NAFTNI STRUČNJAK

Štern: Rijeka će nakon realiziranih investicija postati najvrjedniji dio INA-e

Autor

ri

Naftni stručnjak i bivši predsjednik Uprave INA-e Davor Štern u razgovoru za SEEbiz kaže kako će riječka rafinerija nakon realiziranih investicija postati najvrjedniji dio INA-e.

01.06.2020. u 12:24
Ispiši članak

Odluka uprave INA-e i MOL grupe o izgradnji postrojenja za preradu teških ostataka nafte (koking) u Rafineriji nafte Rijeka svakako je sjajna vijest, kaže Štern. Kroz godinu-dvije Rijeka će postati tržišno vrlo ozbiljna priča.

"To je projekt koji će omogućiti dugoročni opstanak riječke rafinerije na tržištu, INA-i omogućiti bolje poslovanje na tržištu, ali i zaposliti velik broj domaćih tvrtki. Povećat će se proizvodnja svijetlih derivata, odnosno benzina i dizela, što će donijeti i puno veću profitabilnost, a time i opstanak rafinerije na tržištu", smatra Štern.

"Rijeka je svakako zbog svoje idealne pozicije buduća zlatna koka INA-e pogotovo ako se realizira proces reverzibiliteta tako i ruska nafta može dolaziti do Rijeke."

Štern vjeruje kako će izgradnja koking postrojenja omogućiti povećanje proizvodnje u riječkoj rafineriji, ali i da će se u tom slučaju i veći dio domaće nafte prerađivati u Rijeci, za što je potrebno stvoriti i tehničke preduvjete u JANAF-u.

"Rafinerije ponekad nisu lukrativne, a sve u svemu ovisi o kapacitetima i cijene, no svakako je bolje da imate takve modernizirane kapacitete", jasan je Štern.

Sisačka Rafinerija, s druge strane, čini se kao završena priča. "Sisak je nerentabilan. U ovom trenutku ne bi ga se ni moglo nazvati rafinerijom. Ne mogu se nositi u profitabilnosti s potpuno obnovljenim rafinerijama u Mađarskoj i Slovačkoj. Nažalost, početkom 2000-ih godina propuštena je velika prilika za modernizaciju sisačke rafinerije. Planovi su bili na stolu, bilo je osigurano i financiranje no čitava je priča propala zbog osobnih interesa i čudnih ambicija, pa čak bih rekao i korupcije na razini Uprave i Nadzornog odbora INA-e", kaže Štern.

Protekloga tjedna u fokusu je javnosti bio izvoz nafte u Mađarsku koji je izazvao niz reakcija. U sadašnjim okolnostima privremeni izvoz nafte u Mađarsku nije sporan, kaže Štern, jer Sisak to ne može odraditi, a Rijeka prolazi kroz proces remonta, no dodao je da ne može detaljnije komentirati jer nije upoznat sa svim detaljima ovog posla.

Posljednjih su se dana pojavile i spekulacija kako bi MOL mogao biti zainteresiran za preuzimanje JANAF-a. Štern ne vjeruje u priču o interesu MOL-a za preuzimanjem JANAF-a.

"INA je bila suvlasnik JANAF-a, držala je trećinu udjela. Ne vidim razloga na mađarska naftna kompanija bude vlasnik JANAF-a, a ne vidim da bi MOL i bio zainteresiran. Ali Mađarskoj je svakako stalo da JANAF-ovi cjevovodi dobro funkcioniraju i sigurno je da ćemo tu u budućnosti vidjeti daljnje intenziviranje poslova", zaključuje Štern.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.