DOSAD UTROŠENO OKO 620 MILIJUNA KUNA

PELJEŠKI MOST Gotova trećina posla, a ovaj mjesec počinje i gradnja pristupnih cesta

Autor

iz/Josip Bohutinski/Večernji list

Kineski radnici već su obavili više od trećine posla na Pelješkom mostu. Ovoga mjeseca, nakon čišćenja trase i probijanja pristupnih putova, ozbiljniji radovi počinju i na pristupnim cestama.

20.01.2020. u 08:12
Ispiši članak

U Hrvatskim cestama kažu da su od izvođača radova China Road and Bridge Corporation (CRBC) dobili potvrdu da će prvih 29 segmenata rasponske konstrukcije prema gradilištu mosta krenuti 25. siječnja, odnosno na kinesku novu godinu. Pri tome je predviđeno da će brodovi s građevinskim materijalom do Hrvatske maksimalno putovati 35 dana, no očekuje se da će na gradilište stići u kraćem roku. Tako se predviđa da će prvi segmenti rasponske konstrukcije biti isporučeni u drugoj polovini veljače.

Kinezi u gradnju Pelješkog mosta uvedeni potkraj srpnja 2018. godine

Na kopnenom S2 pak prošli mjesec ugrađen je samozbijajući beton u treći i četvrti segment stupa. Završena je ugradnja predgotovljenih AB oplata na vrh stupa. A trenutačno se postavlja armatura za izradu oplate završnog segmenta. Na ostalim stupnim mjestima u tijeku su bušenja i iskop tla iz pilota, izrada armaturnih koševa i betoniranje pilota, armiranje i betoniranje naglavnica pilota.

Kinezi su u gradnju Pelješkog mosta uvedeni potkraj srpnja 2018., a ukupna je vrijednost dosad izvedenih radova, prema podacima Hrvatskih cesta, 619,9 milijuna kuna. A to znači da je na budućem mostu obavljeno više od trećine predviđenih radova s obzirom na to da je ukupna ugovorena cijena njegove gradnje 2,08 milijardi kuna. CRBC se obvezao da će most sagraditi u roku od tri godine od dana uvođenja u posao, a to znači do kraja srpnja 2021.

Na gradilištu Pelješkog mosta trenutačno je 629 radnika, od čega su 132 radnika tehničko i pomoćno osoblje, a ostali su radnici strojari i mornari na brodovima. Što se tiče strojeva i opreme, na gradilištu su, među ostalim, po tri toranjske i portalne dizalice te tri dizalice za ugradnju betona. Za gradnju mosta se trenutačno koristi 21 plovilo, i to plovne dizalice, barže za prijevoz elemenata konstrukcije, trajekti, remorkeri i klapete te brodovi za prijevoz osoblja, piše Večernji list.

Počinje i gradnja pristupnih cesta

Što se pak tiče gradnje pristupnih cesta, dionice Duboka – Sparagovići/Zaradeže, izvođač radova, austrijski Strabag, 13. studenoga 2019. uveden je u posao. Prema podacima HC-a, izvođaču je službeno predana projektna dokumentacija, lokacijska i građevinska dozvola, a on je dostavio na ovjeru vremenski plan radova koji se pregledava. Do kraja prosinca Strabag je započeo s organizacijom gradilišta, čišćenjem trase i probijanjem pristupnih putova, a s ozbiljnijim građevinskim radovima počinje ovaj mjesec.

Grčki Avax je pak dobio gradnju stonske obilaznice, poddionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno i Prapratno – Doli, a u posao je uveden 5. prosinca. I Avaxu je službeno predana projektna dokumentacija, lokacijska i građevinska dozvola, a ta tvrtka dostavila je na ovjeru vremenski plan radova, koji trenutačno pregledavaju predstavnici inženjera i Hrvatskih cesta. Avax je do kraja prosinca 2019. započeo organizaciju gradilišta, a ovaj mjesec započinje i s pripremnim radovima.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.