BEZ DLAKE NA JEZIKU
Rimac Srbima otkrio gdje su zakasnili u autoindustriji: 'U Hrvatskoj smo ostali zbog jednog razloga'
Najpoznatiji hrvatski inovator Mate Rimac dao je intervju za srpsku televiziju RTS. Objasnio je zašto je ostao u Hrvatskoj te kako je sve krenulo s biznisom.
Mnogi za njega kažu da je, najvjerojatnije, najveći inovator poslije Nikole Tesle, prenosi RTS.
Spokojno se osjećam u Livnu, započeo je u intervjuu Rimac.
"Ne znam zašto su automobili postali moja strast. Rođen sam tu u Livnu, a ono je jako rasuto po selima. Jako malo ljudi je baš iz grada, nego uvijek je ono: 'Iz kojeg si sela?’' Moje selo Lištani, to jest, selo mog oca je 25 kilometara od Livna. Kad sam rođen, tamo je bio makadam. Nije bilo ni prave ceste. I, rijetko su bili automobili, a moja obitelj nema ništa s autima. Ali, moji roditelji govore da, čim sam se rodio, kao beba sam htio sam u automobil i sve oko auta", istaknuo je Rimac.
FOTO: HINA/Baldo Marunčić
'Čim sam počeo hodati, sve se vrtjelo oko auta'
Imao je dvije i pol godine kada se s obitelji preselio u Njemačku.
"Čim sam počeo hodati, pričati, sve se vrtjelo uvijek oko auta. Kad sam došao u Njemačku, u Frankfurtu odjednom put, toliko auta i novih i lijepih. Bio sam oduševljen. Kasnije, kroz život, svaku trku Formule 1 sam pratio u Njemačkoj. Gledao sam sve te magazine na televiziji. Oni su imali baš dobre TV programe s automobilima. Bio sam veliki fan BMW-a. Nisam mogao ni zamisliti da ću jednog dana možda biti inženjer tamo. To mi je bio san", naglasio je u intervjuu.
Govoreći o počecima, Rimac je poručio da je nailazio na ljude koji su dovoljno ludi da ulože novac nekome tko je očajan. Prvi investitor uložio je mali dio, a Rimac je zaposlio prijatelje – prva tri radnika, istaknuo je. Iznajmili su halu i počeli praviti prvi Concept One. Bio je travanj 2011. godine, a morali su napraviti prvi auto do rujna kada je bio sajam.
U Hrvatskoj smo zbog ljubavi
"Mi smo u Hrvatskoj zbog ljubavi, zbog patriotizma. Vjerojatno da radimo nekakvu pravu analizu, da uzmemo neku konzultantsku kuću i da kažemo: 'Recite gdje bi bilo najbolje i napravite rang-listu'. Ne vjerujem da bi Hrvatska baš bila među prve tri, ali mi želimo biti u Hrvatskoj", poručio je 'hrvatski Elon Musk'.
Gdje vidi Srbiju, upitao ga je novinar RTS-a.
Puno dobavljača se u Srbiji nastanjuje, istaknuo je Rimas. "Baš sam čitao neki dan da će proizvodnja ćelija 'Inobat' graditi tvornicu baterijskih ćelija i srpska vlada podržava s 450 milijuna eura, kao sredstva da bi oni investirali tamo", rekao je u intervjuu.
Rimčeva Nevera izgubila titulu nepobjedive: Slavonac odnio pobjedu u utrci 1 na 1
Srbija jako dobro radi, nastavio je Rimac. "Koliko vidim jako je biznis friendly, tako da ovo što mi radimo je zapravo drugačije na neki način zato što smo domaća firma, mi smo hrvatska firma koja investira u Hrvatskoj, imamo internacionalne investitore, ali smo hrvatski brend", kazao je.
"Naravno, mi imamo lokacije van Hrvatske. Ali hoću reći, Srbija već ima snažnu autoindustriju, puno dobavljača u auto-industriji koja radi u Srbiji. Nemate svog proizvođača, mislim da ga nećete ni imati, jer to vrijeme osnivanja novih proizvođača automobila je prošlo, po meni", objasnio je.
Inače, firma Rimac grupa većinski je vlasnik Bugattija, s 55 posto udjela u firmi. Ima 2.000 zaposlenih, tvornice za proizvodnju u četiri zemlje i vrijednost njegove kompanije je u 2022. procijenjena na 2,2 milijarde eura.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.