PRIMJER KAKO SE KORISTE NOVE TEHNOLOGIJE ZA PROMOCIJU LOKALNE POLJOPRIVREDE

Od polja do stola: Online tržnica Krapina povezuje lokalne proizvođače i kupce

Autor

ri

Krapina, grad u sjeverozapadnoj Hrvatskoj, može se pohvaliti bogatom poljoprivrednom tradicijom, a srce proizvodnje godinama su obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG).

25.03.2023. u 19:30
Ispiši članak

Poljoprivreda je od vitalnog značaja za razvoj i održivost Krapine, kao i cijele Krapinsko-zagorske županije, a srž poljoprivredne proizvodnje čine OPG-ovi. Zahvaljujući lokalnim proizvođačima, koji poštuju stroge standarde i koriste ekološki prihvatljive metode uzgoja, proizvodi s tog područja, uključujući povrće, voće, meso i mliječne proizvode, vrlo su cijenjeni i prepoznati po visokoj kvaliteti.

Projekt online tržnica Krapina

Za vrijeme pandemije korona virusa, kada je poremećen proces u lancu opskrbe "od polja do stola" i došlo je, među ostalim, i do zatvaranja tržnica i popratnih objekata, Grad Krapina pronašao je inovativno rješenje kako bi se i dalje osigurala nesmetana prodaja domaćih proizvoda u kriznim vremenima. U suradnji s Veleučilištem Hrvatsko zagorje Krapina i Krapinskim informatičkim klubom KRIK, osmišljena je online tržnica Krapina, projekt koji OPG-ima i poljoprivrednim proizvođačima pruža mogućnost da svoje proizvode prezentiraju kupcima.

Stranica ne djeluje kao klasična e-trgovina gdje postoji mogućnost online plaćanja i naručivanja, već je projekt zamišljen tako da potencijalni kupac nakon odabira proizvoda mora kontaktirati OPG i s njim dogovoriti detalje isporuke i dostave. Cilj ovog projekta bio je, kako su njegovi kreatori isticali, povezati proizvođače i potrošače te utjecati pozitivno na lanac opskrbe.

Foto: Online tržnica Krapina

OPG-ovi koji na stranici žele prezentirati svoje proizvode moraju se registrirati na trznica.krapina.hr, dok kupci ne moraju biti registrirani, iako im ona pomaže kod budućih kupnji jer imaju na raspolaganju evidenciju što su prethodno kupovali i slično. Do sada se na stranicu registriralo sedam OPG-ova, koji su izložili proizvode kao što su domaći džem, bijelo vino, jabučni ocat i prirodni matični sok od aronije, a sama online tržnica posjećena je više tisuća puta.

LAG 'Zeleni bregi'

Kao odgovor na izazove moderne doba, Krapina se okreće novim tehnologijama i idejama, a online tržnica Krapina samo je jedan primjer inovativnog pristupa koji promovira lokalne proizvođače i njihove proizvode. Da bi informacija o online tržnici došla do šireg broja ljudi, kreatori stranice informirali su jedinice lokalne samouprave, Lokalnu akcijsku grupu "Zeleni bregi" i poljoprivredne proizvođače, a broj korisnika uz daljnju promidžbu samo bi trebao rasti.

U tom je kontekstu posebno značajna LAG "Zeleni bregi", nevladina, nepolitička organizacija civilnog društva koja "okuplja građane, jedinice lokalne samouprave, organizacije civilnog društva, organizacije iz privatnog sektora i druge oblike organiziranja u svrhu promicanja održivog ruralnog razvoja i unapređenja inicijativa i interesa od značaja za razvoj područja jedinica lokalne samouprave koji su u članstvu Udruge Lokalne akcijske grupe 'Zeleni bregi'". Udruga, inače, djeluje na području 18 jedinica lokalne samouprave s područja Krapinsko-zagorske županije (grad: Donja Stubica, Krapina, Oroslavje i Zlatar, općina: Bedekovčina, Đurmanec, Gornja Stubica, Jesenje, Lobor, Mače, Marija Bistrica, Mihovljan, Novi Golubovec, Petrovsko, Radoboj, Stubičke Toplice, Veliko Trgovišće i Zlatar Bistrica) i četiri jedinice s područja Zagrebačke županije (grad: Sveti Ivan Zelina, općine: Bedenica, Bistra i Jakovlje). S ukupno 22 jedinice lokalne samouprave s područja Krapinsko-zagorske županije i Zagrebačke županije LAG "Zeleni bregi" je najveći u Republici Hrvatskoj.

Foto: LAG 'Zeleni bregi'

Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije Europski fond za ruralni razvoj, a kako je nedavno istaknuo predsjednik LAG-a "Zeleni bregi" Žarko Miholić trenutno su u fazi izrade lokalne razvojne strategije za razdoblje 2023. – 2027. U proteklom razdoblju financijske omotnice 2017. – 2021. godine i u prijelaznom razdoblju 2022. godine, kako je istaknuo Miholić, LAG je ukupno aplicirao oko 2,5 milijuna eura, odnosno više od 20 milijuna kuna, a 60 posto bilo je neposredno ugrađeno u obiteljska poljoprivredna gospodarstva i male obrte.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.