KAKO JE OVO MOGUĆE?

Proizvođači automobila morat će nešto mijenjati: 'To je zabrinjavajuća slijepa točka'

Autor

av/h

Odjeća, izrađena da bi bila uočljiva u prometu, i reflektirajuće trake mogu učiniti pješake i bicikliste nevidljivima za modernu automobilsku tehnologiju, sugerira nova studija.

24.02.2025. u 08:41
Ispiši članak

Sustavi automatskog kočenja u nuždi (AEB), koji su ugrađeni u sve nove automobile, automatski aktiviraju kočnice ako se otkrije mogućnost sudara, a vozač ne reagira dovoljno brzo. Studija američkog instituta za sigurnost prometa IIHS pokazala je da bi sustavi mogli imati "slijepu točku" za reflektirajuće oznake.

Istraživači su proveli pokuse koji su uključivali lutku za testiranje sudara i tri automobila koji su se kretali brzinom od 40 km/h: Hondu CR-V, Mazdu CX-5 i Subaru Forester. U testovima su Honda i Mazda udarile u lutku kada je nosila reflektirajuće trake. Honda nije uspjela usporiti ni kada je lutka bila u jakni visoke vidljivosti.

Subaru je usporio u svim testovima osim kada je lutka nosila reflektirajuće trake pri vrlo slabom svjetlu. Predsjednik IIHS-a David Harkey rekao je: "Ovi rezultati sugeriraju da neki proizvođači automobila moraju prilagoditi svoje sustave automatskog kočenja u nuždi za pješake".

 

FOTO: Pexels (Ilustracija)

'Sigurnost glavni prioritet'

"Neodrživo je da odjeća koju pješaci, biciklisti i radnici na cestama nose da bi bili sigurni može otežati njihovo prepoznavanje za tehnologiju za izbjegavanje sudara", istaknuo je. "To je zabrinjavajuća slijepa točka", dodao je.

Autor studije David Kidd rekao je: "Pomicanje reflektirajućih traka na zglobovima te nogavicama i rukavima jakni omogućuje vozačima da brzo prepoznaju takav obrazac kretanja kao osobe. Nažalost, 'kretanje' reflektirajućih traka nije imalo isti učinak za AEB sustave za pješake koje smo testirali i vjerojatno je zbunilo njihove senzore."

Dvogodišnja zabrana kupnje nekretnina strancima: 'To nije čarobno rješenje'

Mazda je u izjavi rekla: "Sigurnost na cestama za sve, uključujući one u i oko naših vozila, glavni je prioritet za Mazdu. Naši inženjeri kontinuirano rade na poboljšanju Mazdinih sustava za izbjegavanje sudara i već koriste te najnovije rezultate IIHS-a kako bi nam dodatno pomogli u ovom radu, s posebnim osvrtom na scenarije pješaka noću." Honda i Subaru nisu odgovorile na upit.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.