PRUGA ZABOK-KRAPINA
Butković obišao radove na željeznici u Krapini: 'Ulaganja idu jako dobro u cijeloj Hrvatskoj'
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je u utorak zajedno s gradonačelnikom Grada Krapine i saborskim zastupnikom Zoranom Gregurovićem te predsjednikom Uprave Hrvatskih željeznica Ivanom Kršićem obišao radove koji se izvode u sklopu projekta obnove dionice željezničke pruge Zabok – Krapina.
Kako je rekao gradonačelnik Gregurović, obnova pruge je pri kraju te se zahvalio HŽ-u na raspisanom natječaju za uređenje zgrade željezničkog kolodvora. "Ono o čemu smo još razgovarali je da se, kada krene prometovanje, sastanemo s HŽ putničkim prijevozom u vezi usklađenja voznog reda kako bi se vozni red prilagodio putnicima, školarcima i radnicima te da se potom poveća broj putnika u vlakovima koji će odavde putovati. Mislim da je svima jasno, ako se skrati prometovanje prema Zagrebu, odnosno ubrza, i ako se prilagodi vozni red, onda neće biti toliko potrebe da se automobilima ide prema Zagrebu", istaknuo je Gregurović.
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković istaknuo je da je dionica duga 16 kilometara i vrijedna 16 milijuna eura, a radovi bi trebali biti gotovi do kraja kolovoza te bi u rujnu vlakovi trebali početi prometovati. Tada će se, dodao je, na novu prugu Zabok-Zaprešić nadovezivati vlakovi iz Krapine te će se obnovom skratiti vrijeme putovanja iz Krapine prema Zagrebu. "HŽ infrastruktura pokrenula je i postupak nabave za obnovu željezničkog kolodvora Krapina, to je poseban postupak. Nakon rekonstrukcije pruge, obnovit će se i zgrada kolodvora u Krapini", kazao je ministar Oleg Butković.
Naglasio je potom kako je sada desetljeće ulaganja u željeznicu i da će do 2030. godine više milijardi eura biti uloženo u željezničku infrastrukturu. "Ali kada govorimo o EU fondovima, to neće biti na svim dionicama jer EU fondovi financiraju samo osnovne pravce te obnovu i gradnju željezničke infrastrukture na osnovnim pravcima. Što se tiče lokalnih i regionalnih pruga poput ove, mi smo potpisali ugovor s Europskom investicijskom bankom u iznosu od 900 milijuna eura i ta sredstva će se trošiti sukladno nabavama i natječajima koje već sada raspisuje HŽ infrastruktura za obnovu oko 500 kilometara lokalnih i regionalnih pruga", objasnio je Butković.
FOTO: HINA/Siniša Kalajdžija
Rasterećenje prometa u gusto naseljenim mjestima
Predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica Ivan Kršić kazao je kako će u rujnu biti pušten promet punom brzinom od 80 kilometara na sat. "Obnovili smo sve prijelaze preko pruge u smislu popločenja. Osim toga, radimo na području županije i modernizaciju 17 željezničko-cestovnih prijelaza. U prošlih pet godina modernizirali smo još 16, što znači da je modernizirano 30-ak od ukupno 130 prijelaza tako da smo u proteklih pet godina modernizirali oko 22 posto željezničko-cestovnih prijelaza", istaknuo je Kršić.
Nakon obilaska radova na željezničkom kolodvoru, potpredsjednik Vlade i ministar Butković je s gradonačelnikom Gregurovićem i predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem obišao i radove koji se izvode u okviru treće faze izgradnje državne ceste Zabok – Krapina, točnije dionice od Velike Vesi do Krapine, u duljini od 2,36 kilometra i vrijednosti od oko 7,7 milijuna eura. Kako je rekao Gregurović, nakon što je stara zagorska magistrala pretvorena u autocestu, odnosno uzeta za jedan trak autoceste, alternativni pravac nije postojao.
Alternativni pravac je postojao jedino kroz gusto naseljena naselja. "To jednostavno s aspekta sigurnosti pješaka, ali i prometovanja nije bilo dobro. Što se tiče ove ceste, ona bi do kraja godine trebala biti gotova što će olakšati prometovanje prema Zaboku i Zagrebu", kazao je gradonačelnik. "Osim toga, rasteretit će promet kroz gusto naseljena naselja. Bitno je da se nastavilo i s projektiranjem četvrte faze koja će proći kroz gospodarsku zonu, a razgovarali smo i o drugim cestama koje su na području naše županije", dodao je.
FOTO: HINA/Siniša Kalajdžija
Infrastrukturni projetki napreduju jako dobro
"U tijeku je natječaj za cestu prema Mariji Bistrici Što se tiče državne ceste D74 od Žutnice prema Jesenju nakon što je donijeta odluka o odabiru izvođača pristigla je žalba", istaknuo je gradonačelnik. "Vjerujem da će se ona brzo riješiti kako bi se što prije započelo s radovima. Ima tu još niz projekata i cesta koje su u tijeku i koje se pripremaju", dodao je gradonačelnik.
Ministar Butković je naglasio da infrastrukturni projekti u prometnoj infrastrukturi u Krapinsko-zagorskoj županiji napreduju jako dobro. "Raspisan je natječaj za završetak brze ceste prema Mariji Bistrici, to je 52 milijuna eura, natječaj, odnosno javna nabava je u provedbi i čekamo ugovaranje tog projekta. Što se tiče prometne infrastrukture, ta ulaganja i investicije idu jako dobro, ne samo u Krapinsko-zagorskoj županiji, nego i u cijeloj Hrvatskoj", poručio je Butković.
Željezničkom rutom Austro-Ugarske Monarhije kroz tri europske države: U samo dva sata vlakom
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić rekao je da su završene dvije dionice u dužini od 13,7 kilometara, a posljednja na kojoj se radi je nešto manja od 2,4 kilometra. "Radovi trebaju biti gotovi do studenoga ove godine, a kako tvari stoje, radovi teku prema dinamičkom planu usprkos ovim vrućinama i bit će gotovi u roku", naveo je Škorić i dodao da je ovo samo jedna u nizu investicija koje pripremaju Hrvatske ceste.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.