PROJEKT ORGANIZACIJE 'HUNI'

Možete li nabrojiti koje ste sve funkcije učili u školi? U tu svrhe pokrenut projekt o van Hieleovim razinama znanja

Autor

ri

Kako se osjećate kad se sjetite Vaših godina školovanja i učenja matematike? Ugodno ili neugodno? Što znate o temeljnom pojmu matematike i školske matematike – pojmu funkcije? Možete li nabrojiti koje ste sve funkcije učili u školi? Koliko ih je bilo? Možete li nabrojiti koliko ih je i koje su temeljne elementarne funkcije? Imate li saznanja koliko i kako današnji učenici percipiraju pojam funkcije?

18.12.2018. u 12:41
Ispiši članak

Na ta pitanja odgovore pokušava dati Hrvatska udruga nastavnika istraživača (HUNI), organizacija koja predvodi razvoj i matematičkog područja u Hrvatskoj te pruža podršku kurikularnim promjenama radi razvoja potreba učenja i poučavanja istraživanjem u svrhu postizanja boljeg znanja i rezultata iz matematike, na svim razinama osnovno i srednje školskog obrazovanja te je osmislila Projekt koji će provesti u Hrvatskoj.

Dvogodišnji projekt fokusiran je na nastavničko utvrđivanje i povećanje razina postignuća učenika u temeljnom pojmu matematike, zajedničkim akcijskim djelovanjem nastavnika i učenika: VAN HIELEOVE RAZINE MATEMATIČKIH POSTIGNUĆA UČENIKA U RH, a odobrenje za provođenje istog u državnim i privatnim obrazovnim institucijama je odobrilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH.

"U ovom trenutku komuniciramo s nastavnicima i školama koje će se uključiti u istraživanje. Za njih planiramo organizirati i dvodnevni znanstveno-stručni skup o van Hieleovim razinama znanja za sudionike istraživanja. Kao predavači sudjelovat će nekoliko hrvatskih sveučilišnih i srednjoškolskih nastavnika kao i strani stručnjaci/znanstvenici", najavljuju iz HUNI-a.

Organizatori tvrde da naše iskustvo u svezi pojma funkcije u školskoj matematici upućuje na mnoge probleme i da stanje treba istražiti te ponuditi nastavnicima, roditeljima, djeci i ostaloj javnosti punu informaciju o stanju i prijedlozima rješavanja uočenih problema.

"Želimo nakon istraživanja približiti i naučiti (svu djecu!) matematičkom pojmu funkcije u punom obujmu. Želimo istražiti van Hieleove razine znanja učenika 1., 2., 3. i 4. razreda gimnazije iz područja funkcija (linearne, kvadratne, eksponencijalne, logaritamske i sinusa) kao i općenito iz trigonometrije. U osmom razredu želimo istražiti van Hieleove razine znanja učenika o linearnoj funkciji", poručuju inicijatori.

Testovi/zadaci u školama

U tu svrhu kreirat će se testovi/zadaci koje će učenici anonimno rješavati u razredu pri kraju nastavne godine. Akcijsko je istraživanje predvideno kao dvogodišnje testiranje učenika. U istraživanju testovi bi se realizirali u jednom razrednom odjelu, školske godine 2018./2019. i 2019./2020. sudjelovale bi: 1., 2., 3. i 4. razreda gimnazije u sveučilišnim gradovima (Osijek, Zagreb, Split, Zadar, Rijeka i Pula) kao i u osmom razredu osnovnih škola iz ovih gradova. U istraživanje će se uključiti jedna gimnazija i osnovne škola iz Vukovara i Metkovića sa svojim učiteljima/nastavnicima. Škole: I. gimnazija i OŠ F. K. Frankopan iz Osijeka, XV. gimnazija iz Zagreba, XII. gimnazija iz Zagreba i OŠ M. Gubec, III. gimnazija iz Splita i OŠ Skalice, Gimnazija Franje Petrića i OŠ S. Budinića iz Zadra, Gimnazija A. Mohorovičića iz Rijeke, Gimnazija Pula i OŠ Vidikovac te Gimnazija Vukovar i Gimnazija Metković.

Testove će sastaviti i provesti akcijski tim nastavnika/učitelja iz odabranih gimnazija i osnovnih škola uz suradnju nekoliko sveučilišnih nastavnika iz Zagreba, Splita, Pule, Zadra i inozemstva. Nastavnici iz odabranih škola uključit će se u akcijski tim kao provoditelji testova (pasivno), ali i kao sastavljači ili recenzenti testova (aktivno).

Plan rada za ovu školsku godinu:

  1. U prvom polugodištu formirati akcijski i provedbeni tim,
  2. Do proljetnih praznika izraditi prve verzije testova,
  3. Za vrijeme proljetnih praznika održati stručni skup i radionice na kojima bi se definirale završne verzije testova,
  4. U 4. kvartalu provesti testove.

 

Hrvatska udruga nastavnika istraživača zbog troškova (prijevoza, hotelskog smještaja i dnevnica) učitelja/nastavnika iz škola i sveučilišnih stručnjaka (naših i stranih) za sudjelovanje na dvodnevnom stručnom skupu u Zadru 25. i 26. travnja 2019., za određene materijalne troškove škola u okviru ovog istraživanja i testiranja kao i za pisanje i objavu priručnika za nastavnike, roditelje i studente pokrenuo je Crowfunding kampanju

Agencija za odgoj i obrazovanje projektdala je pozitivno stručno mišljenje. 

 

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.