Gostovao na HRT-u
Mate Rimac: Svega ću se odreći u životu i raditi na svojoj viziji
Gost emisije Nedjeljom u dva kod voditelja Aleksandra Stankovića bio je poduzetnik Mate Rimac. Njegova tvrtka vrijedi milijardu kuna. Emisija je na početku kasnila 17 minuta, a Stanković nije objasnio razlog kašnjenja, već se samo ispričao Rimcu i gledateljima.
"Ljudi su mi na prvom mjestu. To je normalno u svim normalnim firmama. Imamo 250 ljudi, 16 nacionalnosti, sprječavamo da Hrvati idu van. Mi zapošljavamo Amerikance, Nijemce, Australce, Irce, a naši ljudi idu u te zemlje. Radnička prava su floskula, mi se trudimo da kod nas bude vrhunski", rekao je na početku HRT-ove emisije Rimac. Govoreći o djetinjstvu rekao je kako su živjeli skromno dok je njegov otac radio na 'baušteli' u Njemačkoj, a majka čistila hotele. U Hrvatsku su se vratili 2000. Osnovnu školu je završio u Samoboru, a kako je rođen u Livnu nije mu bilo lako. Kaže, pričao je kao bosanska baba. Bio je županijski državni prvak u elektrotehnici i predstavljao je Hrvatsku na brojnim svjetskim natjecanjima. "Da toga nije bilo, da me profesor nije gurao i nagovarao da idem na natjecanja tko zna bi li danas uopće bilo Rimac Automobila. Jako sam zahvalan na tome", kazao je.
Rimac je kazao kako se oduvijek htio baviti automobilima pa je spojio svoju strast s inovacijama. S 18 godina kupio je BMW kockicu, uz pomoć roditelja, ali je izdržao samo dva natjecanja. "Nisam nikad glumio da radimo auto da spasimo svijet, samo želimo pokazati da i električni auto može biti zabavan", rekao je Rimac. Dodao je kako je koristio sva moguća znanja i pokušavao što više saznati iz raznih izvora - živio je za to. Puno je naučio u praksi, postavljao je pitanja i na forumima. "Ako sedam sati čitaš što te zanima četiri godine, bit ćeš među jedan posto ljudi u tom području. Morate se puno toga odreći u životu da bi radili tako nešto. Ujutro dođem u firmu do 18 imam sastanke, u 22 idem doma, onda još radim od kuće dok god mogu gledati. Treba se svega odreći i raditi na svojoj viziji", kazao je Rimac.
U nastavku emisije Rimac je govorio kako funkcioniraju njegove dvije firma Grey Bike i Rimac Automobili. Počeli su, kaže, razvijati tehnologiju i nju prodavati drugima. To je bio način da napravimo auto sami, i da izdržimo", kazao je. Danas svakodnevno dobijaju ponude za kupnju firme. Međutim, Rimak kaže kako nije motiviran novcem - njemu je cilj raditi. Ipak, prodaje komadiće firme kako bi se održali i pokušava ostati većinski vlasnik.
"Tražimo inženjere, od 250 ljudi koje imamo, 110 ih je u razvoju. Jedan čovjek je došao u firmu s električnim biciklom kojega je sam napravio - odmah sam ga zaposlio", kaže Rimac. Kad zapošljava za većinu kandidata se ne gleda obrazovanje ili iskustvo. Nitko nije radio s baterijama. Nama trebaju inženjeri entuzijasti koji znaju osnove, a ostalo će naučiti kroz projekte", kaže Rimac. Prosjećnja plaća u njegovim tvrtkama je 9663 kuna, a ne 5000, kaže.
"Hrvatska je na samom začelju po investicijama u istraživanje i razvoj. Kad ulažete u istraživanje i razvoj, to se knjiži kao dugotrajna imovinu i plaće ljudi ne ulaze u prosjek. Godinama ukazujem da se to promijeni, jer pokazuje krivu sliku", rekao je Rimac. Dodao je kako u firmi ima ljudi koji su bolje plaćeni od njega, jer donose velike vrijednosti u firmu.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.