LIJEPA PRIČA MLADOG PODUZETNIKA

Inovator u jeku pandemije donirao konverzacijske robote: U Hero Factoryju u pet minuta složili smo se da želimo pomoći!

Autor

Maja Šubarić Mahmuljin/Generacija.hr

"Naša virtualna asistentica Nada uštedjela je preko 400 sati prosječnog trajanja pitanja i odgovora medicinskih stručnjaka te informirala puno zabrinutih ljudi. Presretni smo što smo mogli pomoći u kriznoj situaciji”, rekao je Dario Begonja (27), direktor marketinške tvrtke Hero Factory.

04.06.2020. u 16:09
Ispiši članak

Ovaj mladi inovator i poduzetnik rodom iz Privlake kraj Vinkovaca nakon diplome na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu pokrenuo je startup kojeg čini tim od sedam mladih zaljubljenika u digitalni marketing i web tehnologije. U jeku pandemije došli su na ideju da pomoću automatskih konverzacijskih robota ili chatbota pomognu zdravstvenim djelatnicima. Projekt su uspješno proveli u suradnji s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo, a Dario kaže kako su rezultatima i više nego zadovoljni.

U intervjuu za portal Generacija.hr otkrio je više o projektu i ulozi chatbota, kako je korona kriza utjecala na njihovo poslovanje, kako su izgledali počeci Hero Factoryja, što sve nudi marketinška aplikacija na kojoj trenutno rade te kakvi su im planovi za dalje.

Kako u Hero Factoryju gledate na krizu izazvanu korona virusom? Koliko je ona utjecala na vaše poslovanje?

Čim su prvi znaci pandemije krenuli, povukli smo se u rad od doma. Uredi su nam inače u ZICER-u koji okuplja veliki broj poduzetnika, a imamo mladi tim s puno baka i djedova koje nismo htjeli ugroziti. Nakon toga, ubrzo su nam se počeli javljati poduzetnici s kojima smo imali aktivne ugovore o suradnji i kojima je posao u potpunosti ili djelomično stao. Dogovorno smo zamrznuli sve takve ugovore. Srećom, bili smo dovoljno konstruktivni i uporni za vrijeme trajanja pandemije da smo uspjeli ostvariti lijepe rezultate i ponosno možemo reći da smo uspješno prebrodili taj period bez ijednog otkaza ili smanjivanja plaća.

Najstresnija se stavka događala svaki dan dok su stizale nove vijesti Kriznog stožera, jer je svaka izmjena u mjerama značila da praktički radimo sve strategije za sve klijente iznova. No drago nam je da su mjere odradile svoje i da se, kao društvo, polako vraćamo u normalno funkcioniranje.

Kako ste došli na ideju za automatske konverzacijske robote? Kako su ovaj inovativan projekt dočekali u HZJZ-u?

U jeku svih tih promjena, pratili smo medije – kako opće vijesti, tako i specifične profesionalne zajednice u kojima se krećemo. Kako se mi chatbotima, odnosno automatskim konverzacijskim virtualnim asistentima, bavimo već duže vrijeme, pažljivo pratimo i novosti iz te zajednice. Upravo iz tog izvora saznali smo da je Microsoft napravio takvo rješenje za SAD te da su u Velikoj Britaniji, Španjolskoj i Indiji u tijeku slični pothvati.

Zasluge za ideju i veliku većinu realizacije idu našim članovima – Barbara Slopko i Matko Antun Bekavac su saznali za to, sazvali Skype sastanak, pitali ostatak ekipe jesmo li za, svi smo se složili u pet minuta da želimo pomoći – i to je to. Jednako brzo je i HZJZ objeručke prihvatio naš prijedlog donacije, potvrdivši da će im to uštedjeti puno vremena.

Objasnite nam kako funkcionira Messenger HZJZ-a putem kojeg su se ljudi mogli informirati o korona virusu.

