IZVJEŠĆE UNCTAD-A

Hrvatska poboljšala uvjete za internetsku trgovinu zahvaljujući većem broju građana koji koriste Internet

Autor

av/h

Hrvatska je poboljšala uvjete za internetsku trgovinu zahvaljujući većem broju građana koji koriste Internet i pouzdanijim poštanskim uslugama, pokazalo je najnovije izvješće UNCTAD-a, a među vodećih 10 zemalja i dalje dominiraju one iz Europe.

03.12.2019. u 14:57
Ispiši članak

Europske zemlje zauzele su osam od 10 vodećih mjesta na ljestvici zemalja koje nude najbolje uvjete za online trgovinu, izvijestio je UNCTAD u godišnjem istraživanju o internetskoj trgovini.

Internetska prodaja generirala je 2017. godine prihode od ukupno 3.900 milijardi dolara, što je predstavljalo povećanje od 22 posto u odnosu na godinu ranije, navode u UNCTAD-u.

Njihovo izvješće obuhvaća ukupno 152 zemlje a mjeri uvjete za internetsku trgovinu prema udjelu građana koji se služe Internetom. Kriteriji uključuju i udio građana s računom u financijskoj tvrtki odnosno kompaniji za mobilna plaćanja, te sigurnost servera i pouzdanost poštanskih usluga i infrastrukture.

Hrvatska je u ovogodišnjem izvješću UNCTAD-a zauzela 27. mjesto, s ukupnom vrijednošću indeksa od 84,3 boda, od maksimalnih 100. U prošlogodišnjem je izvješću zauzela 32. mjesto.

Glavni je razlog poboljšanog plasmana veći udio građana koji koriste Internet - njih 75 posto, u usporedbi sa 67 posto u prošlogodišnjem izvješću.

Poboljšana je i pouzdanost poštanskih usluga i infrastrukture, iskazana u 91 bodu u ovogodišnjem izvješću, šest više nego u onom iz 2018. godine.

Udio građana s bankovnim računom nije se značajnije promijenio kao ni sigurnost internetskih servera, iskazana ocjenom od 85 bodova.

Nizozemska potvrdila vodeću poziciju

Nizozemska je u ovogodišnjem izvješću potvrdila prvo mjesto na ljestvici zemalja s najboljim uvjetima za trgovinu putem Interneta. Na drugom je mjestu Švicarska, koja je time poboljšala plasman za jedno mjesto u odnosu na prošlogodišnje izvješće.

Na četvrtom je Finska, na petom Velika Britanija. Slijede Danska, Norveška, Irska i Njemačka na šestom, sedmom, osmom i devetom mjestu. U UNCTAD-u posebno ističu napredak Njemačke koja je u prošlogodišnjem izvješću zauzela 16. mjesto.

Među 10 vodećih samo su dvije zemlje izvan Europe - Singapur na trećem i Australija na desetom mjestu, dodaju.

Island, Novi Zeland i Švedska ispali su iz skupine 10 vodećih zemalja po uvjetima za internetsku trgovinu zbog slabijeg rezultata u kategoriji internetskih servera i smanjene pouzdanosti poštanskih usluga. U Švedskoj se smanjio i broj građana koji koriste Internet, primjećuju u UNCTAD-u.

Digitalni jaz između razvijenih i nerazvijenih

U skupini zemalja u razvoju najbolje su plasirane azijske zemlje, koje spadaju u kategoriju zemalja s visokim i višim srednjim dohotkom, ističu u UNCTAD-u.

Na drugom kraju spektra najslabije razvijene zemlje zauzimaju 18 od 20 mjesta u donjem dijelu ljestvice, dodaju.

"Naš indeks B2C pokazuje stvaran i zabrinjavajući digitalni jaz između razvijenih i zemalja u razvoju", konstatira ravnateljica UNCTAD-ova odjela koji je izradio izvješće Shamika N. Sirimanne.

Tako u nekih šest do sedam europskih zemalja više od 80 posto građana koji se služe Internetom kupuje online a u većini zemalja s niskim odnosno nižim srednjim dohotkom njihov je udio niži od 10 posto, dodaje.

"Treba hitno pomoći slabije pripremljenim zemljama da poboljšaju infrastrukturu i izgrade povjerenje među stanovništvom", zaključuje Sirimanne.

"U protivnom će njihove kompanije i građani propustiti prilike koje digitalno gospodarstvo pruža. Ujedno će biti slabije pripremljeni za razne izazove", naglašava.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.