PRIOPĆENJE
MOL: JANAF-ova cijena ostaje pretjerana i nepravedna
MOL ponovno ističe da je cjenovna politika JANAF-a i dalje nepravedna i podrazumijeva previsoke cijene. To je jasno i očito svakome, jednostavnom usporedbom sa europskim cijenama. Činjenica je da je JANAF posljednjih godina značajno poskupio svoje usluge, koje su posljedično koštale višestruko više od europskih referentnih cijena.
MOL već dugo istražuje razloge iznimno visoke naknade koju traži JANAF, ali do sada nije uspio pronaći uvjerljivo objašnjenje: cijena kilometra koju primjenjuje JANAF nesrazmjerno je i nerazumno skupa. Ni dosadašnja očitovanja JANAF-a o tome nisu dcnijela nikakve uvjerljive argumente o razlozima za to.
FOTO: HINA/Damir Senčar
JANAF profitira od rata
Kako je povećanje daleko nadmašilo povećanje europskih cijena energenata, čini se opravdanom pretpostavka da JANAF profitira u ratu između Ukrajine i Rusije. U ovom vrlo napetom razdoblju, umjesto da pokaže regionalnu solidarnost, JANAF je odlučio kapitalizirati izloženost Češke - koja nema izlaz na more.
Kao i Mađarske i Slovačke, čije su rafinerije uvelike ovisne o Jadranskom naftovodu kao jedinoj održivoj alternativi ruskoj nafti. U međuvremenu, evidentno je i da su prihodi JANAF-a vrtoglavo porasli - vjerojatno dobrim dijelom kao rezultat njihove nove politike cijena - što je tvrtku navelo da u posljednje vrijeme bilježi rekordne financijske rezultate.
MOL nije upoznat s pričom
Kao tvrtka s istinskim srednjoeuropskim načinom razmišljanja, a kojoj je iznad svega prioritet sigurnost opskrbe gorivom, MOL je uvijek bio čvrsti zagovornik regionalne suradnje. Suprotno tvrdnjama JANAF-a, MOL nije upoznat s "provjerenom metodologijom" koju JANAF primjenjuje u određivanju cijena.
Zapravo, tvrtka je samo navela očito kada je otkrila činjenicu da se njihov izračun cijene temelji na kilometrima, ali nije pružila nikakvo opravdanje za ekstremnu cijenu, što je čini još proizvoljnijijom. U tom smislu MOL ostaje otvoren saznati više o razlozima koji stoje iza JANAF-ove cjenovne politike, kako bi je mogli bolje uporediti sa cijenama drugih europskih operatera naftovoda.
O MOL Grupi
MOL Grupa je međunarodna integrirana naftna, plinska, petrokemijska i maloprodajna kompanija sa sjedištem u Budimpešti. Prisutna je u više od 30 zemalja i zapošljava dinamičnu radnu snagu koja broji 25.000 ljudi te ima preko 100 godina iskustva. MOL Grupa u vlasništvu ima tri rafinerije i dva petrokemijska pogona u okviru integriranog upravljanja lancem opskrbe u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj, kao i maloprodajnu mrežu koja se sastoji od više od 2400 benzinskih stanica u deset zemalja srednje i jugoistočne Europe.
Nakon optužbi čelnika MOL-a oglasio se JANAF:' Najoštrije odbacujemo navedene tvrdnje'
Aktivnosti istraživanja i proizvodnje MOL Grupe temelje se na više od 85 godina iskustva u području ugljikovodika te 30 godina iskustva u utiskivanju CO2. Grupa trenutačno ima proizvodne aktivnosti u 8 zemalja i istraživačke koncesije u 10 zemalja. MOL je posvećen transformaciji svog tradicionalnog poslovanja temeljenog na fosilnim gorivima u niskougljični, održivi poslovni model, s ciljem da do 2050. godine postigne neto ugljičnu neutralnost, a istovremeno oblikuje kružno gospodarstvo s niskim emisijama ugljika u srednjoj i istočnoj Europi.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.