SVJETSKA DRUŠTVENA MREŽA

Prihodi Facebooka skočili 30 posto, unatoč skandalima, broj korisnika raste

Autor

mo/h

Prihodi Facebooka dosegnuli su u četvrtom lanjskom tromjesečju 16,9 milijardi dolara, 30 posto više nego u istom razdoblju godinu dana prije, a uz rast broja korisnika, još je snažnije skočila dobit najveće svjetske društvene mreže.

31.01.2019. u 07:24
Ispiši članak

Prema poslovnom izvješću, objavljenom u srijedu, čista dobit Facebooka dosegnula je u proteklom kvartalu 6,88 milijardi dolara, što je 61 posto više nego godinu dana prije.

Unatoč skandalima, broj korisnika raste

Unatoč skandalima u vezi nedozvoljenog korištenja osobnih podataka korisnika i lažnih oglasa i vijesti na mreži, broj korisnika Facebooka i dalje raste.

U izvješću se navodi da je u proteklom tromjesečju broj aktivnih mjesečnih i dnevnih korisnika Facebooka porastao za 2,2 posto u odnosu na prethodni kvartal, na 2,32 milijarde, odnosno 1,52 milijarde.

Pritom je najveći rast broja korisnika zabilježen u Indiji, Indoneziji i na Filipinima, dok je u SAD-u i Kanadi stagnirao.

"Za ovog medijskog diva najgore je prošlo. Čini se da njegovo financijsko poslovanje i angažman korisnika nisu bili pod većim utjecajem negativnih udara u posljednjih godinu dana", kaže Haris Anwar, analitičar u tvrtki Investing.com.

U borbi protiv lažnih oglasa i vijesti, Facebook u posljednje vrijeme pojačano zapošljava i uvodi niza mjera za povećanje sigurnosti korisničkih podataka i bolje praćenje sadržaja koje korisnici stavljaju na mrežu.

Zbog toga su ukupni troškovi poslovanja kompanije u posljednjem lanjskom tromjesečju dosegnuli 9,1 milijardu dolara, što je 62 posto više nego godinu dana prije.

U izvješću je Facebook poručio i to da u ovoj godini očekuje rast troškova poslovanja za 40 do 50 posto u odnosu na 2018. zbog povećanja ulaganja u sigurnost korisnika.

Lanjska dobit dosegnula 22 mlrd dolara

Unatoč povećanim troškovima, zarada Facebooka i dalje snažno raste, zahvaljujući povećanim prihodima od oglašavanja.

Tako je u cijeloj prošloj godini dobit Facebooka dosegnula 22 milijarde dolara, što je 37 posto više nego što je iznosila u 2017.

"U temeljima smo promijenili način vođenja naše kompanije, fokusirali se na najveća društvena pitanja i više investiramo u izgradnju novih, inspirativnih načina povezivanja ljudi", poručio je u izvješću Mark Zuckerberg, izvršni direktor i osnivač Facebooka 2004. godine.

Nakon objave poslovnih rezultata, u produženom trgovanju nakon zatvaranja Wall Streeta cijena dionice Facebooka skočila je gotovo 12 posto, na 168 dolara.

Ipak, i dalje se kreće nedaleko najnižih razina u posljednje dvije godine jer je od lanjskog srpnja, kada je Facebook prvi put upozorio na usporavanje rasta prihoda i operativne marže, cijena dionice pala oko 30 posto.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.