RADOVI BI TREBALI TRAJATI TRI I POL GODINE

Vlada donijela odluku o nastavku izgradnje Istarskog ipsilona i izgradnji druge cijevi tunela Učka

Autor

js

Na sjednici Vlade donesena je Odluka o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje "Jadranske autoceste" – dionica Dragonja-Pula i Kanfanar-Pazin-Matulji.

08.10.2020. u 12:45
Ispiši članak

Navedene izmjene i dopune ugovora s  koncesionarom Bina – Istra, d.d. predviđaju realizaciju investicije pod-faze 2B2-1, također, radi otplate kredita koncesionara produžuje se rok koncesije za razdoblje od pet godina (koji završava najkasnije 15. lipnja 2039.) te refinanciranje cijelog projekta Istarskog ipsilona.

Pod-faza 2B2-1 sastoji se od izgradnje drugog kolničkog traka (još jednog traka u svakom smjeru) od čvora Vranja do tunela Učka/Portala Kvarner, dionice duge osam kilometara na sjeveroistočnoj strani autoceste, koja uključuje izgradnju 5,63 kilometara dugačke druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama te izgradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela Učka. Procijenjena vrijednost investicije Pod-faze 2B2-1 iznosi cca 1,5 milijardi kuna,  a radovi na dionici trebali bi trajati tri i pol godine. Po završetku koncesije investicija ostaje u vlasništvu Republike Hrvatske, te se očekuje da će ulaganje u pod-Fazu 2B2-1 utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto.

Također, izmjene omogućuju smanjenje financijskog doprinosa Republike Hrvatske, u srednjoročnom financijskom planu za razdoblje 2020.-2022. za gotovo 500 milijuna kuna, pod pretpostavkom da Koncesionar zaključi refinanciranje prije kraja ove godine, što je od iznimnog značaja, uzimajući u obzir trenutne okolnosti i negativan utjecaj pandemije koronavirusa na javne financije.

Ministar Oleg Butković ovom je prilikom istaknuo kako je odluka Vlade iznimno značajna, ne samo s aspekta povećanja sigurnosti prometa na Istarskom ipsilonu, već i kroz značajan impuls ulaganja u gospodarstvo koji predviđa ovaj projekt.

"Donošenjem ove odluke, radovi na realizaciji faze 2B2-1 mogu započeti već 1. prosinca 2020. godine, a završetak radova na punom profilu tunela, zajedno s odmorištem Kvarner, možemo očekivati do turističke sezone 2024. godine", zaključio je Butković.

Podsjetimo, Europska komisija je početkom kolovoza ove godine dala "zeleno svjetlo" za produljenje koncesijskog ugovora s Bina Istrom te je potvrdila usklađenost prijedloga izmjena i dopuna Ugovora o koncesiji u skladu s pravilima EU o državnim potporama i javnoj nabavi.

 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.