AKCIJSKI PLAN VLADE

Poduzetništvu se ukida zapanjujući niz obveza uz više od dvije milijarde kuna administrativnih rasterećenja

Autor

mo

Digitalizacijom upravnih postupaka pri upisu u sudski registar poduzetnici će se rasteretiti za 173,8 milijuna kuna, porezni obveznici morat će dostavljati manje podataka Poreznoj upravi, što će značiti 225 milijuna kuna manje troška, obveznici plaćanja trošarina uštedjet će pet milijuna kuna kroz digitalizaciju postupaka prema Carinskoj upravi, u području gospodarenja otpadom ukida se vođenje posebnih evidencija i obveza izvještavanja, čime se očekuje ušteda za poduzetnike od 95 milijuna kuna, ukida se obveza vođenja dvostruke evidencije o prodaji za poljoprivrednike koji posluju kao OPG-i, čime se administrativno rasterećuju za 6,6 milijuna kuna, a ako želite postati turistički vodič ili iznajmljivati apartman, moći ćete to napraviti elektronički, uz ukupnu godišnju uštedu od 2,4 milijuna kuna.

 

03.01.2019. u 09:23
Ispiši članak

Ovo je samo dio iz akcijskog plana za administrativno rasterećenje poduzetnika u 2019. teškog 626 milijuna kuna koji bi Vlada na prijedlog Ministarstva gospodarstva i poduzetništva danas trebala usvojiti na sjednici. Akcijski plan za administrativno rasterećenje gospodarstva 2019. sadrži 314 mjera koje bi mu trebale omogućiti da prodiše.

U Ministarstvu su izračunali kako će ovaj plan značiti 15,57 posto manje opterećenja za gospodarstvo. 

Financijski najveće uštede planiraju se u resoru Ministarstva financija, i to u iznosu od 230,5 milijuna kuna, zatim u pravosuđu od 178,7 milijuna kuna te u Ministarstvu zaštite okoliša i energetike u iznosu od 105 milijuna kuna. Znatne uštede očekuju se i u resoru Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, u iznosu od gotovo 60 milijuna kuna, te u području zdravstva od 38,5 milijuna kuna.

Akcijski plan nastavak je procesa koji je započela bivša potpredsjednica Vlade Martina Dalić 2017., a dosad je već provedeno 180 mjera čija je vrijednost procijenjena na 1,6 milijardi kuna. Ukupno, s ovim trećim planom, provest će se više od dvije milijarde kuna administrativnih rasterećenja.

Ukinuta je i obveza da samozaposleni poduzetnik i direktor trgovačkog društva mora sam sebe prijaviti inspektoratu rada i sam sebi u Fini ovršiti račun ako si plaću nije isplatio na vrijeme, a donesena je i Uredba Vlade kojom se do travnja 2018. omogućuje pokretanje poslovanja putem samo jednog elektroničkog postupka. To znači da će i bankarski sustav dati određenu podršku, ustvrdio je jučer ministar Darko Horvat, pa će se u dva dana moći otvoriti račun kod komercijalne banke i time omogućiti platni promet za svakog poduzetnika, a u funkciju će se staviti i e-potpis, e-žig te velik broj drugih elektroničkih servisa.

"Određeni procesi koji su definirani unutar devet ministarstava sukcesivno će se, kako se budu donosile izmjene i dopune zakona, pravilnika ili uredbi, stavljati u funkciju tijekom 2019. Očekujem da ćemo veliku većinu od tih 314 novih mjera u provedbi imati već u prvoj polovici godine", poručuje ministar gospodarstva Darko Horvat, pišeJutarnji list.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.