PROJEKT VRIJEDAN 2,6 MILIJARDI KUNA

Započeli su radovi na rekonstrukciji i izgradnji pruge od Križevaca do mađarske granice, trenutačno najvećemu infrastrukturnom željezničkom projektu u Republici Hrvatskoj

Autor

ri

Intenziviranje radova na terenu očekuje se krajem kolovoza, nakon što završe pripremni radovi koji su u tijeku.

26.06.2020. u 09:25
Ispiši članak

Radovi na projektu "Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“ službeno su počeli 25. lipnja ove godine, od kada počinje teći rok od 42 mjeseca za njihov završetak. Riječ je o dosada najvećemu pojedinačnom infrastrukturnom željezničkom projektu u novijoj povijesti Republike Hrvatske, ukupne vrijednosti dvije milijarde i 624 milijuna kuna, od čega se velik dio sredstava sufinancira iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).

Izvođač radova je turska tvrtka Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S., a prošli je tjedan u Hrvatsku stigla i prva skupina od 13 inženjera kako bi počeli s pripremnim radovima te izradom izvedbenih projekata.

Uz projekt Dugo Selo – Križevci na kojemu su radovi u tijeku HŽ Infrastruktura će ovom investicijom u cijelosti rekonstruirati postojeći kolosijek i izgraditi drugi kolosijek željezničke pruge od Zagreba do mađarske granice. Planirana je i rekonstrukcija kolodvora Lepavina i Koprivnica te izgradnja novoga kolodvora Novo Drnje, dok će postojeći kolodvor Mučna Reka biti prenamijenjen u stajalište.

Također, rekonstruirat će se stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac i izgraditi novo stajalište Peteranec. Izgradit će se i sedam mostova, tri vijadukta, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika. Denivelirat će se sedam od ukupno 13 željezničko- cestovnih prijelaza kao i sva četiri pješačka prijelaza, dok će se na preostalih šest željezničko- cestovnih prijelaza ugraditi novi uređaji za osiguranje. Projekt uključuje i izgradnju svodnih i paralelnih cesta uz trasu željezničke pruge, obnovu i modernizaciju kontaktne mreže i ostalih elektroenergetskih postrojenja te ugradnju novih signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.

U stajalištima i kolodvorima izgradit će se novi peroni, nadstrešnice, pothodnici i parkirališta za automobile i bicikle te će se omogućiti lakši pristup osobama smanjene pokretljivosti. Nova dvokolosiječna dionica slijedit će postojeću trasu uz iznimku poddionice Carevdar – Lepavina pa će se ukupna duljina smanjiti s 43,2 km na 42,6 km. Po završetku projekta omogućit će se brzina prometovanja vlakova do 160 km/h.

HŽ Infrastruktura trenutačno je nositelj brojnih projekata modernizacije i izgradnje željezničke infrastrukture diljem Hrvatske, a projekt rekonstrukcije i izgradnje željezničke pruge na dionici od Križevaca do mađarske granice uvelike će doprinijeti obnovi hrvatskoga dijela Mediteranskoga koridora, što će u konačnici stvoriti uvjete za dodatno povećanje količine tereta u Luci Rijeka i podizanje njezine konkurentnosti.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.