PREPOZNATLJIVOST DOMAĆIH PROIZVODA

Znakovi HGK 'Hrvatska kvaliteta' i 'Izvorno hrvatsko': Priznanje proizvođaču i jamstvo potrošaču

Autor

ri

Označavanje proizvoda i usluga znakovima kvalitete ima dugu povijest i gospodarsko značenje zaštite proizvoda i usluga kao i proizvodnje i upravo je to bio jedan od glavnih razloga da je Hrvatska gospodarska komora (HGK)  prije više od 25 godina  pokrenula nacionalno brendiranje odnosno vizualno označavanje kvalitetnih hrvatskih proizvoda i usluga znakovima kvalitete HGK "Hrvatska kvaliteta" i "Izvorno hrvatsko".

20.12.2023. u 08:39
Ispiši članak

Kroz sustav označavanja ostvarena je prepoznatljivost kvalitetnih hrvatskih proizvoda i usluga koji su nastali kao rezultat ulaganja u kvalitetu, razvoj i unapređenje organizacija.  Brendiranjem znakovima kvalitete HGK je postavila za cilj jačanje uloge kvalitete kod gospodarskih subjekata s naglaskom na jačanje svijesti kupaca o važnosti kupovanja domaćih kvalitetnih, autohtonih i inovativnih proizvoda.

Biranjem domaćih proizvoda izravno pomažemo hrvatskom gospodarstvu, a svaki put kada se odlučimo za one proizvode koji nose znakove "Hrvatska kvaliteta" i "Izvorno hrvatsko", znamo da kupujemo proizvod natprosječne kvalitete. Označavanje proizvoda znakovima kvalitete pomaže kupcima u prepoznavanju kvalitetnih proizvoda i usluga, a na taj se način također, brendiraju domaći proizvod ili usluge, ali i zemlja u cjelini.

Brend je oduvijek bio iznimno važan čimbenik koji osigurava prednost i uspjeh na tržištu, a posebno danas kada je konkurencija ogromna. Potrošači proizvode kupuju od tvrtki u koje imaju povjerenja i u kojima prepoznaju neupitnu kvalitetu i tradiciju, a tvrtke na taj način mogu prenositi svoje vrijednosti onima koji su za njih zainteresirani. Zato je važno dobrom strategijom uspostaviti identitet proizvoda po kojem će se razlikovati od drugih i koji će uspješno stvoriti vezu sa svojim kupcima.

Znak "Hrvatska kvaliteta/Croatian Quality" nose hrvatski proizvodi i usluge koji po svim svojim značajkama (sastavom, dizajnom, ergonomskim, ekološkim kriterijima itd.) udovoljavaju najvišoj razini kvalitete, višoj od one koja je utvrđena zakonodavnim okvirom i normativnim kriterijima za vrstu i kategoriju proizvoda. Sustav ocjenjivanja, koji budući korisnici tih znakova moraju proći, uključuje nepristranu stručnu prosudbu proizvoda, dizajna, ekonomsko-marketinških parametara i sustava osiguravanja kvalitete u proizvodnji, a provodi ga nadležna neovisna stručna Tehnička komisija.

Znak "Hrvatska kvaliteta" priznanje je hrvatskom proizvođaču i proizvodu, a ujedno i jamstvo potrošaču da je riječ o proizvodima i uslugama koji predstavljaju sam vrh svjetske ponude u svojoj klasi i zadovoljavaju najviše zahtjeve kvalitete, koje potrošači mogu kupovati s punim povjerenjem. Točnije, označavanje proizvoda pomaže kupcima u prepoznavanju proizvoda koji se odlikuju natprosječnom kvalitetom.

Znak "Izvorno hrvatsko/Croatian Creation" nose visokokvalitetni hrvatski autohtoni proizvodi i usluge koji su nastali kao rezultat dugogodišnje tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacija ili invencija. "Izvorno hrvatsko" jest priznanje hrvatskom proizvođaču za dugogodišnji istraživački rad, ostvarenje stvaralačke ideje u proizvodnji te za novi, kreativni, izvorno hrvatski proizvod/uslugu na tržištu.

