NAJVEĆA TERETNA MORSKA LUKA U HRVATSKOJ

Rijeka bi mogla prerasti u istinsko logističko središte regije: 'Ovo je dalo snažan zamah'

Autor

jg

Do 2040. godine Rijeka bi mogla prerasti u istinsko logističko središte regije, privlačeći nove brodarske linije i služeći kao glavni gateway za središnju i jugoistočnu Europu, generirajući pet puta više ekonomske aktivnosti nego danas, odnosno 3,3 milijarde eura i 8600 radnih mjesta u luci, pratećim djelatnostima i u širem gospodarstvu Primorsko-goranske županije.

14.04.2025. u 13:52
Ispiši članak

Pogled na 2040. godinu pretpostavlja ubrzan razvoj i raniji dovršetak ključnog infrastrukturnog projekta; dvokolosiječne nizinske pruge Zagreb-Rijeka već do 2032., što će povećati preusmjeravanje tereta kroz Rijeku zahvaljujući uklonjenim uskim grlima i snažnom investicijskom ciklusu koncesionara.

To je optimistični scenarij iz stručne studije "Ekonomski učinci riječke luke" koja je predstavljena na konferenciji Hrvatske gospodarske komore Brod, vlak, pogodak u Zagrebu i koja potencira važnost ulaganja u prometnu infrastrukturu kao ključ za ostvarivanje snažnije uloge Hrvatske u europskim logističkim tokovima.

"Kao najveća teretna morska luka u Hrvatskoj, Rijeka predstavlja ključno čvorište za međunarodnu trgovinu i povezanost s globalnim tržištima. Kategorizirana kao luka od osobitog gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku, doprinos nacionalnom gospodarstvu ogleda se u trgovinskoj razmjeni, privlačenju investicija i otvaranju novih radnih mjesta. Kao dio TEN-T pomorske mreže i koridora, riječka luka je značajna za zemlje bez izlaza na more čime je Hrvatska u prilici osnažiti svoj geostrateški položaj", istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj.

FOTO: HGK

'Ovo je dalo snažan zamah'

Na konferenciji je istaknuto da se utjecaj riječke luke proteže i izvan pomorskog sektora jer njezin razvoj generira pozitivne učinke duž cijelog dobavnog lanca, potičući rast sektora poput transporta, logistike, trgovine i drugih povezanih industrija. "Rijeka doživljava transformaciju kojoj su obol dali upravo prometni, infrastrukturni projekti. Zahvaljujući iznimnom geoprometnom položaju čitav niz projekata proveden je u samoj luci, ali i na željezničkoj infrastrukturi", kazao je potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Butković poslao poruku Rimcu: 'Ako se neće pridržavati potpisanog, morat će vratiti novac'

"Ono što je dalo dodatan poticaj i snažan zamah njenom daljnjem razvoju je i povijesni, koncesijski ugovor zahvaljujući kojem će kroz par mjeseci u funkciji biti novi kontejnerski terminal. Imamo garantirani promet i izgrađenu spojnu cestu od novog terminala do autoceste, a ono što još treba ojačati je željeznička mrežu prema europskim pravcima. Budući se i tu se događaju veliki pomaci vjerujem da Rijeka kao naša najveća i najvažnija luka ima sve predispozicije za izniman nastavak rasta", izjavio je.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.