NESLAVNA STATISTIKA
Hrvatski vozači najviše riskiraju s kupnjom ovih automobila: Nemojte ovo ignorirati
Većina automobila u Hrvatskoj ostaje na cestama s neriješenim problemima ili nepoznatim statusom.
Potpuno novi automobili mogu imati tvorničke nedostatke koji ugrožavaju sigurnost, zbog čega proizvođači moraju povući automobile radi popravka. Međutim, mnogi vozači ignoriraju ova povlačenja, ostavljajući brojna vozila s neriješenim problemima na cestama.
Stručnjaci tvrtke carVertical proveli su istraživanje kako bi utvrdili u kojim zemljama postoji najveći rizik od kupnje rabljenog automobila s otvorenim povlačenjem s tržišta. Otkrili su da je 8,4 posto automobila bilo povučeno barem jednom. To Hrvatsku svrstava na deveto mjesto od 26 zemalja obuhvaćenih istraživanjem.
Približno 37,6 posto tih automobila imalo je sanirane kvarove, dok je većina ostala na cestama s neriješenim problemima ili nepoznatim statusom. "Pri kupnji rabljenog automobila bitno je provjeriti je li proizvođač izdao povlačenje za to vozilo i, ako je, je li problem riješen. Ignoriranje neriješenih povlačenja može ugroziti sigurnost i s vremenom dovesti do mehaničkih problema", upozorio je Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila u tvrtki carVertical.
FOTO: carVertical
Portugal s najviše problema
"Kako automobili postaju sve moderniji i uključuju sve više električnih komponenti, povlačenja postaju sve češća. Srećom, ti se problemi obično rješavaju tijekom redovnog održavanja vozila, što vozačima stvara minimalne neugodnosti", kazao je Buzelis. Međutim, neki proizvodni nedostaci mogu imati ozbiljne posljedice.
Tijekom 2013. godine svijetom se proširila vijest o neispravnim zračnim jastucima japanske korporacije Takata, što je milijune vozila učinilo nesigurnim. Proizvođači automobila kao što su BMW, Chrysler, Ford, Honda, Mazda, Nissan i Toyota povukli su automobile s Takata zračnim jastucima radi popravka.
Unatoč tome, bilo je smrtno stradalih i ozlijeđenih, pa čak i desetljeće kasnije vozila s ovim neispravnim zračnim jastucima i dalje se mogu pronaći na tržištu rabljenih automobila. Među zemljama u kojima je provedeno istraživanje, najveći udio povučenih vozila imali su Portugal (18,2 posto) i Grčka (17,6 posto), zatim Španjolska (14,5 posto), Bugarska (13,9 posto) i Njemačka (11,5 posto).
FOTO: carVertical
Vozači su neozbiljni
Broj automobila s riješenim povlačenjem razlikuje se u tim zemljama. U Portugalu je 38 posto vlasnika odgovorilo na obavijesti o povlačenju, u usporedbi s 50,2 posto u Grčkoj, 42,2 posto u Španjolskoj, 42,6 posto u Bugarskoj i 48,5 posto u Njemačkoj. Ove brojke pokazuju da mnogi vozači nedostatke u proizvodnji ne shvaćaju ozbiljno i odlučuju ih ignorirati.
Najniže stope povlačenja zabilježene su u Ujedinjenom Kraljevstvu (3,1 posto), Belgiji (3,1 posto) i SAD-u (3,2 posto). Kupci bi trebali koristiti mrežne baze podataka kako bi pratili povijest povlačenja, potvrdili popravke i provjerili kod proizvođača i ovlaštenih zastupnika je li vozilo sigurno.
Ovo su novi automobili koji najviše padaju na tehničkom: Ističu se tri marke
U ovom istraživanju su analizirana izvješća o povijesti vozila koja su korisnici tvrtke kupili između siječnja 2023 i rujan 2024. i izračunat je udio izvješća koja sadrže informacije o povlačenju automobila.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.