SJAJNA VIJEST

Prvi novi osječki tramvaj na ulicama u ožujku: 'Ovo je nova era u javnom prijevozu'

Autor

ri

Osječki gradonačelnik Ivan Radić u utorak je posjetio pogon tvrtke KONČAR – Električna vozila u Zagrebu te istaknuo da će prvi od 10 niskopodnih tramvaja koje KONČAR proizvodi biti na osječkim ulicama već u ožujku, a najavio je i nabavu dodatnih 10 novih tramvaja.

22.01.2025. u 09:28
Ispiši članak

"Zadovoljni smo što proizvodnja osječkog tramvaja ide planiranom dinamikom. Prvi na osječke ulice dolazi u ožujku ove godine, a ostalih devet će dolaziti tijekom 2025. godine. Novi tramvaji bit će sigurniji, udobniji i moderniji, čak šest metara duži nego što su ovi koji sada voze osječkim ulicama, te prilagođeni osobama s invaliditetom. Vrijednost projekta je 25 milijuna eura, sve je financirano iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti",  rekao je gradonačelnik Radić.

Dodao je kako Grad Osijek paralelno s ovim projektom provodi i modernizaciju tramvajske infrastrukture, vrijednu 45 milijuna eura, koja obuhvaća modernizaciju 10 kilometara tramvajske mreže i 23 stajališta, a realizirano je 90 posto radova. "Za nas u Osijeku tu nema stajanja. Nadamo se proširenju flote, što bi značilo još 10 novih niskopodnih tramvaja, sveukupno 20 novih tramvaja u Osijeku. Potpisali smo okvirni sporazum, čekamo raspisivanje poziva ministarstva. To bi upotpunilo i zadovoljilo potrebe osječkog javnog prijevoza, koji je novi tramvaj dobio davne 1982. godine", poručio je gradonačelnik Radić.

Napomenuo je da je uz tramvajsku obnovljena i autobusna flota s 13 novih autobusa, a za prijavu je spreman i projekt nabave 17 novih električnih autobusa. Predsjednik Uprave KONČARA Gordan Kolak kazao je da su osječki tramvaji dugački 20,8 metara, u odnosu na zagrebačke malo širi, a od noviteta imaju spremnike energije koji će osigurati autonomiju vožnje u slučaju kvara na tramvajskoj kontaktnoj mreži.

FOTO: Grad Osijek

'Modernizirani, suvremeni i poboljšani'

"U završnoj smo etapi montaže svih sustava na tramvaj i taj će tramvaj krajem veljače biti u potpunosti spreman, a početkom ožujka isporučen Gradu Osijeku na završna testiranja na novoj tramvajskoj infrastrukturi grada Osijeka. Tada kreće izuzetno jaka dinamika isporuke ostalih devet tramvaja, koje moramo isporučiti do rujna ove godine", rekao je Kolak.

"Tramvaji su modernizirani, suvremeni, poboljšani u odnosu na tramvaje koje smo prije radili. Nadamo se da će ovo biti prva serija za Osijek, te da ćemo ugovoriti i seriju od preostalih 10 tramvaja. Iznimno nas veseli da ćemo biti nezaobilazan partner u javnom gradskom prijevozu gradova Zagreba i Osijeka", dodao je Kolak i napomenuo da će uskoro krenuti obuka vozača i tehničkog osoblja osječkog Gradskog prijevoza putnika.

Sjajna vijest za Osijek: Za modernizaciju tramvajske infrastrukture dodijeljeno 22,5 milijuna eura

"Ovaj prvi tramvaj koji dolazi nije samo prijevozno sredstvo, nego je to nova era u osječkom javnom prijevozu. Osijek je grad prvog hrvatskog tramvaja, čime se i ponosimo, a uskoro ćemo na ulicama imati nove niskopodne tramvaje koji su veći, moderniji, sigurniji i udobniji te prilagođeni osobama s invaliditetom. Očekujemo da ćemo time smanjiti i broj automobila na osječkim ulicama", zaključio je gradonačelnik Radić.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.