ZA ULAZAK SUSJEDNIH ZEMALJA U EU

Tedeschi iznio svoje viđenje problema nedostatka radne snage: 'Regija gubi na broju stanovnika, možemo nastupiti kao klaster država'

Autor

vm

Predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi sudjelovao je u utorak na prvoj regionalnoj konferenciji "Bez predrasuda, samo biznis" Poslovnog dnevnika, održanoj u Beogradu, gdje je rekao da svoju tvrtku vidi kao "svojevrsnog čudnovatog kljunaša" jer je smatra jakom i relevantnom na svim tržištima regije.

15.06.2022. u 16:37
Ispiši članak

"Mi smo svojevrsni čudnovati kljunaš ako ćete nas promatrati sa strane, jer smo jedinstveni i jednako jaki i relevantni na svim tržištima regije. Atlantic ima udio u bruto nacionalnom dohotku za Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Sjevernu Makedoniju – isti. Snaga naših brendova je jednaka na svim tržištima i sinkronizirana, te nije u disbalansu. Imamo pet strateških poslovnih grupa, s dvije se upravlja iz Beograda, s dvije iz Zagreba i s jednom iz Ljubljane. Naša je proizvodnja decentralizirana.

Ali za mene je regija i Austrija i sjeverna Italija. Nezamislivo mi je da Barcaffe i Argeta koje imaju proizvodnju u Izoli – da to ne promatramo kao regiju. Kraš, Vindija, Podravka, Saponia li Koestlin ne mogu opstati samo s malim nacionalnim tržištem. Isto je s Jaffom ili Bambijem. Sve su to proizvođači i brendovi koji su itekako relevantni", rekao je Tedeschi, piše Poslovni dnevnik.

Na upit prethodi li biznis politici, odgovorio je da se politika i političari nikako ne mogu podcjenjivati.

"Sve su to inteligentni ljudi. Puno puta sam bio prisutan kada su političari ove regije itekako hvalili privredu. S druge strane, zbog svoje privatizacije tema uzimaju neku retoriku koja nije popularna, gdje se biznis stavlja po strani i vade se neke naše međusobne razlike. To nikada nije ugodno i onda ispada da političari ne brinu o biznisu, ali nemojmo podcjenjivati politiku. Svaki političar radi na pojačavanju konkurentnosti vlastitog gospodarstva. Biznis je tu da ohrabri i ukaže na prilike i međusobne prepreke koje nas tište", istaknuo je.

Kao glavni problem u regiji naveo je nedostatak radne snage, no naglasio je da je taj problem prisutan u cijelom svijetu.

"Neki dan sam bio u Italiji i prvi puta doživio u hotelu da ne mogu primiti moju narudžbu na talijanskom jeziku, jer nema Talijana koji bi radili. Isto tako jedan od tri restorana bio je zatvoren jer nemaju dovoljno ljudi. Sve se to događalo u Veneciji. U New Yorku gdje sam nedavno bio, vidio sam da je velik dio restorana zatvoren. Ovim primjerima želim prikazati nedostatak ljudi prisutan svagdje. Nisu ljudi otišli na Zapad, Covid je stvorio drugačije prioritete, drugačije poglede na radno mjesto, radno vrijeme. Drugačije su potrebe. Više se ne radi za jednu kompaniju, radi se za više kompanija. Stvorila su se neka nova zanimanja kao što su youtuber i influencer.

Ali ovoj regiji isto tako nedostaje minimalno dva milijuna stanovnika. Fali liječnika, vozača, konobara, medicinskih sestara odgojitelj, inženjera, učitelja. Ali ne samo da fale ljudi različitih struka, nego fali i potrošača. Tko će kupovati Bakinu tajnu, Cedevitu ili Smoki ili Najljepše želje, Jaffu, Plazmu ili Knjaz Miloš vodu? Regija gubi na broju stanovnika. Možemo stoga napraviti zajedničku politiku da se otvorimo i privučemo nekoliko milijuna Ukrajinaca. Da se otvorimo prema istoku – Filipincima, Nepalcima – da nastupimo kao klaster država. Strašan rat u Ukrajini nudi da se ova regija nametne kao atraktivna za život i proizvodnju. Mi kao manje razvijeni dio Europe imamo tu priliku", rekao je Tedeschi te dodao da je važno da sve zemlje regije postanu punopravne članice Europske unije.

"To je bitno za građane jer znači protok robe i kapitala. Vladavine prava su tekovine ovih prostora. Neovisno što je Slovenija ušla prva i u Schengen, Hrvatska druga i tek se očekuje ulazak u eurozonu. Interes prije svega Hrvatske i Slovenije trebao bi biti da uđu svi", smatra Tedeschi.

Rekao je kako je najveći zadatak svakog poduzetnika ili poslovnog lidera da napravi sustav održivim, jer nije pobijedio onaj tko ima najbolje rezultate u kvartalu ili godini, nego onaj tko je opstao.

"Prosjek trajanja kompanija 1960-ih bio je 60 godina, a u ovom desetljeću svega 18 godina. Što se tiče budućnosti, odgovornost poslovnih lidera je da vidi gdje će njihov tim i kompanija biti za pet, deset ili 20 godina. Ako ne postavimo nove koncepte, izgubili smo korak s vremenom", smatra Tedeschi koji je otkrio i kako mu usprkos svim poslovnim izazovima nikada nije došlo da "baci ručnik u ring".

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.