ZANIMLJIVA STATISTIKA

Automobili crvene boje imaju najmanju kilmetražu: Evo koji boja vozila ima najveću

Autor

ri

Iako monokromatske boje poput bijele, sive i crne dominiraju tržištem polovnih vozila, automobili ovih boja ne koriste se nužno za duga putovanja.

29.05.2024. u 19:30
Ispiši članak

Najnovije istraživanje carVerticala, tvrtke za obradu podataka o automobilima, provedeno u 15 europskih zemalja, uključujući Hrvatsku, otkrilo je poveznicu između boje automobila i njegove kilometraže.

Među svim vozilima provjerenim na carVerticalu u Hrvatskoj, zeleni automobili imali su najveću prosječnu kilometražu – 140.674 km, a slijede ih automobili crne (130.738 km) i sive boje (127.861 km).

Često su zelene boje vrhunski ili luksuzni automobili koji su bolji za duža dnevna putovanja, posebno izvan grada. Automobili crne boje također zauzimaju značajan dio tržišta, a iako sama boja nije praktična, i dalje je cijenjena među različitim tipovima vozača.

Foto: HINA/Zvonko Kucelin

Siva među najpopularnijima

Siva je jedna od najpopularnijih boja koja se primjenjuje na bilo koji automobil, od modela segmenta A ili B do skupih luksuznih vozila. Mnogi ju također smatraju najpraktičnijom bojom koja se koristi u zemljama s različitim klimatskim uvjetima.

"Najviše kilometara prođu automobili s dizelskim motorima. Međutim, naše je istraživanje također pokazalo da boja vozila utječe na to koliko se često ti automobili koriste", kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Crveni automobili imaju najmanju prosječnu kilometražu – 115.757 km. Plava (117.159 km) i srebrna (121.230 km) vozila također pređu manje kilometara. Crvena je relativno rijetka boja među automobilima, a često su te boje vozila koja su više usmjerena na entuzijaste.

Foto: HINA/Nikola Blažeković

Situacija suprotna u Hrvatskoj

Crvena je popularan izbor za kabriolete, roadstere i modele coupe, a takvi se automobili rijetko koriste toliko često kao karavani ili vozila SUV. Iako su plavi i srebrni automobili u drugim državama u kojima je provedeno istraživanje imali veću kilometražu, u Hrvatskoj je situacija baš suprotna.

"Kupci rabljenih automobila nisu toliko izbirljivi oko boje vozila u usporedbi s ljudima koji kupuju nove automobile u autokućama. Međutim, neki su kupci usredotočeni na boju vozila i manje pažnje posvećuju stanju automobila", objasnio je Buzelis pa nastavio. 

Ovo su novi automobili koji najviše padaju na tehničkom: Ističu se tri marke

"To nije najbolji pristup jer loše održavani automobili mogu izgledati dobro izvana, ali posjedovanje i održavanje takvih automobila može biti skupo. Stanje vozila i povijesni podaci trebali bi više utjecati na odluku kupca nego boja ili vizualna privlačnost", zaključio je. 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.