Proizvodi i usluge sa znakom "Izvorno hrvatsko" imaju još višu razinu kvalitete od onih sa znakom "Hrvatska kvaliteta" i imaju posebnu vrijednost - riječ je o natprosječno kvalitetnim proizvodima i uslugama s neponovljivim i jedinstvenim osobinama. Ovaj znak vizualno označava zemlju podrijetla proizvoda, identificirajući povezanu hrvatsku kvalitetu i autentičnost.

Vizualno označavanje hrvatskih proizvoda i usluga znakovima "Hrvatska kvaliteta" i "Izvorno hrvatsko" zasniva na sustavu i sustavnim procesima za održivu trajnost razine kvalitete, nadziranim proizvodnim procesima i ono što je ključno na doprinosu povezivanja znanosti s gospodarstvom. Na temelju takvih postavki gospodarstvo se može samostalno razvijati prema zdravom tržišnom gospodarstvu.

Gospodarski subjekti i proizvodi i usluge  - nositelji znakova kvalitete dostupni su na poveznici.

FOTO: HGK

Rezultati istraživanja pokazali su da su ispitanici upoznato sa znakovima kvalitete 

U 2023. godini Odjel za upravljanje kvalitetom proveo je istraživanje o prepoznatljivosti znakova kvalitete HGK Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko među potrošačima. Rezultati istraživanja pokazali su da je 92,9 posto ispitanika upoznato sa znakovima kvalitete HGK. Više od polovice anketiranih pri kupnji daje prednost proizvodima i uslugama sa znakovima kvalitete, i to 16,7 posto uvijek, 56,3 posto uglavnom, a 17,5 posto ispitanika ne obraća pozornost na proizvode i usluge sa znakom kvalitete.

Kao najvažniji razlog zbog kojeg kupuju hrvatske proizvode označene znakovima kvalitete HGK Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko 65,8 posto ispitanika navelo je poticanje razvoja proizvodnje domaćih kvalitetnih proizvoda. Drugi je razlog za kupnju označenih proizvoda i usluga povjerenje u takve proizvode i usluge, što je navelo 43,4 posto ispitanih, dok 20,8 posto njih smatra da su proizvodi i usluge sa znakom kvalitetniji od ostalih.

Tvrtke se pak odlučuju za sustav označavanja proizvoda i usluga znakovima kvalitete HGK, u prvom redu zbog prepoznatljivosti proizvoda i usluga, to je glavni motiv  za 62 posto ispitanih,  a konkurentnost je na drugom mjestu (59 posto). Zanimljivo je kako se 56,3 posto ispitanih gospodarskih subjekata, nositelja znakova kvalitete izjasnio da je jedan od motiva bio dodana vrijednost proizvodu ili usluzi.

Također, 54,5 posto ispitanika smatra da znakovi doprinose stjecanju povjerenja kupaca u proizvode i usluge sa znakovima kvalitete. Kao manje važni motivi za odluku o brendiranju znakovima kvalitete se pokazalo povećanje prodaje 35,3  posto, stručna ocjena i ocjena kvalitete od strane struke 28,1 posto te poticanje proizvodnje 11,4  posto.

FOTO: HGK

Kako se prijaviti za postupak dodjele prava uporabe ovih znakova kvalitete?

Pravo uporabe znaka kvalitete može ostvariti svaka pravna osoba upisana u trgovački ili obrtni registar u RH ili fizička osoba upisana u odgovarajući upisnik mjerodavnih tijela RH.

Postupak dodjele prava uporabe znaka je propisan Pravilnikom o znakovima vizualnog označavanja hrvatskih proizvoda i usluga, koji je temeljni akt i u kojemu su jasno definirani ciljevi, prava i obaveze sudionika u postupku dodjele.

Podnositelj je sam gospodarski subjekt, a Zahtjev će pregledati i obraditi stručna Tehnička komisija, koja daje Stručno mišljenje, nakon čega Savjet donosi konačnu odluku o dodjeli znaka kvalitete HGK.

 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.