PROMJENE NA TRŽIŠTU
U Hrvatsku dolazi novi jeftini trgovački lanac, a britanski gigant preuzima Konzum?
S obzirom na to da na svojim hrvatskim stranicama i društvenim mrežama drži oglase u kojima u Zagrebu i Rijeci traže radnike te građevinska zemljišta i komercijalne nekretnine s parkingom, navodno je pitanje dana kad će hrvatsko tržište postati bogatije za još jedan veliki međunarodni trgovački lanac – Eurospin.
Riječ je, naime, o klasičnom talijanskom diskonteru s više od 1000 prodavaonica u Italiji i 80-ak u Sloveniji, s oko 7000 radnika, rekordnih 4,7 milijardi eura prihoda i 184 milijuna eura dobiti u 2017. To je daleko od vodećih 10 igrača u Europi, među kojima prednjači Schwarz grupa s Lidlom i Kauflandom u portfelju.
To je daleko od vodećih 10 igrača u Europi, među kojima prednjači Schwarz grupa s Lidlom i Kauflandom u portfelju. Specijaliziran za diskontnu prodaju prehrambenih proizvoda i svakodnevnu kupnju, Eurospin se od ostalih takmaca u Europi razlikuje po tome da prodaje isključivo svoje robne marke. U njegovim trgovinama nema klasičnih brendova koji se nalaze u ostalim trgovačkim lancima, već samo oni koje je njegov tim plasirao putem mreže odabranih partnera.
Na stranicama tog trgovca stoji kako su ga 1993. osnovala četiri partnera s dugogodišnjim iskustvom u maloprodaji kao talijanski odgovor na rastuću potrebu za uštedama potrošača. Kompanija je prilagodila format diskont trgovine proizvodima u skladu s okusima i tradicijom pojedinačnih tržišta, kako to danas dijelom radi i Lidl, a ta se formula, kako sami tvrde, brzo pokazala pobjedničkom, prvo u Italiji, a potom i u susjednoj Sloveniji.
Konzultant za trgovinu, interim menadžer i član upravnog odbora kutinske Lonie, Drago Munjiza kaže kako je situaciju s Eurospinom najlakše objasniti na primjeru slovenskog tržišta koje je iste veličine kao i hrvatsko, ali s dvostruko manje potrošača.
"Nedavno je na našem tržištu gotovo osvanuo njemački Hofer, najavljujući otvorenja u zapadnom dijelu Zagreba i okolici, čak je i regrutirao radnike, a onda se bez objašnjenja povukao. No zato se opet govori o Tescu, najvećem trgovačkom lancu u Velikoj Britaniji, 4. u Europi i među pet najvećih u svijetu, koji je u 2016. ostvario 72,4 mlrd. dolara ukupnih prihoda i već gotovo dva desetljeća čeka pravu priliku u Hrvatskoj."
Prema Munjizi, uskoro bi se moglo dogoditi da Konzum promijeni vlasnika.
"Tesco je htio kupiti Konzum još 2000., ali ga Todorić nije želio prodati", kaže Munjiza koji je svojedobno bio i čelnik Konzuma. Smatra kako će Tesco vrlo brzo ući u Hrvatsku, osim ako se ne zakompliciraju događanja oko Brexita, zbog čega je ta trgovačka kuća trenutačno strateški fokusirana na Veliku Britaniju.
"Logično je da Tesco uđe na naše tržište preuzimanjem Konzuma ili KTC-a, Tommyja i Plodina", dodaje Munjiza, a piše Večernji list.hr.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.