OBAVEZNO PROČITATI

Vozači konačno dobili jasne upute: Ovo nikako ne smijete napraviti zimi

Autor

is

Ove godine na testu europskih autoklubova našlo se 28 zimskih pneumatika u dvije vrlo tražene dimenzije - 205/55 R16, koje se koriste na kompaktnim vozilima C segmenta i 215/55 R17, koje su uobičajene na manjim SUV vozilima

09.11.2024. u 11:54
Ispiši članak

Dani su sve hladniji i jutarnje temperature su u većem dijelu zemlje ispod 7 stupnjeva Celzija, što je jasan znak da je vrijeme za zimske gume. Uz to, približava se i 15. studenoga, datum kada je zimska oprema u Hrvatskoj obvezna na svim brzim kontinentalnim cestama. Podsjetimo, pod zimskom opremom podrazumijevaju se zimske gume na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od četiri mm i s lancima za snijeg pripravnim za postavljanje na pogonske kotače.

No, preporuka je stručnjaka zimi voziti na zimskim gumama. Kao i svake godine europski autoklubovi, među njima i naš HAK, testirali su zimske gume, što je dobar pokazatelj koje zimske gume odabrati. Ove godine na testu se našlo 28 zimskih pneumatika u dvije vrlo tražene dimenzije - 205/55 R16, koje se koriste na kompaktnim vozilima C segmenta i 215/55 R17, koje su uobičajene na manjim SUV vozilima.

Svi pneumatici su pomno testirani s obzirom na vozne i sigurnosne karakteristike. Od ukupno 28 različitih zimskih guma (12 u manjoj i 16 u većoj dimenziji), ni jedna nije dobila maksimalnu ocjenu izvrstan, ali su zato po tri pneumatika u svakoj kategoriji vrlo preporučljiva. S druge strane, četiri pneumatika se ne preporučuju.

FOTO: Pixabay

Što se preporučuje, a što ne

U manjoj dimenziji 205/55 R16 tri su gume vrlo preporučljive, po četiri su preporučljive i djelomično preporučljive, dok se jedna ne preporučuje. Na vrhu je poznata trojka u sastavu Continental, Goodyear i Michelin, čiji su proizvodi ne pokazuju nedostatke ni na jednoj podlozi te blistaju s visokom predviđenom kilometražom.

Hankook, Dunlop, Nokian i Falken su pokazali manje nedostatke barem na jednoj podlozi, što je ipak dovelo do snižavanja ocjene na polju sigurnosti, a neki od njih nisu briljirali ni na polju predviđene kilometraže. Naravno, ovisno o profilu vozača i cijeni proizvoda, ova četvorka može biti ozbiljna alternativa za top trojku, zato što ne pokazuje značajniju razinu sigurnosnog rizika, nego eventualno može utjecati na smanjeni komfor u vožnji.

Od ovog datuma vozače čeka velika promjena: Pripremite se na vrijeme

Sljedeća četvorka koju čine Zeetex, GT Radial, Vredestein i Pirelli je na ovom testu definitivno otkrila jasne nedostatke na najmanje jednoj podlozi, pa se zbog tih sigurnosnih propusta može tek djelomično preporučiti. Winrun je, pak, ostvario toliko slabe rezultate na mokroj podlozi da se ne može niti djelomično preporučiti, nego se ovaj proizvod jednostavno ne preporučuje, piše HAK.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.