„VLAK JE UVIJEK BRŽI“

Poštujte prometna pravila na željezničko-cestovnim prijelazima

Autor

Direktno.hr

Prošle je godine na željezničko-cestovnim prijelazima smrtno stradalo 13 ljudi, dok je 18 osoba teže ozlijeđeno, a za 90 posto tih nesreća krivac je bila ljudska pogreška ili nesmotrenost.

26.09.2017. u 10:52
Ispiši članak

Željeznički promet kao dio cjelokupnoga prometnog sustava višestruko je isprepleten s cestovnim prometom. Najkritičnije mjesto povezivanja željeznice sa cestom jest željezničko-cestovni prijelaz.

Željezničko-cestovni prijelaz mjesto je križanja ceste i pruge te ujedno službeno mjesto za prelazak preko pruge. U Republici Hrvatskoj postoji 1519 željezničko-cestovnih prijelaza, i to 37 posto opremljenih svjetlosno-zvučnom signalizacijom i/ili polubranikom te 63 posto označenih prometnim znakovima.

U 2016. godini 13 osoba smrtno je stradalo na željezničko-cestovnim prijelazima i na pruzi, a 18 osoba teže je ozlijeđeno.  Iako je manji broj željezničko-cestovnih prijelaza opremljen svjetlosno-zvučnom signalizacijom i/ili polubranikom, podaci nam pokazuju to da se velik broj nesreća dogodio upravo na takvim prijelazima te da je za 90 posto tih nesreća krivac ljudska pogreška ili nesmotrenost. Ujedno i velik broj naleta na branike i polubranike (u prosjeku 500 na godinu) dovodi do poražavajućeg zaključka  o visini prometne kulture. Lomovi polubranika jesu situacije u kojima je samo pukom srećom izbjegnuta nesreća, a uz to nastaje i znatna financijska šteta.

Statistike pokazuju to da čak ni vrlo visoka razina osiguranja na željezničko-cestovnim prijelazima ne jamči apsolutnu sigurnost jer postoji čimbenik koji jednostavno možemo nazvati – nepoštivanje signalizacije. Ukratko, uz veću pozornost i oprez u prometu mogla bi se izbjeći većina nesreća i nezgoda na željezničko-cestovnim prijelazima.

Istraživanja i statistički podaci pokazuju to da više od  90 posto nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima uključuje nepropisno korištenje ili nasilan prolazak vozača motornih vozila ili pješaka, a osnovni se razlozi mogu razvrstati na:
nepoštivanje cestovnih prometnih znakova

  • prolazak vozila (slalom) između spuštenih polubranika
  • udare u polubranike ili u opremu na željezničko-cestovnom prijelazu
  • sudionike u prometu koji ignoriraju upozoravajuće signale
  • podcjenjivanje rizika.

Uz stalna ulaganja u povećanje razine osiguranja na željezničko-cestovnim prijelazima HŽ Infrastruktura d.o.o. od 2000. provodi i edukativno-preventivnu akciju „Vlak je uvijek brži”.  Osnovni je cilj akcije podizanje razine javne svijesti o opasnostima na željezničko-cestovnim prijelazima, a u cilju smanjivanja broja nesreća.

Željezničko-cestovni prijelazi jesu prometne točke visokog rizika na kojima u cijelosti treba poštivati prometna pravila jer u suprotnome dolazi do izvanrednih događaja s uglavnom najtežim posljedicama.

 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.