Sam chatbot na Messengeru funkcionira tako da vas vodi kroz set unaprijed postavljenih pitanja i odgovora kroz koje možete saznati sve što želite i trebate u vezi korona virusa – uključujući provjeru simptoma, vijesti, mitove i slično. Nedavno smo dodali i priče malih heroja – različitih poduzeća i timova koji su pomagali svojim rješenjima kroz cijeli ovaj period. Vjerujem da je ovo projekt koji će živjeti još jako dugo, čak i nakon što pandemija završi u ropotarnici povijesti.

Jeste li zadovoljni dosadašnjim rezultatima? Na koliko su upita roboti dosad odgovorili i je li ovaj projekt ispunio vaša očekivanja te uštedio vrijeme zdravstvenim djelatnicima?

Prezadovoljni smo inicijalnim rezultatima, dok je kasnije došlo do velikog usporavanja broja upita. Naravno, dogodio se i prirodan pad zbog manje briga i manje nejasnoća ljudi kad su se priviknuli na novu epidemiološku situaciju. Ukratko, ljudi su bili više upoznati sa situacijom, reagirali su mirnije i nisu imali toliko upita. No, isto tako, vjerujem i da je riječ o manjku navike opće javnosti da mogu koristiti takve sustave za informiranje.

Proći će još neko vrijeme prije nego chatboti postanu opcija za većinu populacije kod nas – čak i kad ih mediji ne naglašavaju. U konačnici, naša virtualna asistentica Nada uštedjela je preko 400 sati prosječnog trajanja pitanja i odgovora medicinskih stručnjaka te informirala puno zabrinutih ljudi egzaktnim, jasnim i provjerenim informacijama iz prve ruke. Mi smo presretni što smo mogli pomoći u ovakvoj situaciji!

Predstavite nam Hero Factory. Kako su izgledali vaši počeci i na koje sve načine pomažete manjim i srednjim poduzetnicima?

Hero Factory je tim od sedam mladih zaljubljenika u digitalni marketing i web tehnologije. Prije nekoliko godina okupio sam ranije povremene suradnike kojima sam bio oduševljen i zajedno smo pokrenuli novu priču – ispočetka kao tim freelancera, a ubrzo je otvoreno i poduzeće. U počecima smo radili otprilike kao sad za vrijeme korone – svi odvojeni, uz online sastanke i povremena viđanja i druženja. Ubrzo je to dobilo konkretne konture, počeli smo raditi u zajedničkim uredima i pokrenuli ozbiljnu priču.

U radu s malim i srednjim poduzetnicima, izrađivali smo marketinške strategije, vodili različite digitalne kanale marketinga i izrađivali ili popravljali web stranice. Ukratko, radili sve potrebno da podignemo broj i vrijednost prodaja poduzećima. Time se bavimo i danas, s time da polako automatiziramo dijelove procesa i time još dodatno smanjujemo ulazne troškove za mala poduzeća.

Možete li živjeti od svog biznisa i što biste poručili mladim poduzetnicima?

Sretan sam što mogu reći da, uz sjajan tim i izvrsne klijente, čak i u ovakvim vremenima uspijevamo živjeti od svog posla, bez vanjskih investicija. Mladim bih poduzetnicima poručio da je pokretanje i vođenje vlastitog posla nešto što zaista morate voljeti. Istina je sve što govore za poteškoće, papirologije, nepravednosti i nepravilnosti, kao i za nepoticajnu poduzetničku klimu, ali ono o čemu se ne priča dovoljno projekti su poput ZICER-a koji služe kao protuteža takvom okruženju.

Ono o čemu se treba puno više pričati satisfakcija je i uživanje u tome kada si sami stvorite i priuštite stvari koje želite, a pogotovo kada to radite u timu ljudi kojeg ste sami birali i u čijem društvu uživate svaki dan. Oni su ono što mene pogoni iz dana u dan.

Cijeli intervju pročitajte na Generacija.hr.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.