PROMJENE DOLAZE BRZO

Butković najavio realizaciju novog sustava: 'Nije problem novac, već druga stvar'

Autor

Daniela Brnada

Zagreb je bio domaćin konferencije 'Budućnost transporta i logistike', koja je okupila vodeće stručnjake, menadžere i poduzetnike iz područja transporta, logistike, industrije, trgovine i tehnologije.

14.10.2025. u 14:02
Ispiši članak

"Počeo je projekt realizacije uspostave novog sustava naplate cestarina koji će biti beskontaktni i tih 100 milijuna eura ulažemo u sklopu NPOO. To će pomoći u boljoj protočnosti prometa, poglavito ljeti gdje ćemo izbjeći gužve", rekao je Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar, mora, prometa i infrastrukture. Ministar je također istaknuo kako je do sada uspješno realizirani iznos kredita za obnovu željezničke infrastrukture na prugama oko 800 milijuna eura.

Osvrnuo se i na potencijal plovnih puteva koji do sada nije bio dobro iskorišten, ali je kazao kako se sada radi na tome da se situacija promijeni, s naglaskom na Osijek i Vukovar. Na panelu 'AI i digitalizacija u transportu i logistici – ključ održive budućnosti' sudjelovali su Kristijan Rogić s Fakulteta prometnih znanosti, poslovni savjetnik Anđelko Rukelj iz Public procurement solutions te Marin Luketić, direktor Orbico Supply za Hrvatsku i Sloveniju.

Panelisti su istaknuli da su digitalizacija, AI i kvalitetno planiranje ključni za održivu budućnost transporta i logistike. Rukelj je naglasio važnost analitike i planiranja trošenja javnog novca, dok Luketić upozorava da su 'vatrogasne mjere' najskuplje te da zelena tranzicija zahtijeva pametna ulaganja i dugoročnu viziju. Rogić je upozorio na izazove prelaska na čišće oblike goriva u brodskom prijevozu i potrebu za razvojem tehnologija. Zaključak panela bio je da Hrvatska mora ulagati u znanje, nove tehnologije i diverzifikaciju gospodarstva, jer promjene dolaze brzo i zahtijevaju stalnu prilagodbu.

FOTO: Motus Media

'Došli smo u vrijeme da novci nisu problem, ali...'

Marko Boban, voditelj službe u Upravi za EU fondove i strateško planiranje u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture; Ivan Kršić, predsjednik Uprave, HŽ Infrastruktura; Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprava Rijeka; Luka Čirko, član Uprave Hrvatskih autocesta te Denis Dvoržak, pomoćnik direktora iz Ureda za logistiku i regionalnu ekspanziju Hrvatske pošte sudjelovali su na panelu 'Geopolitika, tržište i ljudi – budućnost logističkog lanca'.

"U 2026. u riječkoj će luci biti 6,5 milijuna tona novog tereta, danas je 14 milijuna. Trst je gotov, jedine dvije luke na sjeveru Jadrana gdje će biti linije za Daleki Istok su Rijeka i Kopar", kazao je Vukorepa, istaknuvši da su Rijeka i Rotterdam najviše automatizirani terminali u Europi. Čirko je pričao o gradnji nove traku na postojećoj obilaznici te na dionici A1 od Zagreba do Karlovca, dok je Dvoržak kazao kako je nazad pet godina broj paketa koji se šalju putem Hrvatske pošte porastao sa 40 na 130 tisuća, koliko ih zna biti u maksimalnom opterećenju.

Velika konferencija o prometu: 'Treba nam veća razina edukacije, brži pristup novim tehnologijama'

"Definirali smo prioritete, tu je prvenstveno nizinska pruga i funkcionalnost Luke Rijeka", kazao Boban. Kršić je rekao u idućih deset godina HŽ želi modernizirati 50 do 60 posto infrastrukture. "Možemo reći da to nije dovoljno, ali za ovaj obim i pravce koje planiramo jest dovoljno. Došli smo u vrijeme da novac nije problem, veći je problem dokumentacija, ishođenje dozvola, ugovaranje radova zbog regulative koja bi mogla biti bolja i olakšati investitorima povlačenje novca iz EU fondova", zaključio je Kršić.

FOTO: Motus Media

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.