RADOVI ĆE TRAJATI DVIJE GODINE

Na željezničkoj infrastrukturi Zagrebačkog pristaništa u Rijeci počinju radovi vrijedni čak 200 milijuna kuna

Autor

js

U utorak 6. kolovoza 2019. godine počeo je teći rok od 24 mjeseca u kojem izvođač radova treba izgraditi novi kontejnerski terminal Zagrebačko pristanište na zapadnom dijelu riječke luke.

08.08.2019. u 08:00
Ispiši članak

Riječ je o strateškom projektu rekonstrukcije teretnog dijela željezničkog kolodvora Rijeka i izgradnji intermodalnog terminala na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu (DSCT) vrijednom ukupno 32 milijuna eura.

Cilj projekta jest doprinijeti rastu luke Rijeka kao jedne od osnovnih luka na Mediteranskom transeuropskom prometnom koridoru, a njegovu važnost, ne samo za hrvatske potrebe teretnog prijevoza već i u europskim okvirima prijevoza tereta željeznicom, prepoznala je i Europska unija koja ga iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) sufinancira s 85 posto sredstava, odnosno 27 milijuna eura.

FOTO: HŽ Infrastruktura

Voditelj projekta Marko Kukić iz HŽ Infrastrukture govori kako će se radovi izvoditi dvije godine, a obuhvaćaju modernizaciju postojećeg teretnog dijela željezničkog kolodvora koji se nalazi u produžetku putničkog dijela kolodvora Rijeka i izgradnju intermodalnog terminala na novoizgrađenom Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu. Tako će se, između ostalog, rekonstruirati 12 postojećih kolosijeka, izgraditi četiri potpuno nova kolosijeka koja će služiti za utovar i istovar kontejnera, rekonstruirati postojeća kontaktna mreža, a postavit će se i nova rasvjeta, videonadzor te izgraditi dvije kranske staze za potrebe portalnih dizalica koje će skidati kontejnere i stavljati ih na vlak. Dovršetkom radova i puštanjem novih dijelova terminala u promet teretni kolodvor povećat će ukrcajni i iskrcajni kapacitet željeznicom na 360.000 TEU godišnje, što je oko 60 posto tereta od ukupno planiranih 600.000 TEU.

Unapređenje infrastrukture u luci Rijeka, odnosno na kontejnerskom terminalu Zagrebačko pristanište, zajednički je projekt Lučke uprave Rijeka i HŽ Infrastrukture, koje su početkom srpnja ove godine potpisale ugovor za izvođenje radova sa slovenskom tvrtkom SŽ – Železničko gradbeno podjetje Ljubljana d.d.

FOTO: HŽ Infrastruktura

Ugovor za usluge stručnog nadzora nad izvođenjem radova na projektu potpisan je sa zajednicom gospodarskih subjekata Institut IGH d.d. i Investinženjering d.o.o., dok su ugovor za pripremu projektne dokumentacije Lučka uprava Rijeka i HŽ Infrastruktura potpisale s konzorcijem ŽPD d.d., Rijekaprojekt d.o.o. i IDOM.

Osim na ovom projektu HŽ Infrastruktura i Lučka uprava Rijeka uspješno surađuju i na projektu "Razvoj multimodalne platforme u luci Rijeka i povezivanje s kontejnerskim terminalom Jadranka vrata" vrijednom gotovo 36 milijuna eura. U tom je projektu također 85 posto sredstava osigurano putem Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).

HŽ Infrastruktura nositelj je najvećih infrastrukturnih projekata u Republici Hrvatskoj i najveći korisnik bespovratnih sredstava Europske unije u prometnom sektoru. U sljedećem petogodišnjem razdoblju očekuju je investicije u vrijednosti preko devet milijardi kuna, od kojih će dio biti sufinanciran sredstvima CEF-a. Značajna ulaganja u obnovu stare i izgradnju nove željezničke infrastrukture, tvrde u HŽ Infrastrukturi, dodatno će potaknuti razvoj prometnih usluga i infrastrukture uz osnovnu željezničku mrežu, ali i poboljšati međupovezanost na hrvatskoj i europskoj razini te olakšati i ubrzati transport kontejnera s brodova na željeznicu i obratno, što je u skladu s europskim zahtjevima interoperabilnosti i intermodalnosti.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.