ZELENA HRVATSKA
ZET u projekt digitalizacije ulaže 36 milijuna kuna, evo koje novine će donijeti
Više od 80 posto hrvatskih državljana podržava djelovanje protiv štetnih posljedica klimatskih promjena, rekao je u Egiptu hrvatski premijer Andrej Plenković u svom govoru na klimatskom skupu COP27, najavivši pritom da će Hrvatska osnovati Nacionalni centar za klimatsku i ekološku tranziciju.
Portal Diretno stoga je istražilo kako i na koji naći zelenu tranziciju, a uz nju i digitalizaciju poduzeća, provodi jedan od najvećih javnih prijevoznika u Hrvatskoj, Zagrebački električni tamvaj (ZET).
Prvenstveno nas je zanimalo koliko je vremenski trajala sama tranzicija poduzeća na modernu tehnologiju, te koliko su do sada uložili u digitalizaciju sustava.
''Radi se o kontinuiranom procesu, posebice kada se gleda iz perspektive neprekidnog razvoja tehnologija, koje ZET nastoji implementirati sukladno raspoloživim resursima, a kroz što se nude rješenja za izazove na području urbane mobilnosti i ekologije koje proizlaze iz intenzivnog razvoja društva i urbanih sredina'', prvenstveno su istakli iz ZET-a te dodali:
''Nova Uprava ZET-a trenutno provodi modernizaciju Sustava za nadzor i upravljanje prometom, a što je neophodno provesti zbog čim kvalitetnijeg funkcioniranja prometa. Vrijednost tog projekta iznosi 36 milijuna kuna za razdoblje od tri godine. Njime će se putem ugradnje novih putnih računala u vozila, ugradnjom suvremenijih informativnih zaslona u vozilima, kao i kreiranjem podataka za praćenje vozila u realnom vremenu značajno doprinijeti kvaliteti usluge, njenom praćenju i organiziranju te informiranju korisnika. Također, sukladno raspoloživim resursima, nova Uprava razmatra i mogućnosti uvođenja novih kanala prodaje karata putem pametnih telefona i drugih odgovarajućih platformi, a razmata se i digitalizacija internih procesa zbog povećanja učinkovitosti poslovanja''.
Kao glavnu okosnicu svoje digitalizacije naveli kako im je prioritet dostupnost i pouzdanost usluge te informiranje putnika. ''Zbog navedenoga se sustavi vezani za te segmente usluge neprestano dorađuju i moderniziraju, konkretno i putem prethodno spomenutog projekta'', objasnili su za portal Direktno.
U ZET-u su prepoznali da digitalizacija u velikoj mjeri pospješila upravljanje prometom, kao što je prodaja i naplata karata, efikasnije upravljanje prihodima i troškovima, međutim, kako su nam rekli, kontinuirano rade na daljnjem razvoju i implementaciji novih tehnologija kako bi se vitalni segmenti poslovanja i dalje razvijali.
Govoreći o zelenoj tehnologiji, koja je u doba velikih klimatskih promjena postala bitna stavka svakog uspješnog poslovanja, zanimalo nas je u kojoj je mjeri ZET iskoristio upravo digitalizaciju kako bi prešao na zelenu tranziciju.
''Zagrebački električni tramvaj razvio je vlastiti digitalni sustav koji u realnom vremenu prati postupke nastanka, razvrstavanja, odlaganja i zbrinjavanja vlastitog proizvodnog otpada te o istom daje referentne povratne podatke o stanju sustava, na osnovu kojih je moguće u realnom vremenu reagirati i učinkovito ukloniti uočene neskladnosti sustava. Digitalizacija sustava je omogućila definiranje ovlasti i odgovornosti svakog pojedinca u sustavu po pitanju postupanja s vlastitim proizvodnim otpadom, što je ključan moment u prihvaćanju činjenice kako je otpad briga svih nas, odnosno svakog pojedinca u sustavu'', naveli su odgovarajući na naš upit.
S obzirom na nedavni klimatski samit u Egiptu, na kojem su svjetski lideri usuglasili mišljenja o potrebi usporavanja klimatskih promjena i okretanju svijeta prema obnovljivim izvorima energije, zanimalo nas je koliko je ZET kao glavnog javnog prevoznika u hrvatskoj metropoli ustraje u tome da svojim poslovanjem smanji utjecaj na okoliš.
''Briga za okoliš jedan je od prioriteta poslovanja ZET-a, upravo iz razloga što ZET-ova ključna usluga, a to je javni gradski prijevoz putnika, osigurava prostornu integraciju zajednice i daje doprinos ukupnom funkcioniranju Grada Zagreba. U pozadini funkcioniranja prijevozne usluge stoji značajna prometna infrastruktura te vozni park čija funkcija stremi zadržavanju dugoročne razine održivosti i osiguranju maksimalno pozitivnih utjecaja na očuvanje okoliša. Sva vozila koja se nabavljaju zadovoljavaju visoke ekološke standarde, pa tako uskoro očekujemo isporuku 65 novih autobusa visoke EURO6 norme, što će imati pozitivnog učinka na zaštitu okoliša i zdravlje ljudi, a također su u tijeku pripremni postupci koji prethode pokretanju procesa nabavke novih tramvaja. Upravo iz činjenice kako je zaštita okoliša visoko na listi prioriteta ZET-a, primijenjeni tehnološki procesi posloženi su i organizirani da maksimalno pridonose učinkovitoj zaštiti okoliša, čemu pridonosi i proces digitalizacije'', zaključili iz ZET-a za portal Direktno.
* Projekt Zelena Hrvatska podržava ENNA - Energia naturalis grupa
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.