IMA LI ŽIVOTA MIMO DIGITALNOG?

Konferencija o influencerima otkrila sočne detalje: 'Koristio je botove u kampanji iako nije htio'

Autor

mm

U zagrebačkom Z CENTRU održala se konferencija "INFLU-FEED 2024", u organizaciji Motus Medije i i Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj, HTZ-a, Veleučilišta Bernays i Logobox.agency kao partnera.

04.06.2024. u 23:15
Ispiši članak

Konferencija je ugostila velik broj inluencera: Ellu DvornikAndreu AndrassyNiku IlčićLuciju LugomerAnu RadišićLorenu Farkač, Luciana PlazibataNiku Čuturića – Ko je NikoMaju JalšovecTomislava Pancirova i brojne druge, a oni su, uz moderiranje Nevene RendeliAntonie Ćosić i Marka Kovačića na programskim panelima raspravljati o aktualnim trendovima i inovacijama na tržištu te izazovima i očekivanjima za nadolazeće razdoblje.

Ella Dvornik je govorila o svom sadržaju na Instagramu. Otkrila je kako je imala kroz karijeru svakakvih ponuda. "Moj je sadržaj više humorističan, da ne pričam o stvarima koje ne razumijemo. Znam stvari koje neću nikada objaviti bez obzira na cijenu. Neke tvrtke su nudile influencerima super novce, ali nisam htjela s njima raditi", započela je Ella.

"Javili su mi se na mail (op.a. lihvari) i rekla sam curi koja radi sa mnom 'daj im neku bolesnu cijenu da se maknu' i oni su pristali na to. Nismo im se javili nikada za suradnju. Ima i nekih ambasada koje zovu influencere kad se nešto dogodi što je njima u interesu. Postoje dvije strane svakog kolača", rekla je Ella.

Foto:Direktno.hr

Influenceri ignoriraju zajedljive komentare

Što se tiče moderatora, oni su bili prepuni pitanja za goste. "Koliko vam je bitno znati kakva je vaša publika?”, pitao je influencere Marko. Niko kaže da trenutno sadržaj temelji na videima o svojoj mami te da "hejterske" komentare zaobilazi. Luciano je zadovoljan kako mu ide, ne zamara se komentarima.

"Mislim da ako ideš s nečim za što misliš da je zanimljivo, često pogriješiš. Publici bude često zanimljivo baš ono što mislim da im neće biti zanimljivo", kaže Lada.

Marko kaže da je publici najvažnija autentičnost. "Kada biramo influencere po nekoj jedinstvenosti dogodi se suprotno. Ali kad biramo influencera koji je neposredan, ima dobar utjecaj", kaže Ivana.

Foto:Promo

Odgovornost kreatora sadržaja

Na pitanje koliko influenceri odgovorno djeluju, Lada je rekla kako objavljuje ono što je ona. "U subotu sam objavila podršku Prideu, ali to podržavam. Izgubila sam puno followera, ali to je tako", rekla je Lada.

"Mi smo stalno na mobitelima i objavljujemo pa se ljudi povezuju s nama. Ali mi njih ne poznajemo", kaže Niko.

Niko je progovorio ranije o temi bulinga. Marko ga je pitao je li to radio zbog sebe ili jer nitko to ne radi. "Ja sam to doživio, to je iza mene. Želio sam pričati o tome jer mislim da je bitno. Puno mi se ljudi javilo nakon što sam dao intervju na tu temu", rekao je Niko.

Je li moguće reklamirati brend isključivo na društvenim mrežama?

Na pitanje može li brend samo živjeti na društvenim mrežama, Ivana kaže da može jednim idjelom. "Znam puno ljudi koji naše kampanje ne vide na društvenim mrežama, ali ih vide na plakatima dok se voze po gradu. Mora biti neki miks. Kad se influenceri provuku kroz konvencionalne medije i društvene mreže onda je to hit", kaže Ivana.

Influenceri kažu da ih prati puno mama te da im je omiljena društvena mreža TikTok. Što je kul danas, pitao ih je Marko. "Kul je normala danas. Ljudi odlaze u ekstreme, pokušavaju se istaknuti. Kul je normala", kaže Ivana. "Kul mi je Lada", kaže Niko. "Mislim da je normala kul. I svi veliki influenceri se snimaju u svakodnevnom izdanju, to je kul, opuštenost", kaže Lada.

Koliko vam je vaše obrazovanje grafičkog dizajna pomoglo da imate dobre videe, pitao ih je Marko. Niko kaže da mu to ništa ne znači dok Lada kaže kako joj je to sigurno pomoglo. Oko toga koliko vremena potroše na Instagram i TikTok, Luciano kaže da je u prosjeku tri i pol sata na mobitelu, dok Lada kaže da je njoj tri i pol sata bez mobitela.

