NAJVIŠE NOĆENJA U LISTOPADU

KONTINENTALNI TURIZAM Osječko-baranjska županija u 2019. zabilježila rekordan rast

Autor

bl

Kontinuirana ulaganja u turizam u Osječko-baranjskoj županiji putem Upravnog odjela za turizam, kulturu i sport te Turističkih zajednica na području županije, u 2019. godini dala su izvrsne rezultate. Porast broja dolazaka i noćenja govori u prilog tome da se sustavno i s kvalitetnom vizijom razvija turistička ponuda Osječko-baranjske županije.

28.01.2020. u 08:35
Ispiši članak

U 2019. godini u Osječko-baranjskoj županiji bilježe rekordnih 234.112 noćenja čime je u odnosu na 2018. ostvaren rast od 15,7 posto. Broj dolazaka u odnosu na 2018. porastao je za 10,7 posto, a županiju je u prošloj godini posjetilo 111.196 turista. Zahvaljujući porastu od 15,7 posto noćenja, Osječko-baranjska županija prestigla je Zagrebačku županiju i trenutačno se od 13 kontinentalnih županija nalazi na četvrtom mjestu iza Grada Zagreba, Karlovačke i Krapinsko-zagorske županije.

Posebno veseli činjenica da rastu noćenja na području gotovo cijele županije. Osijek i Baranja najatraktivniji su posjetiteljima istoka Hrvatske pa zajedno čine više od tri četvrtine noćenja na području županije. TZ Osijek kao najveća turistička zajednica sa 132.000 noćenja bilježi rast od 18 posto, Đakovo 9 posto, Bilje posto, Našice 20 posto, Erdut 18 posto, Draž 35 posto dok Bizovac čak 247 posto.

U dolascima i noćenjima prevladavaju domaći gosti sa 63 posto noćenja, dok se nešto više od trećine odnosi na strane goste. Najvažnije strano tržište nam je Njemačka s 13.200 noćenja, zatim slijede susjedne zemlje: Srbija, BiH i Slovenija. Veliki porast broja noćenja bilježe gosti iz Bosne i Hercegovine (41 posto) i Srbije (18 posto).

Najviše noćenja ostvareno je u listopadu, zatim slijedi rujan, svibanj, lipanj i studeni. Sezona traje cijele godine, s maksimumima u proljeće i jesen.

Upravo je cjelogodišnja turistička sezona cilj Osječko-baranjske županije. Posjetitelji u Slavoniji i Baranji uistinu imaju što vidjeti u svako godišnje doba. Ulaganje putem potpora u kontinentalni turizam te ciljana promocija pokazuju da idemo u dobrom smjeru. Pred nama su znatna ulaganja u turističku infrastrukturu, obnovu kulturne baštine i promociju destinacije dijelom iz europskih, a dijelom i iz vlastitih sredstava, rekao je župan Ivan Anušić.

Prosječno trajanje boravka turista povećalo se sa 2,01 na 2,11 dana, za pet je posto povećan i broj kreveta u 474 objekta. Polovina noćenja ostvari se u hotelima, zatim slijede objekti u domaćinstvu (20%) i ostalo (18%). Rast noćenja u objektima u domaćinstvima porastao je čak 40%. Autohtoni ambijent seoskih domaćinstava uz domaću hranu i vrhunsku vinsku kapljicu nude jedinstveni doživljaj
kontinentalnog turizma.

Od hrvatskih gostiju najčešće Slavoniju i Baranju posjećuju Zagrepčani (42.000) i gosti iz Zagrebačke županije (11.800), zatim slijede posjetitelji iz Splitsko-dalmatinske, Primorsko-goranske i Istarske županije. Posljednje dvije rastu 53 posto odnosno 44 posto u odnosu na prošlu godinu.

Ovi rezultati potvrđuju važnost promocije Slavonije i Baranje u Zagrebu, Dalmaciji, Istri i Kvarneru te susjednim zemljama kao našim najvažnijim tržištima. Upravo iz tog razloga je i tijekom 2019. krenula HeadOnEast promotivna kampanja po navedenim hrvatskim regijama, ali i Mađarskoj i Vojvodini. Kruzing turizam u 2019. također bilježi rast. Na pristaništima Osijek, Batina i Aljmaš pristalo je 167
kruzera što je čak 73 posto više nego prošle godine. Na kruzerima je Slavoniju i Baranju posjetilo više od 20.000 gostiju.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.