PRERADA HRVATSKOG DUHANA

Ministar financija otkrio kad kreću pregovori s BAT-om o tvornici u Kanfanaru

Autor

iz

Sredinom lipnja ove godine objavljena je informacija da British American Tobacco (BAT) planira zatvoriti veliku tvornicu cigareta u Kanfanaru koja prerađuje gotovo sav hrvatski duhan i čiji proizvodi se izvoze diljem svijeta.

03.09.2020. u 15:16
Ispiši članak

U tvornici, u kojoj radi 500 ljudi, od lipnja traje velika neizvjesnost, a radnike nije previše umirio niti predsjednik Vlade Andrej Plenković koji je posjetio Kanfanar neposredno pred parlamentarne izbore. Osim što je o tvornici u Kanfanaru izravno ovisno 500 obitelji u Istri, ona je važna za podravski kraj, posebice okolicu Virovitice i Pitomače gdje se oko 500 OPG-ova s 3000 radnika bavi uzgojem duhana koji se prerađuje u Istri. Podsjetimo, površine pod duhanom u Podravini premašuju 3000 hektara.

"Ovih dana ćemo sjesti i nakon toga ćemo biti spremni nešto objaviti za javnost. Dogovorili smo se da krenemo u razgovore nakon ljetne stanke jer ljude u BAT-u zanima dinamika trošarinskog kalendara koja će se sada dogovarati", otkrio je za tportal ministar financija Zdravko Marić.

U samom BAT-u suzdržali su se komentiranja ove teme i napominju da su sve već rekli prilikom Plenkoviće posjete Kanfanaru. "Mi kao globalna kompanija stalno radimo evaluacije naših proizvodnih lokacija diljem svijeta i prilikom te evaluacije uzimamo u obzir i kakvo je poduzetničko okruženje", rekao je tada Zvonko Kolobara, direktor Adria regije BAT-a.

BAT je odluku o gašenju tvornice navodno donio nakon odluke Vlade o povećanju specifičnih trošarina na cigarete za 40 kuna na 1000 komada, s 335 na 375 kuna, dok su proporcionalne trošarine na grijane i nove duhanske proizvode ostale iste. Tom odluka Vlada je djelomično išla u korist BAT-ove konkurencije, ponajprije Phillip Morisa kojemu su proizvodi od grijanog duhana već manje-više osnovni biznis, dok su im cigarete u drugom planu.

Britanski vlasnici tvornice ranije su upozoravali Vladu i ministra financija da su ranijim dizanjem trošarina dosegnute relevantne europske smjernice zbog čega nova povećanja nemaju previše smisla, osim što se njima dodatno puni državni proračun.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.