U ARGUMENTIMA HKR-A

Šoljić, Jurčić i Radusinović o Uljaniku: EU je restrukturirala tu industriju, a mi smo zakasnili na vlak

Autor

dd

U emisiji 'Argumenti' Hrvatskog katoličkog radija urednika i voditelja Vlatka Ojvana razgovaralo se o aktualnim problemima u Uljaniku, ali i o stanju brodogradnje općenito u Hrvatskoj. Gosti emisije bili su predsjednik Sindikalnog odbora za opstojnost brodogradilišta '3. maj' Juraj Šoljić, analitičarka i kolumnistica portala Direktno Dragana Radusinović te ekonomist prof. dr. Ljubo Jurčić.

24.10.2018. u 11:05
Ispiši članak

Šuljić je upozorio kako teče već 61. dan blokade računa '3. maja' i ukoliko se on ne odblokira danas ili sutra, brodogradilište bi moglo završiti u stečaju. "Na žalost, uprava Uljanika d.d. u ovih mjesec dana, koliko smo mi apelirali, nije učinila ništa ili je učinila malo kako bi se deblokirao račun. Stječe se dojam da je ovo čak i smišljen čin da se 3. maj otjera u likvidaciju", naglasio je. 

Prof. Jurčić je na pitanje mogu li hrvatska brodogradilišta uopće opstati podsjetio kako je hrvatska vlast od osamostaljenja Hrvatske okrenula leđa hrvatskom gospodarstvu. Isti je odnos, istaknuo je, i prema drvnoj, metalnoj, tekstilnoj i drugim industrijama. 

"Europa je samo dijelom napustila brodogradnju zato što ne može konkurirati Koreji, Japanu i Kini s jeftinijim brodovima. Ali je isto tako u EU postojao program kako restrukturirati europsku brodogradnju. Oni su zaključili, s obzirom da ne mogu konkurirati jeftinijoj proizvodnji, da će povećati složeniju proizvodnju, jer 70 posto dodane vrijednosti u brodu dolazi iz opreme", rekao je Jurčić te naglasio da u europskim zemljama  subvencioniraju i razvijaju inovacijske centre koji će razvijati opremu za buduće brodove na novoj tehnologiji.

"Zna se točno koliko će brodova trebati iduće godine, koliko za pet, deset i koliko za 60 godina. Europa hoće uzeti dio tog tržišta i restrukturirala je brodogradnju, a mi smo bili u procesu pristupa EU te se nismo uključili u taj program na pravi način. I rezultat je da smo danas tu gdje jesmo jer bit problema se znao i prije pet i prije 10 godina", poručio je  sveučilišni profesor. 

Kolumnistica Direktnog Radusinović upozorila je kako su i neke zemlje smanjile broj brodogradilišta višestruko, a mi smo i dalje ostali na njih pet. "S time da po pitanju spašavanja ili nespašavanja Brodarskog instituta nije toliko važno spasiti instituciju, već ljude i njihovo znanje", upozorila je. 

Podsjetimo, Brodarski institut je imao iznimno veliku i značajnu ulogu u razvoju hrvatske brodogradnje tijekom više desetljeća, podupirući domaću industriju i brodogradilišta, uključivši pulski Uljanik, riječki 3. maj i splitski Brodosplit.

Sindikalist Šoljić upozorio je  da su trojica direktora iz '3. maja' ukupno 520 milijuna kuna, po nalogu, proslijedili kao pozajmicu 'Uljaniku'.

"Tu se postavlja pitanje što je s 330 milijuna kuna od države koje im je trebala dati za brodove građane do 2010. godine . Taj novac je do kraja lipnja 2013. trebao biti prebačen '3. maju', a direktori su ga se odrekli i dali 'Uljaniku d.d.' Isto vrijedi i za imovinu vrijednu milijardu kuna čime je '3. maju' oduzeto pravo da se restrukturira, postavi na noge i postane profitabilno brodogradilište", zaključio je Šoljić.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.