UGLEDNI PR STRUČNJAK ZA DIREKTNO

Krešimir Macan: Povlačenje UniCredit grupe s Facebooka je vrlo promišljena odluka, postao je toliko skup i zakrčen

Autor

Petra Vuka

UniCredit se, kako su najavili na jednoj od svojih društvenih mreža - Facebook, potpuno povlači s društvenih mreža od 1. lipnja. Tako i oni više neće imati Facebook, Messenger ili Instagram.

03.05.2019. u 22:01
Ispiši članak

Kako smo već objavili, UniCredit, odnosno Zagrebačka banka, od početka lipnja neće više biti dostupna na društvenim mrežama, a na Facebooku su objavili status u kojem kažu kako to čine zbog "unaprjeđenja vlastitih kanala kako bi u budućnosti s korisnicima imali još kvalitetniju komunikaciju".

Nakon nebrojenih skandala s curenjem podataka, UniCredit je još sredinom 2018. godine odlučio prekinuti korištenje Facebooka za oglašavanje, no oni nisu jedini koji se sada već potpuno povlače s društvenih mreža. To isto je nedavno napravila i poznata kozmetička tvrtka LUSH.

Odlaze li mnogobrojne tvrtke, trenutno Zagrebačka banka, s društvenih mreža zbog raznoraznih odluka pojedinaca ili su društvene mreže već postale neisplative i jedan veliki rizik s puno manjom pozitivnom stranom, komentirao je ugledni stručnjak za odnose s medijima i stručnjak za političke komunikacije Krešimir Macan.

Macan: To je jedna vrlo promišljena odluka

Krešimir Macan naglašava kako nema govora da se radi o odluci nekog pojedinca koji ne voli društvene mreže nego je da je to promišljena odluka i očito dio strategije. Ističe kako su sigurno neka iskustva u ovom razdoblju, dok su promatrali što se događa, potaknula na ovakvu odluku jer "ako se oni već godinu dana ne oglašavaju na Facebooku, očito su nešto provjeravali, mogu li bez društvenih mreža".

"Banke su još uvijek jedna specifična industrija i sigurno su prikupili svoja dosadašnja iskustva na društvenim mrežama koje pokazuje da, recimo Facebook, radi velike izmjene algoritama što uvjetno rečeno dovodi njihove partnere, bilo da su banke ili mediji, u vrlo nezgodan položaj", pojašnjava Macan te dodaje da se svakome moglo dogoditi da godinama nešto gradi i onda Facebook preko noći promijeni svoja pravila i sve to izgrađeno - postane nevažeće.

"Ako izgradite ogromnu bazu fanova i onda vam Facebook preko noći algoritmima ubije organski rast, vi opet morate investirati jednaku količinu novaca budući da ste opet na početku", kaže Macan.

Macan kaže kako je UniCredit Grupa vjerojatno procijenila, s obzirom na to da banke imaju sve mobilne aplikacije, mobilno bankarstvo i time izravan kontakt s klijentima, da si mogu priuštiti da u pogledu društvenih mreža naprave uštedu, a da investiraju na neke druge kanale.

"Tu ostaje pitanje riskiraju li tu da će izgubiti nešto na toj osnovnoj komunikaciji, ali tko u stvari želi razgovarati s bankama?  S druge strane, ako moramo provjeriti stanje svog računa, mi smo u kontaktu s bankom htjeli ili ne putem njihove mobilne aplikacije i tu nam oni mogu slati poruke, mogu s nama komunicirati izravno bez ikakvog posrednika", ističe.

Macan se nadovezao i na poznatu britansku kozmetičku tvrtku LUSH koja se također odlučila na prekid korištenja društvenih mreža, čak iako je, kako kaže, LUSH puno simpatičniji od banke, šaren i savršen za Instagram.

"Pomalo se mijenjaju pristupi jer, nakon svih ovih godina iskustava, i klijenti traže neka prava. Dosad nam je Facebook određivao pravila, društvene mreže bile su jedine platforme gdje vam je sve jednostrano, gdje je društvena mreža preko noći mogla promijeniti sva pravila igre. Očigledno je došlo vrijeme da im ljudi kažu 'e nećemo više tako, ili ćemo se dogovarati ili nećemo biti na toj društvenoj mreži'", objašnjava.

Na pitanje hoće li i druge banke učiniti isto, odgovara kako to nužno neće biti slučaj, no svakako se takvo nešto ne smije isključiti kad se s vremenom vidi zašto su to napravili i ako su uspjeli naći neki kanal koji radi efikasnije.

"Pitanje je na što su oni fokusirani. Dakle, ako im je to zadržavanje postojeće baze korisnika, oni imaju izravne kanale, ako uspijevaju putem oglasa, jer nemojmo zaboraviti da oni svi imaju određene baze podataka koje im omogućavaju da se vrlo precizno oglašavaju na ciljane skupine korisnika. Oni nisu rekli da se povlače s Googlea, oni se povlače samo s Facebooka i Instagrama. Facebook je postao toliko skup i zakrčen da je pitanje uopće dolaze li njihove poruke do ljudi", kritičan je prema društvenim mrežama Macan.

Macan ističe kako smo prošli taj početak da svi moramo biti na društvenim mrežama te da su ljudi skupili razna poznanstva i razna iskustva zbog čega se promijenio pejzaž oglašavanja. 

"Imate programatsko oglašavanje koje vam omogućuje anketiranje bolje nego ikad. Dakle, da meni vrtite oglase baš koje ja želim vidjeti", dodaje.

"Nije da su oni nestali iz mobilnog svijeta, iz digitalnog svijeta, nestali su s Facebooka što je jedna vrlo promišljena odluka", zaključuje Macan.

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.