PREMA POSLJEDNJIM PODACIMA
Bojkot potrošača sve je bliže: Evo koliko iznosi dobit najvećih trgovina u Hrvatskoj
Hrvati su odlučili poslati poruku trgovcima te su za petak 24. siječnja najavili bojkot zbog visokih cijena. Hoće li trgovci zaista osjetiti udarac tek treba vidjeti. Podsjetimo na dobit koju su ostvarili najveći trgovački lanci u Hrvatskoj.
"Deset posto ljudi da to napravi, veliki je gubitak za trgovačke lance, a vi taj dan nećete izgubiti apsolutno ništa, a oni hoće", stoji u poruci kojom se kupce poziva na bojkot. No pitanje je koliku zaradu inače ostvaruju trgovci.
Najveća neto dobit u 2023. godini ostvarena je kod poduzetnika u trgovini na veliko i malo, a na drugom su mjestu poduzetnici prerađivačke industrije. Naime, radi se o ukupnom iznosu od 4,8 milijardi eura, što je 41,6 posto ukupno ostvarene dobiti razdoblja svih poduzetnika u Hrvatskoj.
Oni su zapošljavali ukupno 436.417 radnika, što je 42,4 posto svih zaposlenih kod poduzetnika RH. Najveća neto dobit ostvarena je kod poduzetnika u trgovini na veliko i malo i iznosila je 2,1 milijardu eura. Najuspješniji poduzetnik u djelatnosti trgovine na veliko i malo u 2023. godini bio je Lidl.
FOTO: Unsplash
Dobit trgovačkih lanaca
Ljestvicu top pet trgovačkih lanaca u hrvatskoj maloprodaji i dalje vodi Konzum, na drugom je mjestu Lidl, a Spar je izbio na treću poziciju prema podacima o ostvarenom prihodu u 2023. godini objavljenima na Fininom servisu InfoBiz. No što se tiče neto dobiti koju ćemo gledati, na prvom mjestu je Lidl, a druge su Plodine.
Naime, Lidl je ostvario dobit od 56,6 milijuna eura što je rast od devet posto. Plodine su ostvarile impresivnu dobit od 52,2 milijuna eura što je rast od čak 59 posto, iako je prema ostvarenom prihodu na četvrtom mjestu.
Konzum je dosegao neto dobit od 18,4 milijuna eura što je rast od 4,2 posto te je prema tome na trećoj poziciji. Iza njih je Kaufland s dobiti od 12,2 milijuna eura, dok je Sparu dobit u 2023. iznosila 789 tisuća eura.
FOTO: CROPIX
Hoće li bojkot učiniti razliku?
Najavljeni bojkot je u razgovoru za HRT komentirao Dragan Munjiza, bivši direktor Konzuma i stručnjak za maloprodaju, koji ne smatra da će jednodnevni bojkot imati veći učinak. "Ta mjera bi imala utjecaja kada bi trajala 15-ak ili 10 dana", poručio je Munjiza.
I sindikalist Krešimir Sever smatra da jedan bojkot ne može puno toga promijeniti. No, dodaje kako kontinuirane akcije mogu učiniti razliku. "Dovoljno je da se građani jedan, dva ili tri dana suspregnu od kupnje. Naša aktivnost je tu vrlo važna, pasivno gunđati nije dovoljno", zaključio je.
Bojkot trgovina poslat će poruku: Ovdje se postavlja jedno važno pitanje
Većina podržava ovu akciju građana, a nama ostaje za vidjeti kako će se ovaj bojkot odraziti na dobit trgovaca.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.