer se radi o pay TV programu.

Vlasnik Sportkluba američka je investicijska tvrtka

Sportska televizija Sportklub aktivna je više od 10 godina na srednjoeuropskom i istočnoeuropskom tržištu. Od 2007. godine ta televizija prisutna je i u Hrvatskoj preko kabelskih operatera. 

Vlasnik Sportkluba posrednim je vezama United Group. United Group je nastala tako što se srpski kabelski operater SBB spojio s operaterima Telemach u Sloveniji, Bosni i Crnoj Gori. Od 2014. godine vlasnik grupe je Kohlberg Kravis Roberts & Co, KKR je američki investicijski fond specijaliziran za preuzimanja. 

Tvrtku su osnovali Jerome Kohlberg, George R. Roberts i Henry Kravis, koji su prethodno radili u investicijskoj banci Bear Stearns. Vlasništvo KKR-a je rascjepkano, no u vlasničkoj strukturi dominiraju goleme investicijske banke poput Morgan Stanleyja, Merrill Lyncha i fonda Fidelity. S ovom tvrtkom se povezuje i bivši američki general David Petraeus, koji je bio i direktor CIA-e, trenutno je na čelu njihovog instituta koji se bavi budućim preuzimanjima.

Suvlasnik tvrtke je srpski tajkun Šolak

United Group u svom medijskom portfelju ima velike kabelske i internet poslužitelje u većini zemalja bivše Jugoslavije, a u posjedu je i  informativnog tv kanala N1 televizije koji emitira iz Zagreba, Beograda i Sarajeva. Vlasnici su i Sportkluba, a nedavno su najavili i preuzimanje Nove TV. No stvorio se problem jer Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja smatra da je to preuzimanje suprotno Zakonu o elektroničkim medijima.

U hrvatskim medijima često se problematiziralo što je suvlasnik i glavni menadžer United Groupe srpski tajkun Dragan Šolak, koji se 90-ih obogatio na prodaju glazbenih prava na području bivše Jugoslavije. Neki mediji u Hrvatskoj i susjedstvu pisali kako je Šolak bio optužen za utaju poreza iz Hrvatske.

U susjedstvu postoje problemi s emitiranjem

Najveći problemi s emitiranjem velikih sportskih događaja bili su u Bosni i Hercegovini. Tamošnji mediji su pisali kako je United Media Group preko osnivanja lanca fiktivnih tvrtki osnovala Iko Media grupu koja je vlasnik Sportkluba. United media group, koja je vlasnik i velikih kabelskih operatera u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Crnoj Gori, optužena je za zloporabu položaja tako što nije htjela dopustili da se programi Sportkluba i prava na prikazivanje velikih natjecanja pojavljuju i na drugim kabelskim operaterima. Tako su gledatelji bili zakinuti za gledanje velikih sportskih natjecanja.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.