NEVJEROJATNO

Stigla potvrda vijesti od koje strahuje svaki vozač: Na ovo morate biti spremni

Autor

bkk

Iako se tržište rabljenih automobila stabiliziralo u većini zemalja i vratilo se na razinu prije pandemije, transparentnost ostaje glavna briga. Svake godine tisuće kupaca kupuju vozila sa skrivenim nedostacima i lažiranom kilometražom, često nesvjesni da preplaćuju za automobil u lošem stanju.

15.10.2024. u 19:31
Ispiši članak

CarVertical proveo je svoje godišnje istraživanje transparentnosti tržišta kako bi procijenili koje su zemlje najrizičnije za kupnju rabljenog vozila. Hrvatska je i ove godine ostala na istom mjestu, zadržavši 15. mjesto u indeksu od 25 zemalja.

Istraživanje je pokazalo da je u Hrvatskoj 2,5 posto automobila s lažiranom kilometražom, s prosječnom korekcijom od 75.300 kilometara. Budući da to može udvostručiti vrijednost automobila starog samo nekoliko godina, vozači koji kupuju ova vozila znatno ih i preplaćuju.

Prošle godine automobilima u Hrvatskoj u prosjeku je lažirana kilometraža za 70.439 kilometara. Značajna je i statistika za oštećene automobile: više od polovice (55 posto) svih vozila pregledanih na carVertical platformi u Hrvatskoj sudjelovalo je u prometnim nesrećama, s prosječnom vrijednošću oštećenja od 3207 euro.

FOTO: Pixabay

Kod kupovine uvezenih vozila treba biti oprezan

Vozači koji kupuju uvezena vozila suočavaju se s najvećim rizikom kupnje automobila s krivotvorenom kilometražom ili prošlim oštećenjima.

Prema Matasu Buzelisu, stručnjaku za automobile i voditelju komunikacija u tvrtki carVertical, kod automobila u prekograničnim trgovinama postoji do četiri puta veća vjerojatnost da će imati lažirani brojač kilometara.

FOTO: Pixabay

Prosječna starost vozila osam godina

Značajnih 65,2 posto svih rabljenih automobila u Hrvatskoj uvezeno je iz drugih zemalja, stoga bi kupci trebali biti posebno oprezni pri kupnji uvezenih vozila.

Vozači u Hrvatskoj saznali najbitniju vijest: Europski plan naišao na nepremostivu prepreku

Prosječna starost kupljenih vozila u Hrvatskoj je 8,1 godina, što ukazuje na to da su automobili u Hrvatskoj uglavnom mlađi u usporedbi s onima u drugim istočnoeuropskim zemljama, piše net.hr.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.