KVALITETA USLUGE
Veliko istraživanje za zemlje bivše Jugoslavije: Hrvatska završila tek na petom mjestu
Hrvatska je ove godine zadržala prošlogodišnje peto mjestu među zemljama u 'regiji' prema kvaliteti usluga na prodajnim mjestima, pokazalo je istraživanje "Regionalna usluga-GUEST" agencije Heraklea u suradnji s agencijama iz 'regije', izvijestili su u četvrtak iz Herakleje.
Riječ je o 16. istraživanju kvalitete usluga koje je od 1. do 30. lipnja provela Heraklea u suradnji s agencijama za tajnu kupnju iz Bosne i Hercegovine (BiH), Crne Gore, Sjeverne Makedonije, Slovenije i Srbije.
Tajni kupci posjetili su ukupno 800 prodajnih mjesta iz područja autoindustrije, benzinske postaje, financijske industrije, maloprodaje, turističko-ugostiteljski objekti i objekti uslužnih djelatnosti.
U istraživanju se mjere osnovni elementi kvalitete usluge, a to su pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda te zahvala na posjetu.
FOTO: Pixabay
U nečemu smo i najbolji
U ovogodišnjem istraživanju Hrvatska je zadržala prošlogodišnje peto mjesto s ukupnim rezultatom od 69,50 posto, što je pad za 0,18 postotnih bodova u odnosu na 2023. godinu.
Najbolji rezultat Hrvatske je ostvarila u kategoriji poznavanja proizvoda (85,03 posto), a najviše područja za unapređenje ima u kategoriji nuđenje dodatnog proizvoda (37,58 posto).
Kao i prošle godine, kategorija pozdrav je s rezultatom od 81,94 posto bila na drugom mjestu, kategorija zahvala (70,67 posto) na trećem mjestu, a kategorija utvrđivanje želja/potreba kupaca se s rezultatom od 60 posto smjestila na četvrtom mjestu.
FOTO: HINA/Lana Slivar Dominić
Ispod prosjeka
Uspoređujući ovogodišnje rezultate s prošlogodišnjima, vidljivo je da je Hrvatska je zabilježila pad u svim kategorijama, osim u najlošije ocijenjenoj kategoriji u ovom istraživanju, nuđenje dodatnog proizvoda, gdje je ostvarila porast od 6,71 posto. Najveći pad, za 4,66 postotnih bodova zabilježen je u kategoriji zahvala na posjetu.
S najboljom uslugom i ove se godine istaknula BiH ostvarivši rezultat od 89,53 posto, što je porast od čak 5,55 postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu. Na drugom mjestu je Makedonija s rezultatom od 79,73 posto i porastom od 1,10 postotnih bodova u odnosu na 2023., a na trećem je Slovenija s rezultatom od 78,80 posto te porastom od 0,20 postotnih bodova.
Hrvatska je zajedno sa Srbijom ispod ovogodišnjeg prosjeka koji iznosi 75,22 posto te je zauzela peto mjesto s rezultatom od 69,50 posto, što je pad od 0,18 postotnih bodova u odnosu na 2023. godinu.
FOTO: Pexels
Najbolja situacija u uslužnim djelatnostima
Na četvrtom je mjestu s rezultatom od 76 posto Crna Gora, a najviše područja za unapređenje ima Srbija koja je ove godine ostvarila porast od 0,36 postotnih bodova i s rezultatom od 66,67 posto zauzela šesto mjesto. Kategorija koja je ostvarila najbolji ukupni rezultat, kao i prethodnih godina je kategorija poznavanje proizvoda s rezultatom od 87,25 posto, iako bilježi pad od 6,56 postotnih bodova u odnosu na 2023. godinu.
Kao i prethodnih godina, najlošije rangirana kategorija je nuđenje dodatnog proizvoda koja je ostvarila rezultat od samo 48,12 posto, iako je zabilježila porast od 9,95 postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu. Promatrano po djelatnostima, najbolji su rezultat, isto kao i prošle godine, imale uslužne djelatnosti ostvarivši rezultat od 87,18 posto.
Tužan kraj za hrvatskog diva: Nekad su hranili tisuće obitelji, a sad su na rubu
Maloprodaja se već niz godina ističe kao djelatnost s najviše područja za unapređenje, a ove je godine ostvarila rezultat od 68,08 posto, što je porast od 0,52 postotna boda u odnosu na prošlogodišnje rezultate.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.