NOVA PERSPEKTIVA NA HORIZONTU
Hrvatski grad na obali ima futurističku viziju: Bio bi to najvidljiviji projekt od neovisnosti
Na zadarski kolodvor vlak je posljednji put ušao prije više od desetljeća. Otada je postojeća infrastruktura prepuštena propadanju. Najava države o obnovi pruge i ponovnoj uspostavi željezničkog prometa između Zadra i Knina razveselila je mnoge, ali i otvorila novu perspektivu razvoja Zadra.
Nakon obnove pruge bit će premještena zgrada postojećeg kolodvora iz središta grada u luku Gaženica, čime se širom otvaraju vrata realizacije - velebnog projekta. Današnja slika zadarskog kolodvora je - napuštena pruga u dužini jednog kilometra, u gradskoj četvrti Arbanasi. Vizija budućnosti je pak drugačija. Na mjestu zahrđalih tračnica, trebao bi niknuti futuristički Zadar.
Branko Dukić, gradonačelnik Zadra, kaže da je Zadar uvijek imao projekte koji su ga izdizali od ostalih gradova. Kažu da je o ovaj poseban. Povezao bi cestom, ali prvenstveno šetnicom stari dio grada s lukom Gaženica. "Mi smo to kolokvijalno nazvali Zadar 2, jer to bi u stvari i bio drugi centar grada", istaknuo je arhitekt Pero Marušić, autor projekta.
Bio bi ondje niz novih sadržaja koji bi podignuli kvalitetu života, ali i dali novi gospodarski i turistički zamašnjak. Arhitekt Marušić poručuje među ostalim da su planirani škola, vrtići, vjerojatno i Crkva te park i šetnica. Sve bi to niknulo na prostoru koji danas ne služi nikome i ničemu. Gradonačelnik Dukić kazao je da će od države tražiti da im prepusti taj prostor.
FOTO: Screenshot/HTV
'Volimo da se grad mijenja i da idemo naprijed'
Projekt predviđa i obnovu lučice Bregdetti, s novih, prijeko potrebnih, 300 komunalnih vezova. Posebno im se raduje domicilno stanovništvo.
"Volimo da se grad mijenja i da idemo naprijed", kaže Zvonimir Rogić, predsjednik Mjesnog odbora Arbanasi. U četvrti Arbanasi vesele se još jednom posebnom projektnom objektu - gradskom stadionu, ali za sada kapacitet još nije definiran.
Rogić pak napominje da je ondje najstariji nogometni klub i da je stariji od Hajduka. Kad se sve stavi na papir, zbroji i oduzme računica izgleda ovako: "Mi se tu krećemo između 20 do 30 milijuna eura procijenjene vrijednosti", kazao je Darko Kasap, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo za HRT. Novac bi se pokušao namaknuti iz gradskog i državnog proračuna te spasonosnih sredstava EU-a.
Zadar glumi Mosul: 'Ništa vam ne smijemo reći', kratko su rekli
Kasap pak očekuje da se u jednom mandatu mogu realizirati svi projekti. Obnovom pruge Zadar-Knin te izmještanjem kolodvora, kao i realizacijom ovog projekta, luka Gaženica postaje središte svih prometnih čvorova, pomorskog, cestovnog, željezničkog s direktnom poveznicom na Zračnu luku Zemunik. Bio bi to najvidljiviji zadarski projekt od neovisnosti, nešto ne samo jedinstveno u Hrvatskoj, nego i puno šire.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.