BUDITE OPREZNI

Vozačima stiglo veliko upozorenje: Na jednom detalju vas redovito varaju i ne misle stati

Autor

hk

Kilometraža je jedan od ključnih pokazatelja istrošenosti vozila, zbog čega se mnogi vozači oslanjaju na nju pri kupnji automobila. Međutim, ta brojka nije uvijek točna, posebno na starijim automobilima. Brojač kilometara, uređaj dizajniran za mjerenje ukupne udaljenosti koju vozilo prijeđe tijekom svog životnog vijeka, često je na meti prevaranata koji žele manipulirati njegovim očitanjima i zavarati kupce.

25.09.2024. u 14:04
Ispiši članak

CarVertical, tvrtka za podatke o automobilima, provela je istraživanje temeljeno na podacima provjere povijesti rabljenih automobila kako bi otkrila postoji li korelacija između broja prijeđenih kilometara vozila i izmijenjenog brojača kilometraže te rastu li stope prometnih nesreća s prijeđenom udaljenošću. Mijenjanje kilometraže u Hrvatskoj postaje sve češće kada automobil prijeđe 200 tisuća kilometara. 

U Hrvatskoj mijenjanje očitanja brojača kilometara postaje znatno češće kada vozilo prijeđe granicu od 200 tisuća kilometara. Na 6,4 posto automobila s kilometražom između 200 i 250 tisuća kilometara provjerenih na carVerticalu vraćena je kilometraža . Kako bismo to bolje sagledali, vjerojatnost kupnje automobila s izmijenjenim brojačem kilometara u ovom rasponu postaje preko 3,5 puta veća u usporedbi s vozilima s malom kilometražom. 

Stopa izmjene brojača kilometara ostala je slična (1,2 - 1,8 posto) za vozila u okviru kilometraže od nula do 0 tisuća kilometara, 50 do 100 tisuća kilometara i 100 do 150 tisuća kilometara. Za vozila s kilometražom od 150 do 200 tisuća kilometata ta se brojka neznatno povećala i iznosila je tri posto. Međutim, nakon što se prijeđe granica od 250 tisuća kilometara, stopa je porasla na 9,7 posto i nastavila rasti kako se kilometraža povećavala.

FOTO: Unsplash (Ilustracija) 

Provjeravanje automobila

Nakon prijeđenih 300 tisuća kilometara na brojaču kilometara, stopa izmjene brojača povećana je na 15,2 posto. Stope su nastavile varirati, s brojkama koje slijede od 11,4 posto (350.000-400.000 km), 19,4 posto (400.000-450.000 km) i 14,5 posto (450.000-500.000 km). Za provjerene automobile s preko 500 tisuća prijeđenih kilometara, stopa se više nego udvostručila (34,7 posto), što pokazuje da su šanse za kupnju automobila s izmijenjenim brojačem u ovom rasponu kilometara veće od tri prema 10.

Stope oštećenja su konstantno visoke u svim skupinama prijeđenih kilometara. Rizik kupnje automobila s izmijenjenim brojačem samo je jedna od mnogih briga s kojima se suočavaju kupci rabljenih automobila. Istraživanja pokazuju da je vjerojatnost oštećenja tijekom životnog vijeka vozila dosljedno visoka u svim skupinama prijeđenih kilometara, uključujući vozila s manjom kilometražom.

Od svih vozila provjerenih na carVerticalu u Hrvatskoj, automobili s očitanih 200.000-250.000 kilometara na brojaču su najviše sudjelovali u nesrećama – 67,1 posto takvih izvješća imalo je zapise o oštećenjima. No, ni automobili s manje očitanih kilometara na brojaču nisu mnogo zaostajali, što govori da je problem jednako aktualan za sve kupce, bez obzira na kilometražu vozila. 

