VRIJEDNA INVESTICIJA

Vlada na sjednici u Puli donosi odluku o nastavku gradnje Istarskog ipsilona, detaljno donosimo što će se raditi

Autor

ri

Vlada Republike Hrvatske na sjednici Vlade u Puli, koja je na rasporedu u četvrtak, donijet će odluku o nastavku gradnje Istarskog ipsilona.

12.09.2018. u 17:17
Ispiši članak

Nakon što je 14. lipnja ove godine Europska komisija odobrila Hrvatskoj produljenje ugovora s koncesionarom Istarskog ipsilona Bina-Istrom i time dala zeleno svjetlo za izgradnju punog profila autoceste na dionici Pazin-tunel Učka, Vlada će na sjednici u Puli donijeti Odluku o izmjenama i dopunama br. 5 Ugovora o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje "Jadranske autoceste" – dionica: Dragonja-Pula i Kanfanar-Pazin-Matulji. 

Riječ je o investiciji vrijednoj 1.237,5 milijuna kuna kojom će se dovršiti izgradnja faze 2B1, odnosno punog profila na dionici Pazin-tunel Učka u duljini od 28 kilometara. 

U fazi 2B1 Istarskog ipsilona gradit će se još jedna traka u svakom smjeru i jedna zaustavna traka i to od čvora Rogovorići do Vranje, dionice duge 28 kilometara na sjeveroistočnoj stranci autoceste. Radovi će također uključivati i izgradnju 11 novih vijadukata, 14 novih podvožnjaka, tri nova nadvožnjaka i rušenje tri postojeća, izgradnju brojnih potpornih zidova i pomoćnih građevina, odmorišta Rebri te poboljšanja trase postojećeg kolnika na tri lokacije.

Investicija u fazu 2B1 predstavlja dopunu na puni profil dionice Pazin-Učka (28 km) putem izgradnje drugog kolnika s dva vozna traka (širine 3.5 metra) te zaustavnog traka (širine 2.5 metra). Faza 2B1 podrazumijeva odmorište Rebri zbog sigurnosnih razloga budući da nema odmorišta od Tunela Učka do Vodnjana. Dionica Pazin-tunel Učka prilično je zahtjevna jer je potrebno izgraditi 31 objekt ukupne duljine 2.510 metara. Zona prolazi kroz geološko osjetljivo područje na kojem su predviđena kompleksna rješenja stabilizacije terena, a zemljanim radovima bit će obuhvaćeno više od 1.000.000 m³ materijala.

Radovi na dionici trebali bi trajati tri godine. Prva dionica Rogovići-Ivoli, dužine šest kilometara, bit će puštena u promet dvije godine nakon početka radova.

Pozitivan efekt na gospodarstvo i punjenje proračuna

Nova investicija predstavlja i značaj impuls ulaganju u gospodarstvu. Oko 95% radova izvode hrvatske državne i lokalne građevinske kompanije kao podizvođači. Investicija će omogućiti dodatnih 1000 zaposlenih u razdoblju građenja i dodatnih 10 zaposlenih u razdoblju održavanja. Po završetku koncesije investicija u dopunu dionice Pazin-Učka ostaje u Vlasništvu RH te se očekuje da će ulaganje u fazu 2B1 utjecati na rast BDP-a za 0,5% za vrijeme građenja. Radovi počinju do kraja ove godine, a izvodit će ih Bouygues TP.

Ulaganje u infrastrukturu Istarskog ipsilona doprinijelo je povećanju prihoda od turističkog sektora za 5,7 milijardi kuna u posljednjih pet godina budući da preko 90% turista u Istru dolazi automobilom koristeći Istarski ipsilon, pa u Vladi očekuju daljnje pozitivne efekte od turizma.

Uz uplatu financijskog doprinosa od strane Republike Hrvatske prema koncesionaru u visini 986 milijuna kuna do kraja trajanja koncesije, projekt je pozitivan za drćavni proračun. Naime, koncesionar će do kraja koncesijskog ugovora u njega uplatiti 934 milijuna kuna koncesijske naknade te kroz trajanje koncesijskog ugovora i 826 milijuna kuna poreza i doprinosa (od čega 455 milijuna kuna u prve tri godine). 

Uplatom poreza od koncesionara, Hrvatska ima pozitivan financijski učinak veći od 774 milijuna kuna. Hrvatskoj će po isteku trajanja koncesije ostati sve izgrađene dionice.

Vladina odluka došla je nakon što je RH 23. ožujka 2018. pokrenula postupak prijave državne potpore pod brojem SA.48472 pred Europskom komisijom te je nakon provedenog postupka EK zaključila da se ovim ugovorom potiče rast i aktiviraje ulaganja, uz ograničen utjecaj na korisnike autoceste, u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama i javnoj nabavi.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.