NIKAD NA VRIJEME
U Osijeku otvoren podvožnjak. Cijela ceremonija kasnila zbog HŽ-a: 'Ja dođem prije vlaka'
Podvožnjak u Ulici svetog Leopolda Bogdana Mandića, na južnom ulazu u grad Osijek, pušten je u petak ujutro, četiri mjeseca prije završetka samoga projekta. Riječ je o realizaciji kapitalne investicije kojom se rješava gorući problem prometnih zastoja u jednoj od najprometnijih ulica, takozvanoj Čepinskoj cesti.
Projekt je s 85 posto iznosa financiran iz EU fondova, ostatkom iz državnog proračun, a izgradnja 509 metara dugog podvožnjaka obuhvatila je, uz ostalo, denivelaciju ceste ispod željezničke pruge Osijek-Zagreb te gradnju cestovnog i željezničkog mosta.
Realizacijom projekta omogućava se znatno rasterećenje prometa, budući da je ulicom Sv. Leopolda Bogdana Mandića godinama dnevno prolazilo oko 25 tisuća vozila, zbog čega je bila jedna od najopterećenijih u Hrvatskoj, a zbog prolaska vlakova često su se stvarali zastoji u cestovnom prometu.
Otvorenje kasnilo - krivac HŽ
Sada je ova priča završena, ali u skladu s tradicionalnim hrvatskim običajem, čak ni svečano otvaranje novog podvožnjaka nije prošlo bez čekanja i kašnjenja.
I ovoga puta, krivac je bio vlak, odnosno Hrvatske željeznice. Cijeli događaj je bio pomno planiran i simbolično osmišljen. Točno u 7. 55, prva vozila su trebala krenuti cestom ispod novog podvožnjaka, prenosi Jutarnji list.
Među vozačima se isticao mladi Ante Vuković, 18-godišnji Osječanin, koji je bio među najboljim maturantima u prethodnoj školskoj godini. Grad Osijek platio vozački ispit kao nagradu za izvrsne rezultate.
S uzbuđenjem i nestrpljenjem, Ante je čekao da predvodi kolonu vozila iz Čepina prema središtu Osijeka. U toj koloni su bili i drugi istaknuti osječki maturanti, zajedno s iskusnim vozačima kao što su profesionalni vozači autobusa iz GPP-a, taksisti te članovi Moto kluba Osijek.
'Čekate me, kao i ovaj vlak'
Vlak je, naravno, kasnio. I to u polasku sa Željezničkog kolodvora u Osijeku. Prošao je iznad podvožnjaka u 8.13, što znači da je kasnio gotovo 20 minuta. Ministar Oleg Butković bio je na telefonskoj liniji, pa su predstavnici medija upravo njega najviše iščekivali za izjavu.
FOTO: HINA/Damir Senčar
"Čekate me, kao i ovaj vlak. Ja dođem prije vlaka, a krenem iz daljega", našalio se Butković u uvodu, a onda pokušao objasniti.
"Čekali su, prema mojim informacijama, vlak iz Belog Manastira i presjedanje, pa su kasnili 10-ak minuta", kratko se Butković osvrnuo na ovaj detalj.
Podvožnjak završen prije roka
Potpredsjednik Vlade Butković istaknuo je kako će ova investicija, koja je završena prije predviđenog roka, riješiti postojeće prometno "usko grlo" na ulazu u Osijek, što će pomoći ljudima u svakodnevnom funkcioniranju.
Butković obišao gradilište podvožnjaka u Osijeku vrijednog 13 milijuna eura.
Govoreći o drugim prometnim projektima na ovome području najavio je kako će se za desetak dana potpisati ugovor o izvođenju radova na preostalom dijelu cestovnog 5C koridora prema granici s Mađarskom, a u Osijeku je u tijeku projekt obnove tramvajske infrastrukture i za nekoliko dana slijedi potpisivanje ugovora o nabavi novih tramvaja.