FOTO: Unsplash (Ilustracija) 

Zna se za što su kupci zainteresirani 

Na primjer, vjerojatnost da ćete kupiti automobil s poviješću oštećenja povećava se sa 46,2 posto na 50,4 posto nakon prijeđenih 50.000 kilometara, a svakih dodatnih 50.000 kilometara dodatno povećava ovaj rizik. Dok je 54,6 posto automobila s prijeđenom kilometražom između 100.000 kilometara i 150.000 kilometara imalo evidenciju oštećenja, ta se stopa povećala za dodatnih 7,2 posto za vozila s prijeđenih 150.000-200.000 kilometara. Čak su i automobili s malom kilometražom (0-50.000 km) imali stopu oštećenja od 46,2 posto, što je alarmantno.

"Kako bi izbjegli rizik od kupnje automobila koji je u prošlosti bio oštećen, više kupaca odlučuje provjeriti povijest vozila prije nego što ga uopće pogledaju pobliže, izbliza.Znajući da je bilo koji dio automobila oštećen, kupci ili čak prodavači mogu ga odvesti na pregled i potražiti tragove jeftinih popravaka. Ako je sudar oštetio prednji dio, traže koroziju ili dokaze loših popravaka u prednjem dijelu. To bi potencijalno moglo pomoći u donošenju odluke o kupnji takvog automobila ili traženju druge ponude",  objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija tvrtke carVertical. 

Izvješća o povijesti automobila mogu ponuditi dragocjene uvide u prošlost automobila, uključujući povijest oštećenja i sva odstupanja brojača kilometara, omogućujući kupcima da eliminiraju neslaganje informacija i bolje razumiju stvarno stanje vozila. To bi im moglo pomoći u predviđanju mogućih troškova vlasništva i donošenju informiranih ili odmjerenih odluka. Većina hrvatskih kupaca zainteresirana je za vozila koja su prešla između 50.000 i 200.000 kilometara. 

FOTO: Unsplash (Ilustracija) 

Metodologija

Od svih automobila koje su na carVerticalu provjerili kupci u Hrvatskoj, najpopularnija (29,9 posto) bila su vozila s prijeđenom kilometražom između 100.000 i 150.000 kilometara. Automobili s očitanih 50.000 do 100.000 kilometara na brojaču kilometara slijede u stopu s 27,7 posto, dok su oni s 150.000 do 200.000 prijeđenih kilometara činili 18,8 posto svih izvješća o povijesti vozila u okviru istraživanih raspona kilometara. Unatoč činjenici da većina hrvatskih kupaca nije prešla tanku granicu od 200.000 km, gdje se rizik od kupnje automobila s izmijenjenim očitanjem brojača osjetno povećava, šanse za kupnju takvog vozila nisu ravne nuli.

Čak 1,6 posto automobila u opsegu najpopularnijeg raspona od 100.000 do 150.000 km imalo je lažirane mjerače kilometara. Osim toga, 54,6 posto tih vozila također je imalo zapise o oštećenjima, što bi moglo upućivati ​​na potencijalne temeljne probleme. "Vozila stara od tri do pet godina često se smatraju najboljom opcijom kako bi se izbjegli brzo smanjenje vrijdnosti i velika kilometraža. Međutim, mnogi si mogu priuštiti takve automobile, a odabir starijih opcija s više kilometara na brojaču često postaje popularno rješenje. Kupci bi trebali biti znatiželjni kakvo je stvarno stanje dotičnog vozila, a povijest nije jedino što je važno. Prije kupnje automobila uvijek je potrebno obaviti odgovarajuću probnu vožnju i fizički pregled u uglednoj radionici", objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile tvrtke carVertical.

Stigao dan koji su hrvatski vozači čekali: Napokon stiglo olakšanje za džep

Tijekom ovog istraživanja, carVertical je analizirao stvarna izvješća o povijesti automobila koja su korisnici tvrtke dobili između lipnja 2023. i lipnja 2024. godine. Obrada milijuna provjera povijesti automobila omogućuje tvrtki uvid u trendove, uvide i predviđanja na tržištu rabljenih automobila.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.