ZASLUGE BRITANCU ANDYJU GREENU

PRIJE 22 GODINE Prvi put probijen zvučni zid s još i danas važećim svjetskim brzinskim rekordom

Autor

av/autoportal

Prije točno 22 godine britanski pilot Andy Green je bolidom Thrust SSC, s dva turboventilatorska motora Rolls-Royce Spey, u američkoj pustinji Black Rock (Nevada), postigao rekordnu brzinu od 763,04 mph i prvi put probio zvučni zid na zemlji!

15.10.2019. u 20:47
Ispiši članak

Pravi ljubitelji brzinskih rekorda će i ako ih probudite u gluho doba noći znati da aktualni iznosi 1227.99 km/h na razmaku od milje, a nešto sporijih 1223.66 km/h, na kilometar.

Postavio ga je britanski pilot Andy Green prije točno 22 godine u pustinji Black Rock u američkoj saveznoj državi Nevada vozilom Thrust SSC, s dva turboventilatorska motors Rolls-Royce Spey. 

Samo dvadesetak dana prije toga Green je po prvi puta službeno postao najbrži čovjek na svijetu, no momčad nije bila zadovoljna postignutim rezultatom. Drugi pokušaj napokon je rezultirao ostvarenjem cilja: Po prvi je puta neko vozilo na površini Zemlje probilo zvučni zid!

Manje je poznato kako je Green u međuvremenu 2006. oborio i svjetski brzinski rekord u kategoriji dizelskih vozila. Upravljao je raketom na kotačima, JCB Dieselmax i postigao brzinu od 563,4 km/h. Green, u svakodnevnom životu pilot RAF-a, uključen je i u projekt Bloodhound, kojem je cilj probijanje brzine od 1000 milja na sat na zemlji, uz još nepoznat datum vožnje, piše Autoportal.

Nema sumnje da je Andy Green pravi i dostojan nasljednik veličanstvene britanske galerije neustrašivih lovaca na brzinske rekorde. Zanimljivo, prvi rekord od 100 km/h postignut je na struju, a 200 km/h na paru. Posebno su zanimljive priče o probijanju zvučnog zida.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.