FOTO: HINA/Igor Vučković
U tijeku je projekt terminala za rasute terete u osječkoj riječnoj luci, koji ide jako dobro, obnovljena je zgrada željezničkog kolodvora, a uskoro će se potpisati ugovor za obnovu terminala u osječkoj Zračnoj luci, pa niti jedan drugi grad u Hrvatskoj ne realizira tolike projekte u svim vrstama prometa, koristeći EU sredstva, kao grad Osijek, poručio je Butković.
Erlić: Otvorenje podvožnjaka od iznimnog značaja
Ministar regionalnog razvoja i EU fondova Šime Erlić ocijenio je kako je otvorenje ovog kapitalnog i strateškog prometnog projekta, od iznimnog značaja za prometni razvoj Osijeka.
Podsjetio je kako se na području Osijeka posljednjih godina realiziraju EU projekti u vrijednosti većoj od 400 milijuna eura, iz svih operativnih programa, a u novom ITU mehanizmu za grad Osijek osigurano je 55 milijuna eura, koji će krenuti u realizaciju do kraja godine što će, uz ostalo, obuhvatiti i nova ulaganja u promet.
Čekalo se 50 godina
Osječki gradonačelnik Ivan Radić istaknuo je kako je problem prometovanja u ovoj ulici mučio Osječane preko 50 godina, jer su ovdje zbog prolaska vlakova zastoji bili česti, čak do dva i pol sata dnevno.
Napomenuo je kako je podvožnjak završen prije roka - radovi su krenuli u studenom 2021. godine, a u godinu i devet mjeseci radovi su završeni.
FOTO: HINA/Igor Vučković
"Kao država nismo mogli u isto vrijeme graditi autocestovnu i željezničku infrastrukturu, idućih desetak godina najviše sredstava bit će uloženo upravo u željezničku infrastrukturu, među kojima su i 22 nova vlaka, i sve snage ćemo koncentrirati upravo na ovu infrastrukturu", izjavio je Butković.
Potrošeno pet milijuna eura manje nego što je ugovoreno
Budući da je za projekt izgradnje podvožnjaka potrošeno pet milijuna eura manje nego što je ugovoreno, novinari su pitali ministra Erlića postoji li mogućnost da se ta sredstva preusmjere za nešto drugo, jer grad na ovom prostoru planira spojnu cestu prema autobusnom i željezničkom kolodvoru.
Erlić je kazao kako se, iako rjeđe, zna dogoditi da se cijene pokažu manjim, jer je projektna dokumentacija bila godinama prije napravljena, a nakon provedene javne nabave pokazalo se da je ugovorena cijena radova niža od početno procijenjene, pa je došlo do nekih ušteda na projektu.
"To se može prealocirati na druge stavke unutar samog projekta, a radimo na tome da do kraja godine iskoristimo preostala sredstva i preusmjerimo ih na druge projekte", kazao je Erlić.
Foto: Grad Osijek
"Ovo je jedan od najvećih projekata na području Osijeka i Osječko-baranjske županije, uz dakako završetak Vc koridora, potom obnovu zgrade željezničkog kolodvora u Osijeku, ali i rekonstrukcije zgrade putničkog terminala Zračne luke Osijek. Uz izgradnju RDC OBŽ za voće i povrće te GC OBŽ, navedene investicije će revitalizirati i pružiti dodanu vrijednost gospodarstvu grada Osijeka, Osječko-baranjske županije, ali i cijelog istoka Hrvatske. Za njihovu je realizaciju bila ključna suradnja, sinergija i koordinacija svih dionika, na čemu im se zahvaljujem. Pred nama je dovršetak niza kvalitetnih projekata kao i početak novih, a njihov benefit se očituje u gospodarskim pokazateljima koji iz godine u godinu rastu na području Osječko-baranjske županije", poručio je župan Ivan Anušić.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.