Foto:promo

Humor kao lijek

Marko ih je pitao koliko im je humor važan. "Što je influencer humorističniji nama je zanimljiviji, pogotovo kad vidimo da njegov humor privlači veliku publiku. To je važan segment prilikom odabira influencera", kaže Ivana.

"Ljudi pišu smiješne komentare na TikToku. Meni moja videi nisu smiješna", rekao je Niko. "Ja plešem pa režiram. Sada radim na Novoj TV. Ali sad da želim odustati od društvenih mreža imam poslove od kojih dobivam novac", kaže Luciano.

Niko kaže da mu treba plan B, ne zna što će raditi kasnije. "Imam svoju struku, ali ne znam što ću raditi", kaže Niko. Lana također ne zna što će raditi osim ovoga, iako je po struci diplomirani grafički dizajner.

Digitalno ili offline?

Na drugom panelu "Digitalni zatvor vs Offline stvarnost" sudjelovali su Ana Radišić, Tomislav Pancirov i Andrea Andrassy. Moderatorica je bila Antonia Ćosić s HRT-a. Pokrovitelj panela je Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj. Maja Ljubić Kutnjak, vršiteljica dužnosti voditelja Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj napravila je uvod u drugi panel i pozvala sve da uzađu na Europske izbore.

"Ljude treba naučiti da pušu na hladno i da se informiraju, da provjeravaju informacije na koje naiđu na mrežama", kaže Andrea. "Kod mlađih generacija je jasno da manje guglaju, a više pretražuju na TikToku", kaže Pancirov. "Meni je normalno da budem odgovorna. Želim odgovorno prenositi vrijednosti koje živim. Ne mogu komentirati što drugi rade", kaže Ana.

Na pitanje je li mjesto političarima na društvenim mrežama, Andrea kaže da misli da je. "Nedavno je bilo istraživanje gdje su pobrojali botove u političkim kampanjama. Pričala sam o tome s jednim prijateljem koji je u politici i rekao mi je da je njegov tata morao koristiti botove u kampanji iako nije htio", dodala je.

Foto:Direktno.hr

Lažne vijesti

Fake news i deep fake videa su veliki problem na mrežama. "Imamo napredne modele umjetne inteligencije o kreiranju sadržaja. Chat GPT ima svoje alate za kreiranje sadržaja.

Treba uvesti obvezu da se zna tko je kreirao određeni sadržaj, treba se uvesti oznaka da se zna čiji je sadržaj. Prema istraživanjima korisnicima je pažnja duga sedam sekundi. To nije dobro za oglašivače, a nije dobro ni za influencere", kaže Pancirov.

"Nedavno sam se susrela s videom Kylie Jenner, ali odmah sam shvatila da je video deep fake. Treba staviti oznaku da je nešto napravila stvarna osoba. Ne vidim što bi to ljudima značilo. Ljudi su postali lijeni i nezainteresirani, o ničemu ne razmišljaju. Čak i kad im sve serviraš, ljudi i dalje to ne percipiraju", nastavila je Andrea.

Kako iskoristiti svoj utjecaj na društvo

Nevena Rendeli Vejzović moderirala je panel pod nazivom INFLU FEED – SVIJET KOJI IMA MOĆ na kojem su influenceri raspravili kako mogu koristiti svoj utjecaj u društvo na odgovoran način i kako se nositi s odgovornošću koja dolazi s velikim brojem pratitelja. Koji je utjecaj influencera na stavove, ponašanja i percepciju publike?

Osim Elle Dvornik koja je progovorila o svojim iskustvima, o ovoj temi je progovorila i Nika Ilčić. "Osjećam se moćno, ali i zahvalno jer pored svih strana u ovom poslu imam veliki pristup ljudima, mogu čuti razne stavove, volim nabosti neku tabu temu, slušati tuđa mišljenja.

Uvjet mi je da poštujem svako mišljenje. Sve što sam loše napravila naučila sad lekcije. Naučila sam da se ne prijeti ljudima na internetu. Na teži način sam naučila, ali sam zahvalna. Naučila sam da se komunicira činjenicama i argumentima, a ne prijetnjama", rekla je Nika Ilčić.

Život postoji i mimo društvenih mreža

"Prije nego sam postala majka otvarala sam teme koje su bile osjetljive i one su mi donijele dosta pozitivnih učinaka. No kad sam postala mama onda sam počela drugačije gledati na stvari.

Nosila sam se s mnogim problemima, posporođajnom depresijom, majčinstvom. Shvatila sam da sve što radim će gledati moje dijete pa sam prerezala jedan dio te odlučila pričati o nekim dubiozama nego ulaziti u neku dubinu nečega jer ni sama nisam sigurna u te tema. Shvatila sam da je život ne samo što se događa na društvenim mrežama nego i ovo sada što se upoznajemo", kaže Lucija.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.